خانه ورزش اخبار ورزش بزرگ‌ترین غایبان جام جهانی؛ از ایتالیا تا هلند و شیلی

بزرگ‌ترین غایبان جام جهانی؛ از ایتالیا تا هلند و شیلی

0

بزرگ‌ترین غایبان جام جهانی؛ از ایتالیا تا هلند و شیلی

قطعا بزرگترین غایب مسابقات روسیه، تیم ملی ایتالیاست. تیمی که چهار دوره قهرمان جام جهانی شد اما در ۱۸۰ دقیقه مقابل سوئد نتوانست گل بزند تا پس از ۶۰ سال جام جهانی را از دست بدهد. آنها در کل تاریخ فقط در دو جام جهانی غایب بودند: سال ۱۹۳۰ که به مسابقات دعوت نشدند و سال ۱۹۵۸ که اتفاقا دومی در سوئد برگزار شد، تیمی که سد راه ایتالیا در مسیر جام جهانی بود. دیگر غایب اروپایی مهم مسابقات را می توان هلند دانست. تیمی که در دو دوره اخیر به نیمه نهایی جام جهانی رسیده اما حتی به پلی آف هم راه پیدا نکرد.

در قاره آمریکای جنوبی ، شیلی که در دو دوره اخیر قهرمان کوپا آمه ریکا شده به مسابقات نرسید و در مرحله گروهی حذف شد. پاراگوئه که در چهار تا از پنج دوره اخیر حضور داشت هم به مسابقات نرسید. در قاره آفریقا، کامرون که پنج بار قهرمان این قاره شده نتوانست بلیط روسیه را به دست بیاورد. آمریکا که در شش دوره اخیر جام جهانی حضور داشت دیگر غایب سرشناس مسابقات است، تیمی که حتی به پلی آف هم نرسید و پائین تر از هندوراس در جدول مرحله گروهی قرار گرفت.

در نقطه مقابل می توان به دو تیمی اشاره کرد که در ماه ژوئن اولین تجربه شان را در جام جهانی خواهند داشت. ایسلند و پاناما یک رویا را تجربه می کنند چرا که برای اولین بار به جام جهانی می رسند. از سویی برزیل تنها تیمی است که در همه ادوار جام جهانی حضور داشته است.

در حال حاضر سه تیم هنوز تکلیفشان مشخص نشده است. ایرلند یا دانمارک، استرالیا یا هندوراس، پرو یا نیوزلند تکلیف سه سهمیه باقی مانده را مشخص می کنند. اگر پرو به جام جهانی برسد به گلدان دوم می رود در غیر این صورت دانمارک در گلدان دو قرار می گیرد. بقیه تیمها یا در گلدان سه قرار می گیرند یا چهار.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *