هر استارتاپی که می‌میرد فرصتی می‌شود برای استارتاپ‌های نوپا تا اصطلاحا به “پس از مرگ شکافی” همان استارتاپ‌های شکست خورده بپردازند.

خیلی از این استارتاپ‌ها مشابه با یک بازیکن فوتبال بی‌تجربه وارد چمن می‌شوند، رقیب خود را نمی‌شناسند و بی‌هدف فقط می‌دوند. آخرِ کار هم به خاطر گل‌هایی که از جانب رقبا خورده‌اند دچار یاس می‌شوند.

صاحبان این استارتاپ‌ها ای کاش قبل از بازی، به تجزیه و تحلیل شرایط بازی، قوانین حاکم بر بازی و آنالیز رقیب می‌پرداختند. ای کاش می‌دانستند زمین خوردن لازمه بازی است ولی خاتمه آن نیست و ای کاش با چم و خم بازی آشنا بودند.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

اگرچه تمام قوانین استارتاپ مشابه با فوتبال است اما بازی فوتبال فقط یک بازی و سرگرمی است؛ قضیه استارتاپ خیلی فرق می‌کند. مهم‌تر از همه چیز در استارتاپ، شناخت فرصت‌ها برای هجوم بردن به رقبا یا تشخیص بسترهای استارتاپی اپلیکیشن است.

اوضاع اسفناک اشتغال در جوامع جهان سوم در کنار تحریم‌هایی که از هر طرف وارد می‌شود، شرایط فعالیت را دشوار کرده‌اند. شرایط نابسامان شاخص‌های اقتصادی، دل و جرات کارآفرینان را کم کرده است.

سبقت افراد جویای کار از فرصت‌های شغلی هم دیگر مجالی برای نوآوران جهت پرداختن به ایده‌هایشان را نگذاشته است. بازار اپلیکیشن هم که خودتان شاهد آن هستید؛ رشد بی‌رویه اپلیکیشن‌هاْ امان توسعه دهندگان را بریده است.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

پس چه باید کرد؟ باید دست روی دست گذاشت و با این بهانه‌ها از خیر راه‌اندازی استارتاپ بگذریم؟

با وجود مشکلات موجود هنوز هم حوزه‌هایی در بازار اپلیکیشن نسبت به سایر فرصت‌های شغلی وجود داشته که جای پیشرفت دارند.

شاید شناخت بسترهای استارتاپی اپلیکیشن در کنار سودآوری قطعی، ریسک کار کردن در استارتاپ را کاهش دهند.

در مطلب امروز هات اپ نیوز بهترین حوزه‌های کسب وکار برای افراد جویا کار در زمینه توسعه اپلیکیشن را گردآوری نموده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

معرفی بسترهای استارتاپی اپلیکیشن در سال 2017

Best Startup Trends in 2017

بر اساس یافته‌های سال 2016 و موفق‌ترین استارتاپ‌هایی که در این سال به درآمد خوبی رسیدند، لیست احتمالی برترین حوزه‌ها برای کار در استارتاپ‌ها نیز حدس زده می‌شود.

در این لیست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در راس قرار می‌گیرند و احتمالا با پیشرفت‌های صورت گرفته واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال 2017، به یکی از پُردرآمد‌ترین حوزه‌های تکنولوژی تبدیل شوند.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

با این حوزه و سایر این حوزه‌ها که انتخاب آن‌ها سونامی موفقیت را به سمتتان سرازیر می‌کند آشنا خواهید شد:

توسعه اپلیکیشن در حوزه واقعیت جهانی مجازی (VR)

واقعیت مجازی در سال 2016 با چنان سرعتی پیش رفت که یک قلمرو اختصاصی را برای خود در میان سایر حوزه‌های توسعه اپلیکیشن تشکیل داد.

گوشی‌های هوشمند پیشرفته با اسکرین یا صفحه نمایش قوی، رابطی میان واقعیت مجازی و واقعیت زندگی شدند. در نتیجه مرز VR و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم باریک و باریک‌تر شد و استارتاپ‌های زیادی مثل استارتاپ Pluto VR شروع به کار کردند.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

همزمان با اپلیکیشن‌هایی که در این حوزه ساخته می‌شدند، واقعیت مجازی، صنعت بازی سازی هم به دنبال خود کشاند.

بعد از این که گوگل بازی واقعیت مجازی Tilt Brush را در سال 2014 معرفی کرد VR به یکی از شاخه‌های مارکت‌های اپلیکیشنی تبدیل شد. حال و هوا بازی‌ها هم تغییر یافت و جهان به سمت یکپارچه سازی VR و عناصر موجود حرکت کرد.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

امروزه واقعیت مجازی نه فقط یک سرگرمی بلکه یک نیاز است. جالب است بدانید صنعت توریست تاکنون بیشترین استفاده را از واقعیت مجازی داشته است.

سال 2016 سال جهانی شدن واقعیت مجازی بود. حتی برخی آن را بسترهای استارتاپی اپلیکیشن معرفی نمودند که باعث شد اغلب توسعه دهندگان زمینه کاری خود را تغییر دهند.

ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی هم دیگر مثل گذشته سخت نیست. قرار است در سال 2017 سرویسی برای کشیدن و رها کردن عناصر VR بدون یک خط کدنویسی معرفی شود!

ادغام اپلیکیشن‌ها با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی بعد از این که در ابتدا با مخالفت بسیاری از منتقدان مواجه شد بالاخره توانست در سال 20166 به بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها راه یابد.

مدت زمان زیادی طول کشید تا توسعه دهندگان و صاحبان کسب وکار با مزایای استفاده از هوش مصنوعی آشنا شدند. استارتاپ هوش مصنوعی Ozlo یکی از استارتاپ‌های موفق در همین سال بود که از هوش مصنوعی در توسعه اپلیکیشن استفاده کرد.

تا قبل از سال 2016 کسی فکرش را نمی‌کرد که هوش مصنوعی بتواند تا این حد روی روابط مشتری و فروشنده اثر بگذارد و به این ترتیب تعامل میان آن دو  را بدون دخالت مستقیم انسان، افزایش دهد.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

استارتاپ‌ها و استودیو‌های زیادی در این زمینه فعالیت داشتند که می‌توانید از تجربیات و شرح پروژه‌های آن‌ها استفاده ببرید.

اگر به خوبی بتوانید از ظرفیت‌های هوش مصنوعی به عنوان بسترهای استارتاپی اپلیکیشن بهره ببرید، هم در شیوه زندگی مردم تحول ایجاد می‌کنید و هم در این مسیر کاملا تست شده می‌توانید خیلی سریع کسب درآمد و پیشرفت کنید.

فقط کافی است ایده اولیه ساخت هوش مصنوعی را داشته باشید.

توسعه اپلیکیشن با اینترنت اشیا یا IoT

اینترنت اشیا مفهوم جدیدی است که تمام اجزای جهان را به هم مرتبط می‌سازد. پروتکل‌های ویژه‌ای که در این فناوری وجود دارند که امکان دریافت و ارسال از تمام اشیا را فراهم می‌کنند.

این فناوری امروزه نقش مهمی در دنیای کارآفرینان ایفا می‌کند. حتی با استفاده از اینترنت اشیا می‌توان فضای اشتغال و مشکلات موجود را تا حد زیادی برطرف نمود. به این ترتیب کنترل انسان روی تمام اشیا اطرافش به 100 درصد می‌رسد.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

لازمه بهره‌مندی از اینترنت اشیا، نرم افزار‌ها یا همان اپلیکیشن‌ها هستند. بنابراین ادغام این فناوری در ایده‌های تشکیل استارتاپ، آن‌ها را پخته‌تر و موثر‌تر می‌کند.

توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر مکان

خدمات مبتنی بر مکان، نوعی تلفیق مدرن با اطلاعات جغرافیایی هستند. توسعه دهندگان موبایل هم از همین سرویس‌های مبتنی بر مکان استفاده کرده‌اند.

طیف گسترده‌ای از اطلاعات در برنامه‌های مبتنی بر لوکیشن یا مکان به عنوان بسترهای استارتاپی اپلیکیشن تبادل می‌شود.

حتی گوگل هم بر اساس الگوریتم‌هایش چند سالی است که جستجوی محلی را اضافه کرده است و در نمایش نتایج از همین قابلیت ردیابی لوکیشن یا مکان‌یابی استفاده می‌نماید.

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

با وجود این خدمات، توسعه دهندگان توانستند تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود فراهم آورند. مثلا انتخاب هتل خاص یا سفارش یک محصول با وجود سرویس‌های مکان‌‌یابی راحت‌تر شده است.

شما هم می‌توانید در طراحی اپلیکیشن از این سرویس‌ها استفاده کنید.

توسعه اپلیکیشن در حوزه واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده گاهی هیجان انگیز‌تر از واقعیت مجازی می‌شود. ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی بدون هیچ مرزی که در AR احساس می‌شود جذاب‌تر می‌شود؛ تا جایی که در سال 2016 شاهد ورود واقعیت افزوده به محیط کار بودیم و حتی خبری جالب که قرار است واقعیت افزوده با دوربین‌های اپل ادغام شود!

شرکت‌های توسعه دهنده نرم افزاری می‌توانند در این حوزه به تقویت ورودی‌های حسی کامپیوتر برای تولید مثل صدا، گرافیک، ویدئو و همچنین داده‌های GPS بپردازند.

واقعیت افزوده در این سال چنان توسعه یافت که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 به صنعتی 100 میلیارد دلاری تبدیل شود!

بسترهای استارتاپی اپلیکیشن

ترکیب واقعیت افزوده با اپلیکیشن‌های معمولی نه تنها دامنه کاربرد برنامه‌ها را افزایش می‌دهد بلکه جنبه‌های متعددی به آن‌ها اضافه می‌کند و مخاطبان را حیرت‌زده می‌نماید.

پیش‌بینی می‌شود امکانات گوگل با استفاده از بسترهای استارتاپی اپلیکیشن یعنی AR، در سال 2017 تغییر و تحول زیادی نسبت به آن چه که امروز می‌بینید داشته باشد.

واقعیت افزوده باعث شده است مدل کسب وکار توسعه اپلیکیشن تغییر یابد و حتی برخی برای بهره‌مندی از این فناوری، از کسب وکار سنتی به تجارت الکترونیک مهاجرت نمایند.

سخن آخر:

بدون شک تیم‌هایی که بسترهای استارتاپی اپلیکیشن را انتخاب می‌کنند، علاوه بر بازگشت سرمایه، به سوددهی هم می‌رسند؛ البته در پیش‌بینی آینده استارتاپ، به جز حوزه فعالیت. عوامل دیگری همچون ایده، میزان بودجه و اوضاع جامعه هم تاثیرگذار هستند.

شما چه فکر می‌کنید؟

شما چه حوزه‌ای را برای فعالیت به استارتاپ اولی‌ها پیشنهاد می‌دهید تا بدون شکست به نتیجه برسند؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع هاتب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *