بعد از فیلم Justice League از دی‌سی هفت فیلم مارولی پشت سر هم اکران می شود!

حتی اگـر Justice League (لیگ عدالت) تبدیل به یک موفقیت بزرگ می شد، از هر دو جنبه هنری و مالی، Warner Bros و DC Entertainment باز هم باید با یک شکست بزرگ روبرو می شدند. این فیلم، قرار بود بعنوان پروژه ای پا به گیشه بگذارد که باعث ایجاد تغییراتی شود و شکست های هنری Batman V Superman: Dawn of Justice (بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت) را جبران کند، اما اینطور نشد. حال شاید بتوانیم تاریخ اکران شتاب زده، یک تغییر در کارگردان و تصمیمات نادرست مدیران استودیو را برای این شکست مقصر بدانیم، اما بدون توجه به تمام این ها مشکل خیلی بزرگ تری وجود دارد که ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﺩﯼﺳﯽ (DCEU) باید با آن روبرو شود. یک لایه دوم از مشکلی که این دنیای سینمایی با آن مواجه شده است!اصلا بهتر است هر گونه درگیری و رقابت بین Marvel و DC را فراموش کنیم و کمی به کسب و کار اصلی این دو استودیو بپردازیم. فیلم Wonder Woman (زن شگفت انگیز) بدون شک اعتباری بزرگ، و همچنین سود زیادی برای کمپانی وارنر بروس به ارمغان آورد. واقعا یک رکورد بود و سراسر جهان از آن لذت بردند، فروش فیلم در آمریکای شمالی که واقعا خوب و تاثیربرانگیز بود. Wonder Woman فیلمی بود که استودیو و ژانر ابرقهرمانی به آن نیاز داشت، اما حتی پرنسس دیانای خانم گل گدوت هم نتوانست به Justice League در رقابت سختش با Thor: Ragnarok طی افتتاحیه کمک کند.

دومین لایه از مشکل کمپانی DC یک برنامه بزرگ تر است، در واقع خود فرانچایز. اگر به یاد داشته باشید در اکتبر سال ۲۰۱۴ بود که مدیرعامل Warner Bros تاریخ شروع اکران ده فیلم بعدی DCEU را فاش کرد، خبری که نوید آینده ای درخشان را می داد، اما بسیاری از این فیلم ها طی چند سال اخیر با تغییر تاریخ مواجه شدند و در نهایت چیزی که پدید آمد فقط یک حکم اعدام برای فرانچایز بود. برای مثال از Justice League نام می بریم که در ابتدا قرار بود یک فیلم دو قسمتی باشد اما محصول نهایی شد یک فیلم دو ساعته نه چندان جذاب. حالا می شنویم که نگارش Justice League 2 آغاز شده اما اطلاعی از تاریخ شروع اکران آن و نـام کسی که قرار است پشت دوربینش بنشیند نداریم، این فیلم حتی یک بازیگر برای نقش بتمن هم ندارد!!

در ابتدا قرار بود که ما هر ساله شاهد اکران حداقـل دو فیلم باشیم بعلاوه امکان نمایش فیلم های انفرادی سوپرمن و بتمن. و البته در این میان فیلم های زیادی معرفی شدند که گفته می شود در حال توسعه هستند، شامل؛ Nightwing (ﻧﺎﯾﺖ ﻭﯾﻨﮓ)، Batgirl (دختر خفاشی)، Black Adam (بلک ادم)، فیلم خاستگاه جوکر، Justice League Dark و Gotham City Sirens، قسمت دوم جوخه انتحار، قسمت دوم واندر وومن، فیلم سینمایی Deathstroke و Booster Gold. با شنیدن نام این فیلم ها از خودمان می پرسیم وارنر بروس اصلا چه هدفی دارد؟ برنامه آنها برای Justice League چیست؟ چرا هنوز نمیدانیم چه کسی قرار است بتمن فیلم Batman مت ریوز باشد؟ آیا قرار است در آینده شاهد اکران فیلم های درجه اول زیادی از فیلمسازانی مشهور باشیم؟ چرا ما چیزی نمی دانیم؟؟

بعد از فیلم Justice League از دی‌سی هفت فیلم مارولی پشت سر هم اکران می شود!

وقایع فیلم Justice League در ابتدا قرار بود منجر به تولید و اکران چندین فیلم جدید شود و حکم یک نقطه عطف را برای دنیای سینمایی خودش داشته باشد، اما تاکنون خبری از فیلم های بعدی DCEU نبوده و فقط می دانیم که Aquaman تنها فیلم ابرقهرمانی وارنر بروس در سال ۲۰۱۸ است. اینجاست که متوجه می شویم اصلا برنامه ای در کار نبوده و ساختن یک دنیای سینمایی بدون برنامه یعنی همین. از طرفی فیلم انفرادی آکوامن قرار است در دسامبر سال آینده اکران شود و طرفداران باید دقیقا یک سال را بدون DCEU بگذرانند. تمام این حرف ها بدین معنی است که بین اتحاد ابرقهرمانان دنیای سینمایی ﺩﯼﺳﯽ و تشکیل لیگ عدالت، و اکران اولین فیلم انفرادی شخصیت آکوامن، ما باید شاهد اکران هفت فیلم از دنیای مارول باشیم که سه استودیوی مختلف اقدام به توسعه آنها کرده اند! هفت فیلم از سه استودیوی مختلف که به دنبال هم اکران می شوند و در آنها شاهد حضور شاید حتی بیشتر از صد شخصیت مارولی هستیم. مارول استودیوز اکنون چند سالی است که هر سال سه فیلم را به گیشه می رساند و سال بعدی نه تنها این برنامه پابرجاست بلکه علاوه بر آن فاکس نیز سه فیلم از دنیای سینمای مردان ایکس را اکران خواهد کرد. ۲۰۱۸ همچنین قرار است یک شروع برای دنیای مارول کمپانی سونی باشد، یک ضمیمه از دنیای سینمایی مارول که ممکن است ارتباطی با ارتباطی با ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ Spider-Man داشته باشد و شاید هم نداشته باشد.

حال در اینجا نام و تاریخ شروع اکران تمام فیلم های لایو-اکشن ۲۰۱۸ کمپانی DC و Marvel را مشاهده می کنید.


• نهم فوریه ۲۰۱۸ (جمعه ۲۰ بهمن ۹۶) – Black Panther
• سیزدهم آوریل ۲۰۱۸ (جمعه ۲۴ فرودین ۹۷) – The New Mutants
• چهارم می ۲۰۱۸ (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷) – Avengers: Infinity War
• یکم ژوئن ۲۰۱۸ (جمعه ۱۱ خرداد ۹۷) – Deadpool 2
• ششم جولای ۲۰۱۸ (جمعه ۱۵ تیر ۹۷) – Ant-Man and the Wasp
• پنجم اکتبر ۲۰۱۸ (جمعه ۱۳ مهر ۹۷) – Venom
• دوم نوامبر ۲۰۱۸ (جمعه ۱۱ آبان ۹۷) – X-Men: Dark Phoenix
• بیست و یکم دسامبر ۲۰۱۸ (جمعه ۳۰ آذر ۹۷) – Aquaman

بدون شک Justice League یک شکست بزرگ برای استودیو بوده است، اما قطعا نباید به معنی پایان همه چیز باشد و هنوز فرصت کافی برای جبران مانده است. کمپانی فاکس سال گذشته در X-Men: Apocalypse شکست قابل توجه ای خورد اما با Deadpool و Logan، یک تغییر فضای قابل توجه دنیای سینمایی خودش را نه تنها نجات داد بلکه آن را بهتر و معروف تر کرد. حال وارنر بروس می تواند از دو فیلم Shazam و Wonder Woman 2 که می دانیم قرار است سال آینده تولید و ۲۰۱۹ اکران شوند استفاده کند و DCEU را نجات دهد، از طرفی فیلم انفرادی شخصیت فلش که Flashpoint نام دارد می تواند یک برگ برنده برای استودیو باشد تا بواسطه آن دنیای سینمایی خودش را بازآفرینی و اصلاح کند، شخصیت ها و بازیگران آنها را تغییر دهد یا همه چیز را از نو بنویسد.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *