خانه ورزش اخبار ورزش بلاتر: گروهی در فیفا به من خیانت کردند

بلاتر: گروهی در فیفا به من خیانت کردند

0

در روز ۲۷ می ۲۰۱۵ طوفان بزرگی در مقر فیفا به راه افتاد. هفت مدیر ارشد این سازمان در حالی که تازه از خواب بیدار شده بودند، دم در هتل بائور لوک در سوئیس توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. به تدریج موج دستگیری ها گسترده تر شد و بیش از ۴۰ نفر دستگیر شدند که مهمترین عضو این حلقه سپ بلاتر، رئیس فیفا بود که هشت سال از هر گونه فعالیت مرتبط در فوتبال محروم شد. یکی از معدود مدیران باقی مانده از دوران بلاتر در یوفا، مارکو ویلیگر نام دارد، رئیس دپارتمان حقوقی سابق فیفا که در حال حاضر به سمت دبیرکلی سازمان رسیده و اسناد منتشر شداه توسط اشپیگل نشان می دهد که او در افشای اسناد فساد در فیفا نقشی کلیدی داشته است. بلاتر در این باره می گوید:

ای کاش از این جریان باخبر می شدم. به نظر می رسد گروهی در فیفا می خواستند از دست من خلاص شوند. در ابتدا تصور می کردم آمریکایی ها پروسه تحقیقاتی را علیه من آغاز کردند اما اخیرا مطلع شدم که گروهی در فیفا به من خیانت کردند، گروهی که به آنها اعتماد داشتم.
به هر صورت فیفا در حال حاضر با حضور اینفانتینو به تدریج رنگ آرامش پیدا کرده است هر چند که به نظر می رسد آمریکایی ها در شروع پروسه کشف فساد در فیفا نقش کمرنگ تری داشته اند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *