در یک پست فرومی، بلیزارد از بَن‌ِ ۲۰ هزار بازیکن Overwatch اهل کره جنوبی خبر داد که در بازی با استفاده از حملات DDoS و هک‌های غیرقانونی مانند aimbotها دست به تقلب زده بودند.

از همان ابتدا بلیزارد به طرفداران Overwatch این قول را داد که دست به هر اقدامی می‌زند تا جلوی تقلب در این بازی آنلاین‌ِ شوتر و پر طرفدار را با بَن کردن‌ِ آن‌ها از بازی بگیرد. در حالی که هکرهای زیادی در سراسر دنیا تاکنون بَن شده‌اند اما به نظر می‌رسد بیشترین بازیکنانی که سابقه خرابی دارند اهل کره جنوبی هستند جایی که بلیزارد مجبور به بَن کردن هزاران بازی‌باز متقلب شده است. هم‌اکون می‌توانیم ۲۰ هزار بازی‌باز دیگر را به لیست بازی‌بازانی که دیگر نمی‌توانند در کره‌جنوبی Overwatch بازی کنند اضافه کنیم.

در یک پستی که بورد کره جنوبی بلیزارد منتشر کرده بود معلوم شد که نزدیک به ۲۰ هزار هکر Overwatch که از کره جنوبی بوده‌اند به دلیل استفاده از هک‌های غیرقانونی بن شده‌اند. این خبر تنها چند هفته بعد از خبر قبلی بلیزارد بود که نزدیک به ۱۰ هزار بازی‌باز کره جنوبی دیگر را به همین دلیل بن کرده بود.

تا به اینجا به نظر می‌رسد اقدامات بلیزارد جهت مصونیت نگه‌داشتن بازیکنان کره جنوبی از هک‌های مکرر یک جنگ در حال باخت است. هک‌ها و تقلب‌هایی مانند aimbotها در نسخه کره جنوبی بازی شایع است و با این حال به نظر نمی‌رسد بَن‌ها مانع افراد برای نابود کردن بازی برای افرادی باشد که قانون‌مند بازی می‌کنند. با این که خرید دوباره بازی و ساخت یک  اکانت دوباره بعد از بن شدن برای بعضی‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد، اما با آماری که بلیزارد از بَن کردن بازیکنان کره جنوبی داده است به نظر می‌رسد این همان کاری است که بعضی از بازیکنان این کشور درحال انجام هستند.

در دفاع از بلیزارد باید گفت که این شرکت تمام تلاشش را می‌کند تا بازیکنان متقلب Overwatch را متوقف کند. به غیر از بَن کردن بسیاری از کاربرانی که مشغول به هک بازی هستند این غول بازی‌سازی به نظر نمی‌رسد کار دیگری در این وضعیت بتواند انجام دهد. با این حال اگر این تقلب‌ها ادامه پیدا کنند و متوقف نشوند به نظر می‌رسد بازیکنان کره جنوبی خسته خواهند شد و از بازی کردن بازی دست برمی‌دارند.

به لطف محبوبیت این بازی در کره جنوبی و دیگر نقاط دنیا، بلیزارد به ۲۵ میلیون بازی‌باز برای Overwatch دست پیدا کرده است بنابراین جالب نیست که این رقم به خاطر تقلب‌ها پایین بیاید. با این تفاسیر، شاید بازیکنان بیشتر متعهد‌ِ کره جنوبی با سیر بَن‌هایی که بلیزارد برای متوقف کردن هک‌ها انجام می‌دهد پایبند بازی بمانند.

یک روش دیگری که بلیزارد می‌تواند با آن طرفداران بازی در کره جنوبی را نگه دارد بروزرسانی Overwatch با محتویات تازه است. تا به اینجا که این شرکت تعداد زیادی محتویات اضافی در سال ۲۰۱۷ برای Overwatch عرضه کرده که شامل نقشه Oasis جدید و چندین لباس جدید است که در طرح رخداد Year of the Rooster اضافه شده بودند. اگر بلیزارد هم‌چنان به اضافه کردن محتویات جدید و بَن‌ کردن بازیکنان خاطی ادامه دهد شانس خوبی برای حفظ جامعه بازیکنان Overwatch و حتی افزایش آن دارد.

عنوان Overwatch هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی،پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه شده است.

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *