پردازنده‌ی Core i9-7960X شرکت اینتل اخیرا در بنچمارک Geekbench آزمایش شده و نتایج این بنچمارک، به بیرون درز کرده است. می‌توانیم با نگاهی کوتاه به این نتایج و امتیاز این پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای اینتل، ببینیم که این چیپ واقعا می‌تواند به راحتی پردازنده‌ی Threadripper 1950Xشرکت AMD را کنار بزند.

پردازنده‌ی ده هسته‌ای اینتل، یعنی Core i9-7900X حتی عملکردی بهتر از پردازنده‌ی شانزده هسته‌ای این شرکت دارد.

پردازنده‌ی شانزده هسته‌ای اینتل، امتیاز ۵۲۳۸ را در حالت تک هسته‌ای و امتیاز ۳۳۶۷۲ را در حالت چند هسته‌ای کسب کرده است. این رقم‌ها برای یک پردازنده بسیار شگفت‌انگیز هستند، ولی انتظارات بیشتری از این چیپ‌ست داشتیم؛ چون اگر این پردازنده را با امتیازهایی که Core i9-7900X گرفته است، مقایسه کنید، می‌بینید که امتیازها حتی کمتر هستند؛ در حالی که پردازنده‌ی ۷۹۰۰X ده هسته و ۲۰ ترد دارد. مشکل اصلی کاملا واضح است: فرکانس Core i9-7960X برابر با ۲٫۵ گیگاهرتز است.

جزییات دیگری که می‌توانیم در نتایج این بنچمارک ببینیم، اندازه‌ی کش L3 این پردازنده است. اینتل حرفی در این باره نزده بود، ولی می‌توانیم ببینیم که کش L3 این چیپ، ۲۲٫۵ مگابایت است.

می‌توانید در ادامه، امتیازهای سه پردازنده‌ی Core i9-7960X و Core i9-7900X و Ryzen Threadripper 1950X را ببینید.

Core i9-7960X (16 هسته و ۳۲ ترد)

فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز

Core i9-7900X (10 هسته و ۲۰ ترد)

فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز

Ryzen Threadripper 1950X (16 هسته و ۳۲ ترد)

فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز

امتیاز در حالت تک هسته‌ای ۵۲۳۸ ۵۳۹۰ ۴۰۷۴
امتیاز در حالت چند هسته‌ای ۳۳۶۷۲ ۳۳۹۴۵ ۲۶۷۶۸
قیمت ۱۷۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار

همانطور که می‌بینید، پردازنده‌ی ده هسته‌ای اینتل، یعنی Core i9-7900X حتی عملکردی بهتر از پردازنده‌ی شانزده هسته‌ای این شرکت دارد که کاملا واضح است به فرکانس بالاتر این پردازنده باز می‌گردد. عملکرد پردازنده‌ی Threadripper 1950X هم که پرچمدار شرکت AMD است، حتی با اینکه فرکانس بالاتری دارد و ۱۶ هسته‌ای است، باز از هر دو پردازنده‌ی اینتل پایین‌تر است.

تصویر نتیجه‌ی بنچمارک Geekbench پردازنده‌ی Core i9-7960X اینتل را در پایین می‌توانید ببینید.

قرار است پردازنده‌ی Core i9-7960X اینتل در سال جاری میلادی عرضه شود.

 

دی جی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *