چند روز پیش پیر امیدیار، بنیانگذار eBAY و Reid Hoffman بنیانگذار لینکدین از سرمایه گذاری 27 میلیون دلاری خود در هوش مصنوعی به نفع عموم خبر دادند.

نگرانی‌ها در مورد تاثیرات اجتماعی هوش مصنوعی در حال افزایش است. ماجرای اخیر فیسبوک و خبرهای جعلی که به صورت الگوریتمی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شدند، این نگرانی‌ها را افزایش دادند.

سرمایه‌گذاری‌های جدید که هوش مصنوعی، اخلاق و حکومت نام دارند، با هدف پشتیبانی از استفاده‌ اخلاقی از هوش مصنوعی در فعالیت‌ها و پروژه‌های مختلف انجام خواهند گرفت.

بنیانگذار eBAY

هافمن و امیدیار هر کدام 10 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند و جالب است سرمایه گذاران مختلف دیگری نیز آنها را همراهی کردند.

بنیانگذار eBAY و نگرانی‌های او از نادیده گرفتن ملاحظات اخلاقی در حوزه‌ هوش مصنوعی

امیدیار در این مورد گفت: من به عنوان یک کارشناس، تحت تاثیر سرعت باور نکردنی توسعه‌ تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی قرار گرفته‌ام.

به عنوان یکی از فعالان حوزه‌‌ بشردوستی و نیکوکاری، به دنبال این هستم که ملاحظات اخلاقی و تاثیرات هوش مصنوعی بر انسان نادیده گرفته نشوند.

در کنفرانس مطبوعاتی این رویداد، به تاثیرات روزافزون الگوریتم‌ها بر تصمیم‌گیری‌های جامعه اشاره شد. الگوریتم‌ها بر اخباری که ما هر روز مشاهده می‌کنیم تا تصویب وام و مشاغلی که افراد انجام می‌دهند، تاثیرگذار است.

به دلیل این تاثیر فراگیر و اغلب پنهان، انجام تحقیقات گسترده در زمینه‌ هوش مصنوعی، بسیار ضروری است.

بنیانگذار eBAY

این موضوع نه تنها خواست مهندسین و شرکت‌ها است، بلکه توسط دانشمندان علوم اجتماعی، اخلاق، فلاسفه، رهبران مذهبی، اقتصاددانان، حقوقدانان و سیاست گذاران نیز حمایت می‌شود.

طراحی چارچوب‌های اخلاقی به عنوان ویژگی اصلی نوآوری‌های تکنولوژی، کاهش آسیب‌های احتمالی هوش مصنوعی و افزایش مزایای آن، توانمند کردن کارآفرینان و مهندسان برای نوآوری بیشتر در این زمینه با در نظر گرفتن منافع جامعه، همگی بحث‌های مطرح شده در این رویداد بودند.

امیدیار و سرمایه‌ گذاری برای حمایت از احساسات انسانی

بنیانگذار eBAY

بسیاری از کسب و کارهای موفق دنیا با الهام گرفتن از یک ایده‌ ساده آغاز شده‌اند. هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که یک بازار دست دوم فروشی بتواند توجه دنیا را به خودش جلب کند و سکوی پرش و موفقیت پیر امیدوار شود.

پیر امیدوار بنیانگذار eBAY هم کسب و کارش را با یک ایده‌ ساده و نه چندان جدید شروع کرد. اما علت موفقیت eBAY، این کسب و کار چند میلیون دلاری، توانایی منحصر به فرد پیر امیدیار در الهام گرفتن از یک ایده‌ معمولی و تبدیل آن به یکی از قطب‌های بازار امروز بود.

علی‌رغم اینکه این ایده در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت اما امیدیار امروز یک میلیاردر 31 ساله است. شرکت Omidyar Network که در زمینه‌ سرمایه گذاری نیکوکاری فعالیت دارد در سال 2004 توسط امیدیار تاسیس شد.

پیر امیدیار در شرکت‌هایی مثل Koko سرمایه گذاری کرده است که هدف آنها استفاده از یادگیری عمیق و همدلی انسانی در دستیارهای هوش مصنوعی همچون الکسا است.

بنیانگذار eBAY

هدف استارتاپ Koko قرار دادن احساسات انسانی در همه‌ دستیارهای دیجیتال است و با راه‌اندازی ربات چت خود در تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها، در بهبود احساسات انسانی تلاش می‌کند.

هر بار که شخصی احساس اضطراب و ناراحتی می‌کند ربات Koko توصیه‌هایی را برای بهبود وضعیت روحی در اختیار او قرار خواهد داد!

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *