«بن افلک»‌ و «جرد لتو» هیچ‌گاه در محل فیلمبرداری Justice League مقابل هم حضور پیدا نکرده‌اند؛ وارنر تمایلی به ساختن فیلم‌های بیشتر با اسنایدر ندارد

«لیگ عدالت زک اسنایدر»‌ (Zack Snyder’s Justice League) سرانجام از شبکه‌ی HBo Max پخش شد و صحنه‌های جدیدی که کارگردان وعده داده بود در قالب یک فیلم چهار-ساعته در دسترس هواداران دی‌سی قرار گرفت. تقریباً تمام صحنه‌های «کات اسنایدر» از تصاویری تشکیل می‌شدند که کارگردان پیش از جدایی از نسخه‌ی اول «لیگ عدالت» در سال ۲۰۱۷ فیلمبرداری کرده بود. اسنایدر برای تکمیل کات خود نه تنها باید تصاویر ضبط‌شده را تدوین می‌کرد، بلکه جلوه‌های ویژه‌ی پرخرجی بر روی آن‌ها به کار می‌برد. او فقط یک صحنه‌ی جدید برای این کات فیلمبرداری کرد که یک کابوس پسا-آخرالزمانی با حضور شخصیت «جوکر» با بازی «جرد لتو» بود.

«دبرا اسنایدر» همسر تهیه‌کننده‌ی اسنایدر اخیراً در مصاحبه با «اینسایدر» در مورد تنها صحنه‌ای که برای فیلم تولید شده می‌‌گوید:‌ «زک همیشه احساس می‌کرد که بتمن و جوکر در نهایت باید یک صحنه‌ی مشترک داشته باشند. مسئله‌ای بود که وقتی بر روی فیلم کار می‌کردیم در موردش حرف زدیم اما نمی‌دانستیم چگونه از آب در خواهد آمد. بنابراین وقتی این فرصت پیش آمد که فیلم را دوباره بسازیم او گفت که واقعاً تمایل دارد این کار را انجام دهد.»

دبرا توضیح می‌دهد که اسنایدر چند سال تلاش کرده «جرد لتو» را برای بازی در نقش «جوکر» پس از «جوخه انتحار» (Suicide Squad) بازگرداند:‌ «زک چند بار پس از «جوخه انتحار» در این مورد با جرد حرف زد. جوابش این بود که «نمی‌دانم» اما بعد گفت «بسیار خوب، شاید» و در نهایت «بسیار خوب.»»

با موافقت لتو، «زک اسنایدر» سکانس جدیدی برای فیلم طراحی کرد اما جمع‌آوری همزمان تمامی بازیگران در حین پاندمی کار دشواری بود. در این صحنه با عنوان «کابوس» (Knightmare) بتمن با بازی «بن افلک»، فلش با بازی «ازرا میلر»، سایبورگ با بازی «ری فیشر»، «مرا» با بازی «امبر هرد»، دث‌استروک با بازی «جو مانگانیلو» و جوکر با بازی «جرد لتو» آماده‌ی نبرد با سوپرمن با بازی «هنری کویل» می‌شوند. این صحنه بدون حضور همزمان بازیگران در محل فیلمبرداری ضبط شد.

«دبرا اسنایدر» می‌گوید: «ما در واقع بن را جدا از جرد فیلمبرداری کردیم. و ازرا در حال بازی در «جانوران شگفت‌انگیز» در انگلستان بود، بنابراین زک باید از طریق «زوم» او را کارگردانی می‌کرد… این کار بسیار لذت‌بخش بود، جمع‌آوری همه برای فیلمبرداری آن صحنه.»

«اینسایدر» می‌نویسد تنها بازیگرانی که شخصاً در محل فیلمبرداری حاضر شدند افلک، فیشر، هرد و مانگانیلو بوده‌اند.

«زک اسنایدر» در مصاحبه با «ددلاین» ادعا کرده است که استودیوی برادران وارنر تمایلی به ساختن فیلم‌های بیشتر با او را ندارد. این کارگردان در دو دهه‌ی گذشته وارنر را خانه‌ی خود نامیده بود. اسنایدر با فیلم «۳۰۰» در سال ۲۰۰۶ همکاری خود با این استودیو را آغاز کرد، در حالی که اولین فیلمش «طلوع مردگان» (Dawn of the Dead) را برای یونیورسال ساخته بود. او پس از «۳۰۰» تمامی فیلم‌هایش را با همکاری وانر پخش کرده اما اخیراً برای فیلم زامبی «ارتش مردگان» (Army of the Dead) به سراغ نت‌فلیکس رفته است.

اسنایدر می‌گوید: «به‌تازگی این فیلم بی‌نظیر به نام «ارتش مردگان» را برای نت‌فلیکس به پایان رسانده‌ام. تجربه‌ی شگفت‌انگیزی با آن‌ها داشتیم، می‌خواهم برایشان یک فیلم دیگر بنویسم و دو سریال انیمیشن دیگر با آن‌ّها می‌سازم، علاوه بر این پیش‌درآمد آلمانی-زبانی برای «ارتش مردگان» خواهم داشت. بنابراین در واقع سعی می‌کنم با این چندگانه بمانم، چندگانه‌ی «ارتش مردگان»، و بسیار تمایل دارم که تابستان آینده «عرض‌های اسبی» (Horse Latitudes) را بسازم اگر بتوانم.»

این کارگردان ادامه می‌دهد: «از فیلمبرداری این فیلم‌ها در حال حاضر لذت زیادی می‌برم. بنابراین نمی‌دانم. برادران وارنر هیچ علاقه‌ای به ساختن فیلم‌های بیشتر با من نشان نداده و این هیچ اشکالی ندارد. درک می‌کنم.»

اسنایدر توسعه‌ی «ارتش مردگان» را در برادران وارنر آغاز کرد اما با افزایش بودجه در این استودیو پیشرفت کندی داشت. این فیلمساز پیش‌تر به «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «[وارنر] نمی‌خواست چنین پولی را صرف یک فیلم زامبی کند، یا شاید آن را چندان جدی نمی‌گرفت. همیشه به آن‌ها می‌گفتم: «ببینید، این فراتر است [از یک فیلم زامبی]، اما به جایی نرسید.»

«لیگ عدالت زک اسنایدر» جمعه ۱۸ مارس از HBO Max پخش شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *