خانه سینما و تلویزیون بهترین سریال‌های تاریخ؛ 10 سریال برتر درام

بهترین سریال‌های تاریخ؛ 10 سریال برتر درام

1

طی چند مقاله قصد داریم به بهترین سریال‌های تاریخ در سبک‌های مختلف بپردازیم و در اولین بخش از این سری مقالات به سراغ 10 سریال برتر درام رفته‌ایم.

سینما به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شاخه‌های سرگرمی و یکی از هفت هنر رسمی جهان، تاریخی به درازای تولد ذات هنر دارد. سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی امروزه یکی از پرمخاطب‌ترین شاخه‌های سرگرمی نه در کشور ایران، بلکه در جهان محسوب می‌شوند. قاب چند اینچی تصویر می‌تواند مفهومی به عمق یک حماسه را نمایش داده یا از طرفی مملو از طنز خالص باشد و مجموعا، مضامین مختلفی را به مخاطب خود منتقل کند. در این فرصت قصد نداریم که تاریخچه هنر هفتم را ورق بزنیم و بی‌شک در ادامه هم قرار نیست به مرورجملات ادبی اخیر بپردازید. در این فرصت تصمیم گرفتیم که در سه شاخه محبوب سینما، نام‌هایی که شایسته لیست برترین سریال‌های تاریخ هستند را جمع آوری کرده و به مخاطب گیم شات معرفی کنیم. در اولین مرحله از این سری مقالات ده مورد از برترین سریال‌های درام را برای‌تان لیست کرده‌ایم که از سوی اعضای تحریریه گیم‌ شات لایق حضور در این مقاله بوده‌اند. تمامی شما کاربران گیم شات یا حداقل جمعیت بسیار کثیری از این مقدار به وسعت و کمیت بسیار بالای سریال‌های جهان آگاهید. لیستی که در ادامه خواهید دید تنها بازتاب نظرات جمعی از تحریریه‌های گیم شات محسوب می‌شود و اگر در میان اسامی حاضر در لیست نام مدنظر شما به چشم نخورد، این به معنی کم‌ ارزش بودن اثر مورد نظر از حیث موضوع مقاله نخواهد بود. چه بسا که شما کاربران محترم می‌توانید از طریق بخش نظرات، نام‌هایی که از حضور در لیست بازمانده‌اند را با تیم گیم شات به اشتراک بگذارید.

بهترین سریال‌های تاریخ

مجموعه بازی تاج و تخت نه تنها در این لیست بلکه در میان بهترین سریال‌های تاریخ نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

توجه: رتبه بندی در مطلب زیر صرفا جنبه شماره‌گذاری داشته و به معنی برتری اثار مذکور نسبت به یکدیگر نیست.

1- Game of Thrones

سریال بازی تاج و تخت بی شک از آن دسته مجموعه‌هایی محسوب می‌شود که همان ابتدای کار مخاطبین عام را به سمت خودش جذب کرد. Game of Thrones نه یک سریال خانوادگی درام است و نه از فرمول‌های تکراری رایج در سایر مجموعه‌ها استفاده می‌کند. این مجموعه در واقع اقتباسی از کتاب جورج آر. آر. مارتین به نام نغمه یخ و آتش است که برای اولین بار به تهیه کنندگی دیوید بنیاف کارش را به چهارچوب شبکه HBO کشاند و توانست موفقیت‌هایی حتی بیشتر از کتاب مارتین برای سازندگان به ارمغان بیاورد. عمده موفقیت این سریال به واسطه یک سری فرمول‌های نامتعارفی به دست آمد که بینندگان برای اولین بار در تاریخ مجموعه‌های تلویزیونی شاهدش بودند. عدم وجود شخصیت محوری و خطوط داستانی عمیق و پر از پیچ و خم، جهان مارتین را از دیدگاهی منحصر به فرد نمایش می‌دهد. جهانی که رحم سرش نمی‌شود و همان ابتدای کار جایگاه بیننده را از یک تماشاچی صرف به یک مسافر در دنیای تاج و تخت وستروس تغییر می‌دهد. سریال Game of Thrones قطعا یکی از پرطرفدارترین سریال‌های حال حاضر محسوب می‌شود و چنان چه می‌دانید مدتی قبل فصل هفتم این مجموعه نیز منتشر شد و بازخوردهای مثبتی را از سوی بینندگان کسب کرد. برای آن دسته از مخاطبین گیم شات که نمی‌دانند، سریال Game of Thrones مجموعا از هشت فصل تشکیل شده و فصل هشتم نیز قرار است در تاریخ نامشخصی از سال 2018 (که احتمالا در این تاریخ غایب خواهد بود) الی 2019 پخش خواهد شد و تنها شش قسمت خواهد داشت.

بدون شک اگر از طرفداران درام‌های متکی بر سیاست‌ها و صدالبته حضور در جهانی کاملا منحصر به فرد هستید، باید بگویم که تماشای سریال Game of Thrones لحظات هیجان انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد. از بازیگران شاخص این مجموعه می‌توان به کیت هرینگتون (جان اسنو)، پیتر دنکلیج (تریون لنیستر)، امیلیا کلارک (دنریس تارگرین) و جمعی از بهترین‌های سینمای جهان اشاره کرد. اگر تا به این لحظه موفق به تماشای سریال Game of Thrones نشده‌اید و دلتان یک سفر بیادماندنی در تخیل نویسنده‌ای خبره می‌خواهد، جورج آر آر مارتین شما را به ماراتن تاج و تخت دعوت می‌کند. شما می‌توانید تمامی اخبار مرتبط با سریال Game of Thrones را اعم از اطلاعات مربوط به این مجموعه در گیم شات جستجو کنید.

بهترین سریال‌های تاریخ

شخصیت‌پردازی کم نقص Breaking Bad آن را به یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تبدیل کرده است.

2- Breaking Bad

در یک جمله، سریال Breaking Bad مجموعه‌ای از تعاملات قابل لمس میان خانواده‌ای معمولی بوده که ترکیب آن با موقعیتی دردناک، سریال را به معجون شگفت‌انگیزی بدل کرده است و امروز بدون هیچ تردیدی آن را یکی از بهترین سریال‌های تاریخ می‌خوانیم. سریال Breaking Bad یک درام آمریکایی است که در منطقه‌ای به اسم آلبوکرکیِ نیومکزیکو جریان دارد و روایت گر سرنوشت خانواده‌ای خواهد بود که زندگی‌شان با یک اتفاق دردناک متحول می‌شود. والتر وایت به عنوان شخصیت محوری داستان که یک معلم ساده شیمی است، پس از مدتی متوجه می‌شود که گریبان‌گیر سرطانی از نوع پیشرفته شده است و حالا باقی عمرش را باید با یک تصمیم جدی به اتمام برساند. وقتی در دوراهی سرنوشت گرفتار می‌شود تصمیم می‌گیرد که برای خرج آینده خانواده‌اش علم خود را در راه‌های نادرستی استفاده کند. علم شیمی والتر وایت منجر به خلق یکی از برترین نوع شیشه (کریستال) در منطقه نیومکزیکو می‌شود و حال او می‌بایست باقی عمرش را به عنوان یک خلاف‌کار سپری کند. سریال Breaking Bad به تهیه کنندگی وینس کلیگان برای اولین بار توسط قاب AMC پخش شد و بعدها به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این مجموعه (به عنوان یکی از رکورداران پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ)، سریال Breaking Bad از طریق تمامی چهارچوب‌های AMC و زیرمجموعه‌های او پخش شد و بازخورد شگفت انگیزی را دریافت کرد.

مجموعه Breaking Bad که اولین قسمت آن در 30 دی سال 1386 منتشر گردید و در تاریخ 7 مهر 1392 به کارش خاتمه داد، برنده شانزده جایزه امی و به عنوان یکی از پر افتخارترین مجموعه‌های تلوزیونی به شمار می‌رود که چنان چه می‌دانید، توسط AMC پخش می‌شد. اما دریافت برچسب یکی از پرافتخارترین مجموعه‌های تلوزیونی برای نام Breaking Bad تنها شروع کار بود؛ این مجموعه توانست با دریافت میانگین 99 از 100 توسط منتقدین، رکورددار بالاترین میانگین نمرات و همچین تحسین‌برانگیزترین مجموعه تلوزیونی شد (رکوردی که با توجه به معیارهای سال 2013 در کتاب گینس ثبت گردید). پس لازم نیست خاطر نشان کنم که تماشای این سریال تا چه اندازه می‌تواند جذاب باشد. در رابطه با سریال Breaking Bad اصلا مهم نیست که طرفدار چه ژانر از دنیای سینما و سریال هستید؛ تماشای آن قطعا لبخند رضایت بر لب‌هایتان می‌نشاند.

بهترین سریال‌های تاریخ

بسیاری از ایرانی‌ها سریال دیدن را با تماشای همین مجموعه شروع کردند!

3- Lost

در دوره‌ای که معمولا تمامی سریال‌ها یا موفق ظاهر می‌شدند یا رکوردها را جا به جا می‌کردند، خیلی سخت بود که مجموعه‌ای بتواند در میان این همه ستاره سر علم کرده و خودی نشان دهد تا جایی که از نظر برخی در زمره بهترین سریال‌های تاریخ دسته‌بندی شود. سریال Lost اما برخلاف انتظارات از همان ابتدای کار تبدیل به مجموعه‌ای دوست‌داشتنی شد و ماجراجویی‌های مملو از صحنه‌های درام و درگیرکننده و صد البته اتفاقات علمی تخیلی آن، از مواردی بودند که موجب موفقیت سریال Lost در آن زمان شدند. Lost روایت گر سرنوشت جمعی از سرنشینان یک هواپیما است که از سقوط جان سالم به در می‌برند. اما این تازه شروع کار است؛ چرا که آن‌ها هیچ یک نمی‌دانند در چه نقطه‌ای از کره زمین فرود آمده‌اند و شواهد و ویژگی‌های این جزیره کم کم آن‌ها را وارد یک ماجراجویی خطرناک می‌کند. جزیره‌ای که نه‌تنها ویژگی‌های عجیب و غریبی دارد، بلکه غیر قابل پیشبینی و سرشار از اتفاقات ناگوار است.

سریال Lost همواره از یک فرمول خاص برای روایت داستان نسبتا سر راستش استفاده می‌کند. تقریبا در تمامی قسمت‌ها شما وارد خط داستانی یکی از شخصیت‌ها شده و بخش‌هایی از زندگی پیش از سقوط در جزیره و گاها پس از آن را مرور خواهید کرد. البته که گاها وقایع مرتبط با گذشته شخصیت‌ها جذاب‌تر از خط داستانی اصلی جلوه‌ می‌کند و به مرور با شخصیت‌پردازی بسیار دقیق کاراکترها، پازل داستانیِ Lost کم کم تکمیل می‌شود و به یک پاسخ بسیار بزرگ می‌رسد. جی جی آبراهامز، دیمون لیندلوف و جفری لیبر به عنوان سازندگان مجموعه Lost شناخته می‌شوند. با توجه به لوکیشن‌های این مجموعه، Lost لقب یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تلوزیونی تا سال 2013 را به خودش اختصاص داده بود (با توجه به این موضوع که برآورد دقیقی از سال 2013 به بعد صورت نگرفت یا منبع قابل اعتمادی این کار را انجام نداد). سریال Lost مجموعا صد و بیست و یک قسمت دارد و در شش فصل پخش شده است؛ همچنین مخاطب گیم شات بد نیست بداند که این مجموعه از اواسط به بعد با یک سری مشکلات مواجه شده و افت کیفیتی آن مشهود‌ است. اما در هر حال این موضوع مانع موفقیت مجموعه Lost نشده و اگر دلتان یک ماجراجویی می‌خواهد، Lost بزرگ‌ترین ضیافت موجود در میان سریال‌های تلوزیونی را برای‌تان تدارک دیده است.

بهترین سریال‌های تاریخ

مجموعه مردگان متحرک که تا چندی قبل به واسطه فصل‌های ابتدایی موفقش لقب یکی از بهترین سریال‌های تاریخ را یدک می‌کشید، این روزها خیلی حال و روز خوشی ندارد.

4- The Walking Dead

در حال حاضر به سختی می‌توان مجموعه The Walking Dead را اثری موفق به حساب آورد. سریال The Walking Dead به لطف ویژگی‌های خلاقانه و محیط پسا آخرالزمانی‌اش، سیلی از بینندگان را به سمت خودش جذب نمود و یک افتتاحیه‌ بسیار احساسی آن را به مجموعه‌ای محبوب بدل کرد. چنان چه اصغر آقای بقال سر کوچه نیز اکنون می‌داند سریال The Walking Dead چه هست و چه بود. در واقع این مجموعه جزو اولین آثار سریالی تاریخ محسوب می‌شود که تمرکز ویژه‌ای بر روی هویت زامبی‌ها و آخرالزمان این دست از موجودات داشت. این مجموعه به واسطه فصل ابتدایی خود و داستان گروهی از بازماندگان که نه‌چندان سر راست اما جذاب و تماشایی بود، به شهرت جهانی رسید و کم کم دنیایش را گسترش داد. تا جایی که تا چند هفته آینده شاهد پخش فصل هشتم این مجموعه خواهیم بود. اگر چه بسیاری از مخاطبین این سریال، مِن جمله نگارنده، معتقدیم که The Walking Dead فصل هشتمی فرسنگ‌ها با نقطه شروعش فاصله داشته و در واقع سازندگان با اهداف و دیدی تجاری تصمیم بر ادامه دادن آن گرفتنه‌اند.

مجموعه The Walking Dead برگرفته از سری کتاب‌های کمیک‌ بوکی رابرت کرکمن با همین نام است که برای اولین بار توسط فرانک دارایونت به صورت مجموعه تلوزیونی از طریق قاب AMC پخش شد. The Walking Dead روایت‌گر داستان مردی به نام ریک گرایمز بوده که حالا از کما برخواسته و محیط اطرافش تبدیل به جولانگاه زامبی‌ها شده است. ریک که دقیقا نمی‌داند جهان در معرض چه تهدیدی قرار گرفته، در جستجوی خانواده‌اش وارد مسیری از سرنوشت می‌شود و این سرنوشت در فصل هشتم که چند هفته آینده پخش خواهد شد، او را به یک جنگ آخرالزمانی دعوت کرده است. بی شک اگر از آن دسته مخاطبینی هستید که موفق به تماشای سریال The Walking Dead نشده‌ است، با وجود تمامی کم و کاستی‌های موجود فرصت را غنیمت شمرده و به ضیافت زامبی‌ها بروید.

بهترین سریال‌های تاریخ

اگر به دنبال یک سریال درام با رنگ و بوی جنایت هستید، قطعا The Wire باید جزء گزینه‌های ابتدایی لیستتان باشد!

5- The Wire

مجموعه تلوزیونی The Wire یک سریال درام جنایی است که در سال 2008 توانست از دید مجلات بزرگی مانند تایم و گاردین به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تا زمان پخشش لقب بگیرد. وقایع مرتبط با این مجموعه در شهر بالتیمور دنبال می‌شود؛ جایی که از آن به عنوان جولانگاه خلاف‌کاران یاد شده و حالا دوربین The Wire قرار است رویش را به سمت قاچاقچیان این منطقه بگیرد. سریال The Wire مجموعا از 60 قسمت تشکیل شده و در پنج فصل خلاصه می‌شود. سریال The Wire علی‌ رغم بازخورد بسیاری مثبتی که از سوی منتقدان حوزه و همچنین مخاطبین خود دریافت کرد، هیچ‌گاه نتوانست به جوایز بزرگی در دنیای سینما و سریال‌های تلوزیونی دست یابد. دیوید سیمون که پیش‌تر دستار پلیس و خبرنگار روزنامه بوده است وظیفه تولید این مجموعه را بر عهده گرفت. به گفته دیوید، او هر روز در میان خلافکاران حضور داشته و از این طریق دانش زیادی نسبت به دنیای قاچاقچیان کسب کرده است. چیزی که کاملا در هویت The Wire قابل لمس است و تماشای این مجموعه تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را برایتان تداعی می‌کند. با تمامی این اوصاف سریال The Wire به عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های تلوزونی آمریکایی توانست جایگاهی از این لیست را به خود اختصاص دهد.

بهترین سریال‌های تاریخ

سریال دکستر آنقدر جذاب هست که شما را تا انتها با خود همراه کند.

6- Dexter

Dexter نام سریالی است که بازخوردهای پس از پخش آن یقیقا عوامل سازنده را هم متعجب کرد. بعید است که شبکه ShowTime می‌توانست ابعاد این موفقیت بزرگ را پیشبینی کند؛ Dexter حالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سریال‌های تاریخ سر از لیست ما در آورده است. مجموعه‌ای که برای اولین بار در سال 2006 (معادل سال 1385 شمسی) توسط شبکه ShowTime پخش شد. Dexter روایتگر زندگی یک کارمند اداره پلیس است که مهارت بسیار زیادی در خون‌شناسی داشته و معمولا در صحنه‌های قتل مو را از ماست بیرون می‌کشد. اما زیاد تند نروید؛ چرا که Dexter در عین حال یک قاتل سریالی هم هست! ماجرای Dexter پیشینه‌ای هم دارد و قاتل ماجرا در واقع تحت تاثیر نوعی بیماری قرار گرفته است. او که در کودکی مادرش را به شکل بسیار دردناکی از دست می‌دهد و قطعه قطعه شدنش را نظاره می‌کند، تحت فشار روانی بسیار شدیدی قرار می‌گیرد. این ماجرا از او شخصیتی می‌سازد که در میان مجموعه‌های تلوزیونی به ندرت نمونه مشابهی از آن را می‌توان یافت کرد. فکر می‌کنم همین چند خط گذشته در راضی کردن مخاطب برای تماشای این مجموعه کافی بوده باشد!

بهترین سریال‌های تاریخ

اگر به دنبال یک سریال ابرقهرمانی خوش ساخت هستید، این مجموعه تلویزیونی انتخاب بسیار مناسبی است.

7- Daredevil

شاید خیلی عجیب به نظر برسد که چرا یک سریال ابرقهرمانی (کمیک‌بوکی) توانسته در لیست بهترین سریال‌های تاریخ در بخش درام تاریخ قرار بگیرد. البته تعجب شما کاملا قابل درک است. مجموعه Daredevil که تاکنون دو فصل از آن توسط شبکه نتفلیکس پخش شده در مرحله اول یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سریال‌های تلوزیونی متکی بر شخصیت‌های کمیک‌بوکی محسوب می‌شود. Daredevil نام شخصیت اصلی داستان بوده که ویژگی‌های منحصر به فرد او بسیار ناچیز است. مت مورداک که در روز به عنوان یک وکیل خصوصی در برابر جرم و جنایت ایستادگی می‌کند، در شب ماسک بر صورتش می‌گذارد و جنایتکاران را شکار می‌کند. اما بگذارید تند نرویم! چیزی که مجموعه Daredevil را منحصر به فرد کرده است، مبارزه با جرم و جنایت نیست. بسیاری از ویژگی‌های Daredevil ما را به یاد اسطوره سینمای DC یعنی بتمن می‌اندازد. مت مورداک که در کودکی به واسطه حادثه‌ای بینایی‌اش را از دست می‌دهد، پس از مدتی متوجه می‌شود که شنوایی او به شدت تقویت شده است؛ به طوری که از فاصله‌ای بسیار زیاد می‌تواند ضربان قلب هدفش را احساس کند. ضدقهرمانان داستان نیز درست مانند مت مورداک ویژگی خارق العاده‌ای ندارند و در واقع سیاستمدارانی‌اند که به واسطه قدرتشان در امور جامعه، سلطه‌ای ظالمانه بر مردم شهر هلزکیچن دارند. در واقع چیزی که Daredevil ارائه می‌دهد ویژگی‌های ابرقهرمان داستان نیست، بلکه روایت دقیق و جذاب مجموعه بوده که این سریال را به موفقیت کنونی رسانده است. تماشای سریال Daredevil بیشتر به دوست‌داران کمیک‌بوک‌های مارول پیشنهاد می‌شود.

بهترین سریال‌های تاریخ

خانه پوشالی که به تازگی چند فصل ابتدایی آن از شبکه نمایش نیز پخش شده، طی سالیان اخیر به چنان محبوبیتی دست یافته که به سادگی در میان بهترین سریال‌های تاریخ قرار می‌گیرد.

8- House of Cards

House of Cards نیز طی اتفاقی عجیب مانند تمامی آثار حاضر در لیست یک سریال آمریکایی بوده که در سال 2013 (مصادف با سال 1392 شمسی) از طریق شبکه نتفلیکس پخش شد. مجموعه‌ای سیاسی درام نتفلیکس از همان ابتدا شهرتی جهانی پیدا کرد و در 65 قسمت خلاصه شده است. House of Cards بر گرفته از رمانی به همین نام است. این مجموعه که از قواعدی سیاسی پیروی می‌کند، توسط دیوید فینچر، یکی از معروف‌ترین کارگردان‌های حوزه سینما (که در کارنامه درخشانش نام آثاری همچون «زودیاک» می‌درخشند) ساخته و پرداخته شده است. یکی دیگر از بزرگ‌ترین نقاط قوت این مجموعه تیم بازیگری آن هستند. کوئن استیسی، رابین رایت، ماهارشالا علی و مایکل کلی تنها بخشی از ستارگان این مجموعه آنلاین را تشکیل داده‌اند. House of Cards به جرأت یکی از بهترین سریال‌های تاریخ شبکه نتفلیکس به شمار می‌رود و از این رو حضورش در لیست برترین سریال‌های درام گیم‌ شات اصلا دور از ذهن نبوده و نیست.

بهترین سریال‌های تاریخ

شرلوک هلمز همیشه محبوب که در ساخته بی‌بی‌سی جذاب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

9- Sherlock

سریال Sherlock بیشتر از آن که مجموعه‌ای درام و متکی بر صحنه‌های احساسی باشد، یک اثر کاراگاهی و متکی بر جرم و جنایت است؛ چیزی که احتمالا از نام سریال هم می‌توانستید حدس بزنید! شاید خیلی سخت بود که بخواهیم مجموعه Sherlock را در میان اسامی بالا قرار دهیم، اما کمی که با دید بازتری به هویت این سریال نگاه کردیم متوجه شدیم که عملا نمی‌توان از وجود چنین مجموعه‌ای غاقل شد. سریال Sherlock در واقع اقتباسی نوین از هویت قدیمی این کاراگاه مشهور است که حالا شرلوک هولمز افسانه‌ای را به دنیای مدرن آورده تا او را با تهدیداتی مدرن‌تر آشنا کند. چالشی که سازندگان آن را پذیرفتند خوش‌بختانه به اثری تماشایی تبدیل شده است که فصل سوم آن از نظر اکثر ببینندگان پتانسیل قرار گرفتن در میان بهترین سریال‌های تاریخ را دارد. شرلوک هولمز شبکه بی بی سی نه‌تنها به ویژگی‌های قدیمی این کاراگاه بی‌تفاوت نبوده، بلکه جزئیات بسیار بالایی از این شخصیت را در دنیایی مدرن پیاده سازی کرده است. فصل اول سریال Sherlock که تنها از سه قسمت تشکیل شده بود توانست منتقدان را نه شگفت‌زده، اما متعجب کند. در حال حاضر این مجموعه نیز مانند بسیاری از اسامی حاضر در لیست به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ به شمار می‌رود.

بهترین سریال‌های تاریخ

سریالی با سبک روایت و اتمسفری دوست‌داشتنی که اگر در لیست بهترین سریال‌های تاریخ در بخش درام قرار نگیرد اندکی کم لطفی است!

10- American Crime Story

American Crime Story احتمالا از آن دسته نام‌هایی است که بسیاری از مخاطبین ایرانی با حضورش در این لیست مخالفت می‌کنند. آن هم زمانی که کاندیدهای بهتری همچون Prison Break و West world جای خالی‌شان در لیست احساس می‌شود. در پاسخ باید گفت شاید باید به مخاطب ایرانی حق داد چرا که مجموعه American Crime Story احتمالا برای اکثر مخاطبین ایرانی درام قابل قبولی نخواهد بود و شاید چهارچوب‌های آن خارج از قواعد سینماگری ایرانی باشد، اما این موضوع در رابطه با سینمای جهان متفاوت است. American Crime Story یکی از مجموعه‌های شبکه اف ایکس بوده که در واقع اقتباسی از یک داستان واقعی با همین نام قلمداد می‌شود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *