بهترین مادهای بازی Civilization VI + راهنما دانلود

“ترجمه شده از وبسایت PC Gamer”

Civilization VI یکی از بهترین و اعتیادآورترین بازی‌های استیم است اما اگر طرفدار قدیمی این سری بازی باشید، قطعا بارها شده که هوس اضافه کردن محتوای جدید را به بازی کرده‌اید و محتوا و امکانات سازندگان برای شما کفایت نکرده است. مادها نیز دقیقا چنین مشکلاتی را برطرف می‌کنند و بازی Civilization VI یکی از عناوینی است که مادهای فراوان و فوق‌العاده‌ای را دریافت کرده است. چندین ماد هم به صورت همزمان توسط مادسازان گرامی منتشر گردیدند که در این مقاله به توضیح مختصری از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهتر است ابتدا مروری داشته باشیم بر نحوه نصب مادهای عرضه شده برای نسخه ششم بازی تمدن. به علت پشتیبانی بخش ورک‌شاپ استیم از سیستم مادینگ بازی، کار نصب مادها بسیار تسهیل گردیده‌است؛ به راحتی ماد مورد نظر را در استیم انتخاب نموده و این برنامه خودش به صورت خودکار شروع به دانلود ماد مدنظر خواهد کرد و می‌توانید مادهایی که دانلود کرده‌اید را از منوی «Additional Content» بازی فعال یا غیرفعال نمایید.

اما برای نصب مادهایی که در بخش ورک‌شاپ استیم وجود ندارند، می‌توانید فایل مربوطه را دانلود کرده و در محل نصب بازی، پوشه ای جدید به نام Mods ایجاد کرده و فایل ماد را داخل آن بریزید. بعد هم مادی را که داخل پوشه ریخته‌اید، از منوی Additional Content فعال کنید. بعضی از این مادها ممکن است برای اجرا نیاز به مراحل دیگری نیز داشته‌باشند که در ذیل عنوان هریک از آن‌ها توضیح داده خواهد شد.

Yet Not Another Map Pack

«Yet Not Another Map Pack» نام مجموعه‌ای از نقشه‌ها برای بازی تمدن ۶ است که توسط مادساز نام آشنا، یعنی Gedemon، ساخته شده است. یکی از نقشه‌های YNAMP در بازی تمدن ۶، نقشه‌ای مشابه نقشه واقعی جهان است که به لطف این ماد، هر کدام از کشورها و تمدن‌ها، در محل اصلی و مخصوص به خود کارشان را آغاز می‌کنند. همچنین این بسته قابلیتهّای جدیدی نیز به بازی اضافه می‌کند؛ مثلا گزینه‌ای اضافه می‌شود که می‌توان با استفاده از آن، نقشه‌ بازی را بسیار بسیار بزرگ کرد (یکیشان آنقدر بزرگ است که بارگزاری آن حدود ۵ دقیقه و یا حتی بیشتر طول می‌کشد).

شما می‌توانید برای استفاده از این ماد، هم از طریق بخش ورک‌شاپ استیم اقدام نمایید و هم می‌توانید ماد مربوطه را ازسایت Github دانلود کنید. اگر از سایت مذکور دانلود کردید، باید فایل را داخل پوشه Mods در محل نصب بازی کپی کرده و از منوی Additional Content آن را فعال نمایید.

CQUI

این ماد، در واقع یک رابط کاربری برای کار کردن با ماد‌های دیگر است که می‌تواند چندین ماد دیگر را نیز (از جمله ماد Better Trade Screen که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) شامل شود، که البته برای اجرای مادهای مذکور الزاما باید این ماد را نیز نصب کرده باشید. برای نصب نیز مانند مورد قبلی عمل کنید.

Production Queue

بسیار ماد ارزشمندی است و باید سپاس‌گزار سازندگان آن باشیم. از ابتدای عرضه بازی تمدن ۶ تاکنون همیشه برایم سوال بوده که چرا بازی تمدن ۶ فاقد قابلیت صف‌بندی ساخت‌وسازها است؛ با این حال هم‌اکنون بسیار خوشحالم که به لطف سازندگان این ماد، مشکل مذکور تقریبا حل شده است. این ماد پنجره‌ای در بالا و سمت چپ منوی ساخت‌وساز ایجاد می‌کند و می‌توان با استفاده از آن، به ترتیبِ ساخت‌وسازهای در حال اجرا آگاه شد. روی هرچیزی کلیک کنید، آن مورد به این پنجره افزوده خواهد شد و ترتیب این پروژه‌ها نیز، با درگ و دراپ قابل تنظیم و تغییر است. برای نصب این ماد نیز مانند دو مورد قبلی عمل کنید. این ماد، دارای نسخه ورک‌شاپ استیم بوده اما متاسفانه از CQUI پشتیبانی نمی‌کند.

Improved Water Yields

من عاشق ساختن شهرها در کنار دریا و ساحل اقیانوس‌ها هستم و بنابراین، ماد Improve Water Yields یکی از مادهای موردعلاقه من است. با استفاده  از این ماد، اگر داخل شهر لب ساحلی، بندرگاه (harbor) ساخته شود، +1 food به هر موزائیک آبی اضافه خواهد شد و همینطور اگر فانوس دریایی بسازید، از هر منبع دریایی می‌توانید یک منبع غذایی بیشتر دریافت کنید. در واقع این ماد باعث می‌شود که شهرهای لب ساحل قوی‌تر از قبل شوند بهتر بتوانند به حیاتشان ادامه دهند.

Moar Units

این ماد به هر تمدن، ۹ نیروی مشترک و ۲ نیروی مخصوص اضافه می‌کند. یعنی شما با نصب این ماد می‌توانید با انتخاب هر کدام از تمدن‌ها، علاوه بر نیروهای قابل ساخت در هر تمدن، ۹ نیروی دیگر را نیز بسازید که بین همه تمدن‌ها مشترک‌اند و علاوه بر آن، هر تمدنی نیز ۲ نیروی اختصاصی اضافی‌تر خواهد داشت. برای نصب این ماد باید طبق دستورالعملی که پیش‌تر، در ابتدای  مقاله توضیح داده شد عمل نمایید و آنرا در اینجا دانلود کنید.

R.E.D. Modpack .2

مادسازی که پیشتر به نامش اشاره کردیم، Gedemon، یکی از مادهای محبوب نسخه پنجم بازی تمدن را برای نسخه جدید این بازی بازطراحی کرده است. این ماد واحد‌ها را تغییر سایز داده و بازی را به شکل مینیاتوری در می‌آورد و دیگر اینگونه نیست که یک واحد به بزرگی یک کوه باشد! این ماد در استیم قابل دسترس بوده و همچنین با ماد Moar Units سازگار بوده و می‌توانید از هردو به صورت همزمان استفاده کنید. برای دانلود ماد به اینجا بروید.

Combat and Stacking Overhaul .1

باز هم مادی از سوی Gedemon. احتمالا افرادی که به جنگ‌افروزی و این‌ها علاقه دارند، بیشتر از این ماد خوششان خواهد آمد. این ماد به نیروهای تجسس و دورزن اجازه می‌دهد که در کنار واحدهای نزدیک‌زن قرار بگیرند، هزینه ساخت نیروها و جریمه شروع زودهنگام جنگ‌ها کاهش پیدا کرده و تغییراتی نیز در منفعت‌های قابل برداشت از منابع استراتژیک ایجاد می‌شود. به اینصورت که علاوه بر ضروری بودن آن‌ها برای ساخت برخی نیروهای خاص، وجود هر منبع در قلمرو شما می‌تواند به افزایش قدرت واحد‌هایتان نیز کمک کند.

Smoother Difficulty

درجه سختی‌های بالا به تمدن‌های رقیب نیروهای بیشتری می‌دهد تا سریعتر بتوانند پیشرفت کنند. مشکلی که این درجه سختی‌ها دارند این است که با وجود سخت‌تر شدن بازی، از همان ابتدا تمدن‌های دیگر همگی برای شما شاخ و شانه می‌کشند و اذیتتان می‌کنند، نیروهایشان را به مرزتان فرستاده و از همان ابتدای کار، سعی در تصرف پایتختتان دارند. پس اگر می‌خواهید در دوران Ancient کسی کاری به کارتان نداشته باشد و به پیشرفت و ترقی‌هاتان مشغول باشید، ولی با این‌حال، باز هم می‌خواهید همچنان رقبایتان منابع بیشتری در دسترس داشته و طلا، علم، فرهنگ و ساخت‌وسازشان بیش از شما باشد، بهتر است از ماد Smoother Difficulty استفاده کنید.

PhotoKinetik – Westeros

این ماد یک ویرایشگر گرافیکی است که باعث می‌شود برخی رنگ‌ها کم‌تر شده و شکل و شمایل بازی به نسخه پنجم این سری شباهت بیشتری بیابد. همچنین این ماد گزینه‌ای را برای افزایش بیشتر عمق میدانی (Depth of Field) در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید آن را فعال نمایید. البته نصب این ماد، باعث ایجاد مشکلاتی از جمله کرش و خروج بی‌دلیل از بازی می‌شود، کاری که ما برای بهینه کردن و اصلاح بازی پیشنهاد می‌دهیم به این صورت است:

۱. نسخه 1080p یا 4k را اکسترکت نمایید.

۲. ReShade Assistant.exe را اجرا نمایید.

۳. دکمه + را که در بالای دکمه «Default» قرار گرفته بزنید.

۴. به آدرس steamappscommonSid Meier’s Civilization VIBaseBinariesWin64Steam رفته و فایل اجرایی بازی را انتخاب کنید.

۵. «d3d11» را انتخاب کرده و دکمه «confirm» را در پایین بزنید.

۶. احتمالا الآن یک پروفایل به نام Sid_Meier’s_Civilization_VI را می‌بینید که انتخاب شده.

۷. به تب Presets  رفته و تایید کنید که CIVVIPK انتخاب شده است، حال سیو کنید.

۸. بازی را به همان شکلی که قبلا اجرا می‌کردید اجرا کنید. اگر باز هم کرش کرد، به ReShade Assistant بازگشته، Sid_Meier’s_Civilization_VI را انتخاب کرده و دکمه – را بزنید تا تغییرات به حالت نخست بازگردد. این ماد را می‌توانید در اینجا دانلود کنید.

Better Trade Screen

احتمالا چک‌باکس «Repeat Route» خود به تنهایی کافی باشد تا بفهمیم که این ماد ارزش دانلود را دارد، اما باید بدانیم که این ماد قابلیت‌های بسیار زیادی نیز دارد.  مثلا این ماد به بازی یک قابلیت مرتب‌سازی جدیدی برای بخش Trade Overview اضافه می‌کند. این ماد را در اینجا دانلود کنید.

Diplomatic Total 1.10

آیا تا به حال برایتان سوال پیش نیامده که چرا بعضی از تمدن‌ها با شما دشمنی دارند؟ این ماد کیفیت روابط شما با دیگر رهبران را به صورت کمی و از ۰ تا ۱۰۰ امتیازدهی می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن بفهمید دقیقا چه کاری چه قدر به روابط شما با سایر تمدن‌ها آسیب زده است. ماد را در اینجا دانلود کنید.

Fewer AI Tantrums 1.0

من یکی که خیلی دوست دارم بی هیچ دلیلی مورد حمله واقع شوم، بعد هم به خاطر دفاع از خودم به عنوان یک جنگ‌طلب معرفی شوم. به نظرم خیلی باحال باشد، اما اگر شما اینجور چیزها را نمی‌پسندید و دوست ندارید هوش مصنوعی بازی رفتارهای دمدمی مزاجی داشته باشد، بهتر است از این ماد استفاده کنید. این ماد رهبران دیگر تمدن‌ها را مهربان‌تر کرده و باعث می‌شود که دیگر بابت چیزهای کوچک از دستتان ناراحت نشوند و اگر بار اولتان باشد که کاری علیه کشورشان انجام می‌دهید، کم‌تر از دستتان دلخور شوند. برای نصب این ماد حتما باید DLC آزتک‌ «Aztec» را نصب کرده باشید. برای دانلود ماد نیز به اینجا بروید.

RestartButton

همانطور که از اسمش پیداست، دکمه‌ای به بازی اضافه می‌شود که با زدن آن بازی با همان تنظیمات و با یک چینش شانسی جدید، بار دیگر آغاز می‌شود. به عنوان کسی که مکررا بازی را ری‌استارت می‌کنم (خیلی دوست دارم که منطقه شروع بازیم بهترین مکان باشد) به این ماد فوق‌العاده نیاز داشتم. برای نصب این ماد، برخلاف دفعات قبلی که داخل پوشه Mods نصب می‌کردیم، این بار باید در پوشه اصلی بازی نصب کنیم. اطلاعات بیشتر از این ماد را در اینجا خواهید یافت.

Adjust starting units, techs, and more

هنگامی که با بازی درگیر بودم تا بتوانم آن را طوری تغییر دهم که دیگر نیازی به تاسیس شهر نباشد، متوجه شدم که تمام شرایطی که برای بازیکن اصلی و هوش مصنوعی پیش‌بینی شده، داخل فایلی به نام Eras.xml ذخیره می‌شود. شما می‌توانید این فایل را داخل پوشه نصب بازی در آدرس BaseAssetsGameplayData بیابید. با استفاده از این فایل می‌توان نیروهایی که با آن‌ها بازی را شروع می‌کنید را تغییر دهید و نیروهای اضافی تمدن‌های رقیب در درجه‌ سختی‌های بالا را نیز کاهش دهید. البته حواستان باشد که پیش از شروع تغییر دادن این فایل، حتما یک بک‌آپ از آن بگیرید که بعدا اگر خواستید تنظیمات به حالت اولیه برگردند، از آن استفاده کنید. برای یافتن اطلاعات بیشتر از این ماد به اینجا بروید.

خب پردیسی‌های عزیز به پایان مقاله رسیدیم و امیدوارم که مادهای خوبی را به شما معرفی کرده باشیم. این مادها در زمره‌ی کاربردی‌ترین مادهای بازی محسوب می‌شوند اما شما می‌توانید از طریق ورک‌شاپ مادهای بیشتری نیز پیدا کنید، مثلا مادهایی که در جهان Game of Thrones یا ارباب حلقه‌ها واقع شده‌اند!

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *