حمیدرضا استیلی بازیکن و مربی فوتبال متولد نازِی آباد تهران با اصالت آذری از سراب است. وی ۸۲ بازی ملی در کارنامهٔ خود دارد که توانسته است در این بازیها ۱۲ گل به ثمر برساند. او بیشتر فعالیت های باشگاهی خود را در پرسپولیس گذرانده است.

نام کامل : حمیدرضا استیلی

زادروز : ۱۳ فروردین ۱۳۴۶

محل تولد: تهران، ایران

قد : ۱۷۵ سانتی متر

پست : مربی (گذشته:هافبک)

دوران حرفه‌ای

سال‌ها

باشگاه‌ها

بازی (گل(

۱۳۶۸-۱۳۷۱
۱۳۷۱-۱۳۷۲
۱۳۷۲-۱۳۷۳
۱۳۷۳-۱۳۷۴
۱۳۷۴-۱۳۷۵
۱۳۷۵
۱۳۷۵-۱۳۷۷
۱۳۷۷-۱۳۸۳

پاس تهران
پرسپولیس
بهمن
القادسیه
بهمن
گیلانگ یونایتد
بهمن
پرسپولیس

تیم ملی

۱۳۶۸-۱۳۷۸

ایران

۸۲ (۱۲)

تیم‌های مربی

۱۳۸۳۱۳۸۷
۱۳۸۸۱۳۸۹
۱۳۸۹۱۳۹۰
۱۳۹۰-۹۱

پرسپولیس (کمک مربی(
استیل آذین
شاهین بوشهر
پرسپولیس

زندگی

حمید استیلی در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۴۶ در محله ی چهارصد دستگاه نازی آباد تهران به دنیا آمد. وی از دوران کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و با مشکلات و نبود امکانات در آن زمان، وارد این رشته شد و توانست در اکثر رده های سنی در تیم ملی ایران حضور پیدا کند .خود او در مورد روزهای کودکی اش میگوید:

“هر روز بصورت تیم با هم بازی میکردند آن زمان فوتبال ورزش کم خرجی بود که ما می توانستیم با ۴ تا سنگ و یک توپ پلاستیکی بازی جذابی را فراهم کنیم و این ذوق و علاقه باعث شد تا بیشتر برای این ورزش زمان بگذارم آن زمان هیچ اوقات فراقتی جزء فوتبال بصورت تمام روز نداشتیم . همه این عوامل باعث شد ارتباط روحی و عواطفی با این رشته برقرار کنم . فوتبال را از مدرسه فوتبال استقلال جنوب شروع کردم . مدرسه فوتبالی در محله نازی آباد دایر شد بنام استقلال جنوب به مربی گری اردشیر لارودی که آن زمان اولین مدرسه فوتبال در منطقه ما بود و من هم از آنجا فوتبال را آغاز کردم و به صورت علمی یاد گرفتم الگوی فنی من در دوران کودکی علی پروین و حمید درخشان بود. من و دو برادرم سعید و مسعود هر سه در آن زمان فوتبال بازی میکردیم که مسعود نیز این ورزش را بصورت حرفه ای دنبال کرد و در زمان بازیگری فوتبالیست قابلی بود.”

فعالیتهای باشگاهی

استیلی در مدت بازیگری شاگرد مربیانی نظیر فیروز کریمی؛ فرهاد کاظمی، علی پروین، جلال طالبی، غلامحسین مظلومی، منصور پورحیدری و بیژن ذوالفقارنسب بوده است. وی سابقه حضور در باشگاهای استقلال جنوب، پاس تهران، پرسپولیس، بهمن کرج، القادسیه کویت و گیلانگ سنگاپور را دارد. وی از سال ۶۳ در ترکیب اصلی پاس جای گرفت و ۸ سال بعد به پرسپولیس رفت. استیلی در سال ۷۲ از پرسپولیس جدا شد و در سال ۷۷ مجدداً بازگشت. وی در سال ۱۳۸۳ و بعد از بازی با سپاهان از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد.

فعالیتهای ملی

او در سال ۶۸ توسط علی پروین به تیم ملی دعوت شد و در دیدار با شوروی سابق اولین بازی خود را انجام داد. وی در جام جهانی ۱۹۹۸ توانست با ضربه سر دروازه تیم ملی فوتبال آمریکا را باز کند. تعداد بازی های رسمی در تیم ملی هشتادو دو و تعداد گل های زده در تیم ملی شانزده عدد می باشد.او که میباست در سال ۲۰۰۰ کاپیتان تیم ملی شود؛ پیش از بازی با لبنان بازوبند کاپیتانی را به علی دایی داد.

مربیگری

استیلی مدتی دستیار آری هان و سپس مصطفی دنیزلی در باشگاه پرسپولیس بود. وی در زمان افشین قطبی به عنوان کمک مربی اول در پرسپولیس فعالیت می‌کرد. در سال ۱۳۸۸؛ او سر مربی استیل آذین تهران شد و دراواخر لیگ نهم از این تیم کنار گذاشته شد.استیلی در لیگ دهم چند هفته مانده به شروع لیگ به شاهین بوشهر پیوست اما پس از فوت برادرش در فروردین ۱۳۹۰ و به خاطر مسائل روحی از این سمت استعفا داد.

در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ و پس از رد درخواست کمیته ی فنی باشگاه پرسپولیس مبنی بر ادامه ی همکاری علی دایی با پرسپولیس؛ استیلی توسط کمیته ی فنی به عنوان سرمربی انتخاب شد.استیلی در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۰ پس از شکست ۳ بر صفر مقابل استقلال در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، از مربیگری پرسپولیس کناره گیری کرد.

ارتباط با مقامات سیاسی

تقدیر سید علی خامنه‌ای

سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در طی یک دیدار، به خاطر گل حمید استیلی به تیم ملی فوتبال آمریکا پیشانی استیلی را بوسید و او را مورد تقدیر قرار داد.او درباره این گل به استیلی گفت که هرکسى هم جاى استیلی بود، این گل را مى زد.

حمایت از احمد خورشیدی

در سال ۱۳۸۶،حمید استیلی حامی کاندیداتوری سردار احمد خورشیدی (پدر داماد محمود احمدی نژاد) در انتخابات درحوزه گچساران بود.استیلی هنگامی که وارد شهر گچساران شد، مورد ضرب و شتم گروهی از مردم معترض قرار گرفت.

حمایت از احمدی نژاد

او از حامیان اصلی محمود احمدی نژاد در انتخاب ۱۳۸۸ بود. او در یک مصاحبه گفته بود: “من قدرت آقای احمدی نژاد را در مناظره هایش دیدم و او نشان داد که مرد اول مملکت است.”

بیوگرافی ها

  • ناصر ملک مطیعی

    بیوگرافی ناصر ملک مطیعی

    بیوگرافی ناصر ملک مطیعی ناصر ملک مطیعی (۱۳۰۹-۱۳۹۷) در تهران متولد شد. او دیپلم خود را در ر…
  • بیوگرافی ناصر چشم آذر

    بیوگرافی ناصر چشم آذر

      بیوگرافی ناصر چشم آذر ناصر چشم آذر در دهمین روز دی‌ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد. پدر…
  • DiCaprio

    بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو

    بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو (Leonardo Wilhelm DiCaprio) در یازده…
  • بیوگرافی جنیفر لارنس – Jennifer Lawrence

    بیوگرافی جنیفر لارنس – Jennifer Lawrence از جنیفر لارنس به عنوان مهم‌ترین دلبر آمریک…
  • Sean Bean

    بیوگرافی شون بین – Sean Bean

    بیوگرافی شون بین – Sean Bean شائون مارک “شون” بین (به انگلیسی: Shaun Mark “Sean” Bean) باز…
  • بیوگرافی چارلز دنس – Walter Charles Dance

    والتر چارلز دنس (انگلیسی: Walter Charles Dance؛ زاده ۱۰ اکتبر ۱۹۴۶) یک هنرپیشه اهل بریتانی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *