کریم بن زما یا کریم بن زیما (به عربی:کریم بن زیمه) (به فرانسوی: Karim Benzema) (زادهٔ ۱۹ دسامبر ۱۹۸۷ در لیون) فوتبالیست اهل فرانسه و از یک خانواده خیلی مذهبی اهل سنت است.

نام کامل : کریم مصطفی بنزما

زادروز : ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۷

زادگاه : لیون، فرانسه

قد : ۱٬۸۴ متر

باشگاه کنونی : رئال مادرید

شمارهٔ پیراهن :۹

پُست : مهاجم

زندگی

والدین او الجزائری‌اند. کریم بنزما (۱۹ دسامبر ۱۹۸۷) اصلیتی مانند زیدان دارد. هر دوی آنها در منطقهٔ کابیلیای الجزایر ریشه دارند. متولد ۱۹دسامبر سال۱۹۸۷ میلادی در رونه آلوز در شهر لیون. در واقع او هم مثل اکثر بازیکنان فرانسوی اصلیت آفریقایی دارد. او الجزایری الاصل است. شدیداً علاقه دارد که شماره۱۰هر تیم را بپوشد. خیلی کم پیدا می‌شود که بازیکنی را به زین الدین زیدان نسبت دهند اما با ظهور او اکثراً او را زیزو(لقب زیدان) جدید لقب گذاشتند.

فوتبال حرفه‌ای را از باشگاه لیون فرانسه آغاز نمود. خوب بازی کرد و بعدها به رئال پیوست و در سال‌های اخیر یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر است و خوب برای رئال گل می‌زند.

کریم بن زما پردرآمدترین ورزشکار فرانسه در سال ۲۰۱۲

مهاجم تیم فوتبال رئال مادرید پردرآمدترین ورزشکار فرانسوی در سال ۲۰۱۲ نام گرفت. کریم بن زما در مجموع دریافت دستمزد خود از رئال و نیز قرارداد تبلیغاتی با شرکت آدیداس ۱۳ میلیون یورو در سال گذشته میلادی دریافت کرده است.بن زما سالانه ۸.۵ میلیون یورو از رئال دستمزد می گیرد.
هفته نامه لکیپ در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران فرانسه پس از بن زما ، نام تونی پارکر بازیکن تیم بسکتبال سن آنتونیو اسپرز از رقابت های ان بی ای را با ۱۲.۴ میلیون یورو قرار داده است و فرانک ریبری هافبک بایرن مونیخ تا با ۱۱.۵ میلیون یورو درآمد در رده سوم قرار دارد.
نیکولا آنلکا که در سال ۲۰۱۲ در تیم شانگهای شن هووآی چین توپ زد با ۱۱ میلیون یورو در رده چهارم قرار گرفت.آنلکا در حال حاضر عضو تیم یوونتوس است.
ژواکیم نوآه بسکتبالیست فرانسوی عضو تیم شیکاگو بولز با ۱۰.۶ میلیون یورو ، سمیر نصری هافبک منچسترسیتی با ۱۰.۵ میلیون یورو ، تیری آنری از تیم نیویورک ردبولز آمریکا با ۹.۴ میلیون یورو ، سباستین لوب قهرمانی رالی جهان و عضو تیم سیتروئن با ۸.۵ میلیون یورو ، یوان گورکوف هافبک تیم المپیک لیون با ۶.۷ میلیون و پاتریس اورا مدافع منچستریونایتد با ۶.۴ میلیون یورو در رده های پنجم تا دهم قرار گرفتند.

گفتگوی کوتاهی با بنزما

*زدن ۱۰۴ گل با پیراهن رئال مادرید و پشت سرگذاشتن رکورد گلزنی رونالدو،اسطوره دوران بچگی ات چه حسی دارد؟

واقعا خوشحالم که توانستم به بازیکنی برسم که واقعا بزرگ است. رونالدوی برزیلی برای من، درکنار زیدان بهترین بازیکن تاریخ است. احساس غرور می کنم که به اندازه او گل زده ام و این به من انگیزه بیشتری می دهد تا بیش از پیش تلاش کنم.

*درسبک بازی ات از چه نظرهایی از رونالدوی برزیلی الهام می گیری؟

از خیلی نظرها. اول از همه در انگیزه گلزنی. ولی درعین حال وبا تماشای حرکات او درمقابل دروازه حریفان از او درسهای زیادی گرفته ام.من از وقتی بچه بودم بازیهای رونالدو را دنبال می کردم وهمین حالا هم قبل از برگزاری بازیهای رئال، ویدئوی حرکات او را تماشا می کنم.

*ولی درتمرینات روزمره زیدان بیشتر تو را تعلیم می دهد.

زیدان عملکرد خیلی خوبی در تعلیم تمام بازیکنان تیم دارد وباید بگویم که من و او هرروز باهم تمرینات زیادی انجام می دهیم. زیدان برایم مثل برادر بزرگتر است. او خیلی با من حرف می زند و به من توصیه می‌کند و برایم تمرینات خاصی را مقابل دروازه حریف طراحی می‌کند واین جواب می دهد. به عنوان مثال قبل از بازی باویارئال زیدان به من توصیه کرد که دراطراف تیر اول دروازه حریف خیلی حرکت کنم وهمین طور هم شد که به گل اول رسیدم.

*اوضاع با آنچلوتی چطور است؟

خیلی خوب.من مهاجمی هستم که هروقت سرمربی تیم به من اطمینان داشته باشد، این کاملا دربازی ام محسوس است.زیرنظر او حس خوبی دارم و حس می کنم که تمام تیم از من حمایت می کنند.

بیوگرافی ها

  • ناصر ملک مطیعی

    بیوگرافی ناصر ملک مطیعی

    بیوگرافی ناصر ملک مطیعی ناصر ملک مطیعی (۱۳۰۹-۱۳۹۷) در تهران متولد شد. او دیپلم خود را در ر…
  • بیوگرافی ناصر چشم آذر

    بیوگرافی ناصر چشم آذر

      بیوگرافی ناصر چشم آذر ناصر چشم آذر در دهمین روز دی‌ماه ۱۳۲۹ در اردبیل متولد شد. پدر…
  • DiCaprio

    بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو

    بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو (Leonardo Wilhelm DiCaprio) در یازده…
  • بیوگرافی جنیفر لارنس – Jennifer Lawrence

    بیوگرافی جنیفر لارنس – Jennifer Lawrence از جنیفر لارنس به عنوان مهم‌ترین دلبر آمریک…
  • Sean Bean

    بیوگرافی شون بین – Sean Bean

    بیوگرافی شون بین – Sean Bean شائون مارک “شون” بین (به انگلیسی: Shaun Mark “Sean” Bean) باز…
  • بیوگرافی چارلز دنس – Walter Charles Dance

    والتر چارلز دنس (انگلیسی: Walter Charles Dance؛ زاده ۱۰ اکتبر ۱۹۴۶) یک هنرپیشه اهل بریتانی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *