خانه سینما و تلویزیون 15 تئوری شگفت‌انگیز درباره فصل جدید سریال GAME OF THRONES “بخش اول”

15 تئوری شگفت‌انگیز درباره فصل جدید سریال GAME OF THRONES “بخش اول”

1

15 تئوری شگفت‌انگیز درباره فصل جدید سریال Game of Thrones (بخش اول)

“ترجمه شده از وب‌سایت Gamesradar”

زمان زیادی تا انتشار فصل جدید سریال Game of Thrones باقی نمانده و به طور دقیق این فصل در تاریخ 25 تیر امسال منتشر خواهد شد. با وجود اینکه تعداد کمی از اطلاعات این فصل لو رفته و مشخص شده است، اما بدون شک هنوز صدها پرسش در ذهن ما هست که باید برای رسیدن به پاسخ دقیق‌شان این فصل را تماشا کنیم! حدس و گمان راجع به برخی از این سوالات مانند این‌که چه کسی بر روی تخت آهنین تکیه خواهد کرد به شدت سخت و بیهوده است. اما تعدادی پرسش وجود دارند که فکر کردن به آن‌ها لذت زیادی دارد. مثلا این‌که آیا “لرد بیلیش” (لیتل فینگر) با “سانسا استارک” ازدواج خواهد کرد؟ آیا “جان اسنو” به هویت خانوداگی اصلی خود پی خواهد برد؟ ما در این مقاله سعی کرده‌ایم پانزده عدد از جذاب ترین پرسش‌ها را مطرح کنیم و همچنین پاسخ‌هایی احتمالی نیز به آن‌ها بدهیم. با قسمت اول این مقاله همراه باشید!

هشدار: این مقاله شامل اسپویلر است. اگر تاکنون سریال مورد نظر را تماشا نکرده‌اید و نمی‌خواهید جزییات داستانی برای‌تان مشخص شود، از مطالعه این مقاله بپرهیزید.

1.سرسی به ملکه‌ای دیوانه تبدیل می‌شود

این چه معنایی دارد: پس از این‌که “سرسی” بال‌وپر گروه مذهبی گنجشک‌ها را حسابی سوزاند و خود را فرمانروای هفت پادشاهی اعلام کرد، من فکر می‌کنم در فصل جدید باید انتظار این را داشته باشیم که او به نسخه‌ای تازه از “آئریس تارگرین” یا همان “پادشاه دیوانه” تبدیل شود. آخرین اعمال “سرسی” به ما ثابت کرده است که شاید او در ظاهر با قدرت به نظر برسد، اما تنها شیوه‌ای که وی به آن پایبند است، این است که هر کاری را دوست دارد در هر زمانی که دوست دارد انجام بدهد. موضوع این‌جاست که سرسی برای هیچ‌کسی جز فرزندانش ارزش قائل نبود (و البته برادرش “جیمی لنیستر” که بعدا به او می‌پردازیم) و هم‌اکنون وی تمام فرزندانش را از دست داده است. حال او بر روی تخت آهنین نشسته، دلی پر از کینه، دشمنانی بسیار و البته یک انبار پر از مواد آتش‌زا دارد. می‌توان گفت دوران قدرت و جنون این ملکه تازه آغاز شده است تا اینکه…

2. جیمی لنیستر  سرانجام سرسی را خواهد کشت

این چه معنایی دارد: با مرگ “تامن باراتیون” (در واقع لنیستر!) پیشگویی‌‌ این‌که “سرسی” تمامی فرزندانش را از دست‌خواهد داد به واقعیت پیوست. هرچند هنوز یک پیشگویی راجع به “سرسی” وجود دارد که شاهد به حقیقت پیوستن آن نبوده‌ایم. طبق این پیشگویی “سرسی” به دست برادر کوچک خود کشته خواهد شد. بسیاری معتقد هستند که منظور از برادر کوچک در این‌جا همان “تیرین” است که هم‌اکنون در خدمت “دنریس تارگرین” به سر می‌برد. اما مسئله این‌جاست که وی تنها برادر کوچک سرسی نیست. “جیمی” برادر دوقلوی سرسی نیز چند دقیقه پس از او به دنیا آمده است. آخرین باری که ما شاهد “جیمی” بودیم لحظه تماشا تاج‌گذاری “سرسی” بود و در آن لحظه وی اصلا خوشحال به نظر نمی‌رسید. کاملا مشخص است که “جیمی” از وضعیتی که پیش آمده و همچنین از حکمران جدید وستروس راضی نیست. درست است که او بارها گفته مهم‌ترین چیز در زندگی او خواهرش “سرسی” است و بس، اما باید دید که اگر جان یکی دیگر از افراد مهم در زندگی او به خطر بیافتد چه خواهد شد. افرادی همچون “بریان” یا حتی خواهران استارک که وی قسم خورده از آن‌ها محافظت کند. جیمی با به قتل رساندن پادشاه دیوانه ثابت کرده که عدالت برایش ارزش بسیاری دارد، حتی اگر موجب بدنامی‌اش شود، به همین دلیل باید دید در آینده وی خود را چگونه ثابت خواهد کرد. می‌دانم که او در آخرین تریلر در جبهه خواهر خود بود اما فراموش نکنید Game of Thrones پر از وقایع غیرمنتظره است!

3. تیرین لنیستر از خاندان تارگرین است

این چه معنایی دارد: “جان اسنو” تنها تارگین گمنام نیست، عده‌ای باور دارند “تیرین” نیز یک تارگرین است. حال ممکن است از خود بپرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟ ایده اصلی از اینجا آغاز می‌شود که احتمالا پادشاه دیوانه یا همان “آئریس تارگرین” با “جوئانا” همسر “تایوین لنیستر” رابطه‌ای مخفیانه داشته است، این همچنین می‌تواند دلیلی باشد برای نفرت بسیار “تایوین” از “تیرین”. در لحظه‌ای که “تایوین” به لطف تیر‌هایی که از کمان “تیرین” به بدنش وارد شده آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، خطاب به تیرین می‌گوید که “تو فرزند من نیستی”. این صحنه نیز هیزمی به آتش این شایعه اضافه می‌کند. البته احتمال حقیقت داشتن این شایعه بسیار کم است، چرا که نفرت بسیار “تایوین” از “تیرین” به احتمال زیاد به خاطر ویژگی‌های فیزیکی و اخلاقی‌ او و البته درگذشت همسر “تایوین” در زمان به دنیا آوردن “تیرین” بوده است. اما در سوی دیگر معتقدان به این تئوری رابطه‌ی میان دنریس و تیرین را نیز دلیلی بر سخنان خود می‌دانند. دنریس در زمانی نه چندان طولانی والاترین مقام ممکن را از بین تمامی همراهان خود به تیرین داده و وی را دست راست خود خواند. تیرین نیز که به عمر خود مطیع و وفادار هیچ شخص خاصی نبوده به سرعت خدمت‌گزاری به دنریس را تقبل کرد. همانند دیگر تئوری‌ها، حقیقت یا عدم حقیقت این تئوری نیز با مشاهده یکی از دو فصل جدید مشخص خواهد شد.

4. جان اسنو “آزور آهای” یا همان مبارز نور است

این چه معنایی دارد: حال که ما به هویت اصلی جان اسنو پی برده‌ایم می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که این تئوری حقیقت دارد. بر اساس پیشگویی‌های ملیساندرا مبارز نور خون اژدهایان را داراست و از بین دود و نمک دگربار زنده می‌شود. (در یکی از بخش‌های کتاب‌ها از زخم‌های جان دود بیرون آمده و اشک همراهان وی بر روی بدن او می‌ریزد.) همچنین هر گاه ملیساندرا به آتش خیره شده چیزهایی مرتبط با برف و سرما دیده است و از آنجایی که جان نیز همواره در چنین شرایط جوی به سر می‌برد، ممکن است این نیز دلیلی برای حقیقت این تئوری باشد.

5. یورون گریجوی یک اژدها را کنترل خواهد کرد

این چه معنایی دارد: یورون گریجوی شخصیت جالبی است. در حالی که برادرزاده‌های وی با مادر اژدهایان متحد شده‌اند، بر اساس یک سری تصاویر لو رفته از فصل هفتم به نظر می‌رسد که او با سرسی لنیستر متحد خواهد شد. من فکر می‌کنم نخستین نبرد دنریس تارگرین با یورون خواهد بود. شاید با خود فکر کنید با وجود تعداد بسیار زیاد سپاهیان دنریس، یورون در این نبرد شانسی نخواهد داشت، اما مسئله این‌جاست که افراد یورون در نبردهای دریایی تجربه‌ی بالایی دارند در حالی که اکثر سپاهیان دنریس برای بار نخست بر کشتی سوار شده‌اند. وضعیت دوتراکی‌ها در دریا را به یاد می‌آورید؟ حال این موضوع چه ربطی به یک اژدها دارد؟ در کتاب‌ها، یورون شیپوری به نام “Dragonbinder” (به معنای اسیرگر اژدها) را پس از گشت‌وگذار در خرابه‌های والریا پیدا می‌کند. او معتقد است که می‌توان از این شیپور برای کنترل یک اژدها استفاده کرد، هر چند هنوز آن‌را امتحان نکرده است. البته در سریال ما هنوز شاهد این شیپور در دستان یورون نبوده‌ایم. ولی اگر این اتفاق بیافتد و یورون بتواند کنترل یکی از اژدهایان دنریس را به دست بگیرد ضربه‌ای بزرگ به او خواهد زد.

6. برن وایت‌والکرها را به وستروس خواهد آورد

این چه معنایی دارد: لعنت به تو “برن”! تنها یک وظیفه داشتی و آن‌هم این بود که نگذاری ارتش زامبی‌ها به وستروس وارد شود. خوب در واقع این وظیفه‌ی همه است، اما “برن” کسی بود که موجب شکست خوردن آن شد، آن هم نه با از بین بردن دیوار بزرگ، بلکه با از بین بردن جادوی آن. با لمس شدن برن توسط پادشاه شب، وایت والکر‌ها و ارتششان قادر خواهند بود از هر گونه جادوی محافظ بدون این‌که آسیبی ببینند بگذرند. همه می‌دانیم که یک محافظ جادویی و فیزیکی بزرگ بین وستروس و “برن” وجود دارد و آن‌هم دیوار بزرگ است، تنها مانعی که باعث شده زندگی در وستروس هنوز جریان داشته باشد. و به احتمال زیاد “برن” عزیز دیر یا زود مجبور به گذشتن از دیوار می‌شود و با این‌کارعملا یک تابلوی خوش‌آمد گویی برای سپاهیان شب پشت سر خود باقی می‌گذارد. البته شاید “برن” بتواند تاثیر طلسم پادشاه شب بر روی خود را از بین ببرد، که احتمال آن بسیار پایین است. خراب‌ کردی “برن”، خراب کردی!

7. “برن” در واقع همان برن سازنده است

این چه معنایی دارد: برای کسانی که نمی‌دانند برن سازنده کیست باید بگویم: وی مردی بود که وینترفل و دیوار بزرگ را بیش از 8000 سال پیش از وقایع کنونی Game of Thrones به وجود آورد. تئوری موجود بر این اساس است که برن کنونی ما در واقع همان برن سازنده و سازنده است در بدنی دیگر. ما می‌دانیم که برن توانایی مشاهده گذشته و آینده را دارد و حتی می‌تواند وارد وجود دیگر اشخاص شود. (هودور!) طبق گفته‌های پرستار پیر برن، جذاب‌ترین داستان‌ها برای اون داستان‌ها برن سازنده هستند. آیا این مسئله به آینده این استارک جوان مربوط است؟ ولی صبر کنید، اگر برن دیوار را بسازد، ولی در عین حال توسط پادشاه شب لمس شود و پس از سال‌ها به ارتش وایت‌والکرها اجازه عبور از آن را بدهد… آیا این بدین معناست که وی اشتباه کرده است، یا این‌که تنها قصد داشته به انسان‌ها زمان کافی را بدهد تا بتوانند با ارتش مردگان روبرو شوند؟

8. بیماری جورا درمان خواهد شد

این چه معنایی دارد: چی؟ نکند فکر کرده‌اید که خط داستانی جورا به پایان رسیده است؟ دوباره فکر کنید! شخصی به تازگی اعلام کرده بود که “ایان گلن” بازیگر نقش جورا در سریال را در حال فیلم‌برداری دیده است، آن‌هم در حالی که خبری از گریم “گرِی اسکیل” بر روی بدن او نبوده. این احتمال واقعیت داشتن این تئوری را به شدت بالا می‌برد که جورا در فصل جدید سریال از بیماری خود نجات پیدا خواهد کرد، هر چند مشخص نیست توسط چه کسی. برخی احتمال می‌دهند که شفادهنده‌ی وی “کوئت” (Quaithe) باشد. احتمالا دارید از خود می‌پرسید کوئت دیگر کیست؟ او شخصیتی است که در فصل دوم به جورا برای پیدا کردن اژدهایان پس از دزدیده شدنشان کمک کرد. او ماسکی عجیب بر صورت داشت که برخی اعتقاد دارند به دلیل بیماری گرِی اسکیل است. در صحنه‌ای از آخرین تریلر فصل جدید دستی آغشته به این بیماری که به نظر می‌رسد دست جورا است از بین میله‌هایی بیرون می‌آید، البته زخم‌های روی این دست به نظر در حال جوشیدن و تغییر هستند. آیا این بدین معنی است که جورا از بیماری خود نجات خواهد یافت؟ باید صبر کرد و دید.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *