خانه ورزش اخبار ورزش تاتنهام ۲ – ۰ آرسنال؛ پایان سلطه توپچی ها در داربی شمال لندن

تاتنهام ۲ – ۰ آرسنال؛ پایان سلطه توپچی ها در داربی شمال لندن

0

تاتنهام موفق شد در دربی شمال لندن آرسنال را با دو گل شکست دهد تا نه تنها اختلاف امتیاز را در صدر جدول حفظ کند، بلکه با این نتیجه، قطعاً در پایان فصل اسپرز در جدول رده بندی بالاتر از توپچی ها قرار می گیرد. این برای اولین بار از فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۵ است که این اتفاق رقم می خورد.

در آخرین بازی روز یکشنبه از هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، تاتنهام در وایت هارت لین با قضاوت الیور میزبان آرسنال بود. دو تیم با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

تاتنهام

لوریس، تریپیه، آلدرویرلد، فرتونخن، دیویس، دایر، وانیاما، سون، اریکسن، دله الی، کین

نیمکت: فورم، واکر، ویمر، دمبله، سیسوکو، انکودو، یانسن

آرسنال

پیتر چک، گابریل، کوشیلنی، مونرئال، چمبرلین، رمزی، ژاکا، گیبز، اوزیل، سانچز، ژیرو

نیمکت: اوسپینا، هولدینگ، بیرین، کوکلین، ایووبی، والکات، ولبک

دو تیم در شرایطی پای به این مسابقه گذاشتند که با توجه به نتایج رقم خورده، هر دو با کسب سه امتیاز می توانستند به رقبا نزدیک تر شوند. پیش از شروع دربی شمال لندن، چلسی ۳-۰ اورتون را شکست داد و از طرفی دو تیم شهر منچستر متوقف شدند.

حساسیت بازی باعث شد نیمه اول مسابقه خیلی جذاب و پر حادثه نباشد و به همین دلیل کمتر شاهد موقعیت های جدی گلزنی روی دروازه ها بودیم.

در همان ابتدای بازی اولین فرصت نصیب هری کین شد که او قدر این فرصت را ندانست. در ادامه بازی محتاطانه دو تیم باعث شد فرصتی روی دروازه ها شاهد نباشیم، اما در دقیقه ۲۲ اسپرز می توانست به گل اول خود برسد، پاس خوب دایر به هری کین رسید، ضربه او بعد از برخورد به بازیکن حریف منحرف شد ولی در تیر دوم به دله الی رسید، اما این بازیکن قدر این موقعیت استثنایی را ندانست تا بازی ۰-۰ باقی بماند.

سه دقیقه بعد فرصت دیگری نصیب تاتنهام شد، این بار ضربه سون در تیر دوم به اریکسن رسید ولی ستاره دانمارکی اسپرز قدر این فرصت را ندانست تا باز هم آرسنال جان سالم از این موقعیت به در ببرد.

در ادامه نیمه نخست، آرسنال هم خودنمایی کرد، طی دو صحنه دو ضربه کات دار از سوی رمزی و سپس سانچز دروازه لوریس را تهدید کرد ولی هیچ یک راهی به دروازه تاتنهام پیدا نکرد. در اواخر نیمه اول هم فرتونخن با یک شوت کات دار دروازه چک را هدف گرفت که ضربه این بازیکن هم توسط دروازه بان حریف دفع شد تا نیمه اول با تساوی ۰-۰ به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم، شاهد بازی جذاب تری از سوی دو تیم بودیم، این تاتنهام بود که سعی کرد از موقعیت میزبانی خود بهره ببرد و دروازه حریف را باز کند. در دقیقه ۴۹ اولین موقعیت جدی روی دروازه میهمان خلق شد که شوت زیبای وانیاما با دفع چک همراه شد تا بازی همچنان بدون گل باقی بماند.

دقیقه ۵۵: بالاخره قفل دروازه آرسنال شکسته شد، حرکت عالی اریکسن و دله الی درون محوطه جریمه با ضربه ستاره دانمارکی همراه شد، اما توپ برگشت داده شد و در ادامه دله الی با فرصت طلبی توانست دروازه حریف را باز کند تا بازی ۱-۰ به سود میزبان شود.

دقیقه ۵۸: هنوز سه دقیقه از گل اول نگذشته بود که شوک دوم به آرسنال وارد شد، هری کین به محوطه جریمه حریف نفود کرد، گابریل او را متوقف کرد و الیور هم نقطه پنالتی را نشان داد، هری کین پشت توپ ایستاد و موفق شد بازی را ۲-۰ کند.

در ادامه بازی ونگر سعی کرد با چند تعویض شرایط را تغییر دهد ولی تاتنهام در دفاع عملکرد خوبی داشت و البته در خط حمله نیز همچنان زهردار نشان می داد، طی دو نوبت آرسنالی ها روی دروازه حریف خطرساز شدند که لوریس در مهار توپ بازیکنان میهمان دچار مشکل نشد، در آن سمت درخشش چک هم باعث شد آرسنال گل های بیشتری را دریافت نکند.

در نهایت این بازی با همان دو گل پایان یافت تا تاتنهام برای اولین بار طی ۲۲ سال گذشته، در لیگ برتر بالاتر از آرسنال قرار گیرد. آن ها اکنون با ۷۷ امتیاز از ۳۴ بازی رده دوم جدول هستند و با چلسی ۴ امتیاز اختلاف دارند. آرسنال هم با ۳۳ بازی و ۶۰ امتیاز، در رده پنجم ایستاده است. به این ترتیب تیم ونگر نمی تواند در این فصل به اسپرز برسد.

این برای اولین بار بود که اسپرز شش بازی متوالی مقابل توپچی ها در لیگ برتر شکست نمی خورد. تیم پوچتینو با این پیروزی، در سیزدهمین بازی متوالی خود در خانه در لیگ برتر پیروز شد، ضمن این که این نهمین برد پیاپی اسپرز در لیگ جزیره بود تا این تیم لندنی همچنان امیدوارانه به ادامه فصل بنگرد.

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *