تارانتینو احتمال ساخت فیلم Star Trek را بالا خواند

این‌طور که به نظر می‌رسد شاید کوئنتین تارانتینو پیش از بازنشستگی قصد ساخت فیلمی از مجموعه Star Trek(پیشتازان فضا) را داشته باشد. کوئنتین تارانتینو در دوران کاری خود تقریباً به تمامی ژانرهای سینمایی ادای دین کرده است؛ از سینمای وسترن گرفته تا هنرهای رزمی آسیایی، فیلم‌های تماماً اکشن و پر از صحنه‌های انفجار و حتی فیلم‌های جنگی که البته نگاه خاص این کارگردان سبب شده است همواره طرفداران وی و منتقدان، آثاری متفاوت و باکیفیت را نظاره‌گر باشند.

علاقه به فیلم‌های قدیمی بخشی از هویت کوئنتین تارانتینو است و وی با کنار هم گذاشتن اطلاعات و دانش خود از آثار قدیمی، اثری جدید و متفاوت می‌آفریند و در طی دوران کاری خود بسیار از این شیوه در ساخت فیلم‌های خود بهره برده است. وی بدون شک یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان حال حاضر سینمای جهان است و احتمال کارگردانی فیلمی از مجموعه Star Trek، مطمئناُ خبر خوبی برای طرفداران این مجموعهٔ علمی تخیلی خواهد بود.

پیش‌تر نیز صحبت‌هایی در این رابطه شده بود، اما تولید و ساخت فیلم جدید این کارگردان، یعنی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود)، سبب شد تا مدت‌ها خبری در این رابطه منتشر نشود. اما حال گویا این کارگردان زمان بیشتری دارد و احتمال ساخت فیلمی از دنیای Star Trek را بالا دانسته است؛ وی در سخنانی کوتاه به سایت SlashFilm راجع به ساخت این فیلم چنین گفته است:

احتمال خیلی زیادی (جهت تولید و ساخت این فیلم) وجود دارد.

سایمون پگ چندی پیش گفته بود فکر نمی‌کند تارانتینو این فیلم را کارگردانی کند، به این دلیل که وی در حال حاضر درگیر فیلم کالیفرنیایی خود، Once Upon a Time in Hollywood است و بعد از ساخت این فیلم قرار است تنها یک فیلم دیگر بسازد. اما به نظر می‌رسد برخلاف عقیدهٔ سایمون پگ، تارانتینو برای ساخت فیلمی از مجموعهٔ پیشتازان فضا انگیزهٔ فراوانی دارد. نکتهٔ جالب در مورد نسخهٔ تارانتینو این است که برخلاف قسمت چهارم این مجموعه، داستانی جدا دارد و کاری با بازهٔ زمانی کلوین نخواهد داشت و کلاً در قید و بند سه فیلم قبلی نخواهد بود. البته تا حدودی هم سخنان سایمون پگ در این رابطه درست بود و تارانتینو تا پایان مراحل تولید و ساخت فیلم Once Upon a Time in Hollywood، هیچ صحبتی با مسئولان شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نداشته است، اما طبق گفته‌های این کارگردان، فیلمنامهٔ قسمت جدید مجموعهٔ Star Trek نوشته شده است و وی انتظار دارد پس از پروژهٔ جدید خود، به این پروژهٔ علمی تخیلی برگردد. سخنان وی را در این رابطه می‌خوانیم:

اما در مورد داستان و فیلمنامه صحبت کردیم و فیلمنامه نوشته هم شد، اما ناگهان Once Upon a Time in Hollywood در ذهنم جرقه زد و گفتم فعلاً ساخت فیلمی از مجموعهٔ Star Trek را کنار بگذاریم و بعد به سراغش بیاییم

تا مدت‌ها توافقی با مسئولان شرکت پارامونت پیکچرز نداشتم، چون در حال ساخت فیلم بودم. اما در مورد داستان و فیلمنامه صحبت کردیم و فیلمنامه نوشته هم شد، اما ناگهان Once Upon a Time in Hollywood در ذهنم جرقه زد و گفتم فعلاً ساخت فیلمی از مجموعهٔ Star Trek را کنار بگذاریم و بعد به سراغش بیاییم.

چندی پیش اولین تریلر Once Upon a Time in Hollywood، نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو منتشر شد. داستان جدیدترین ساخته تارانتینو در تابستان سال ۱۹۶۹ و در شهر لس آنجلس جریان دارد. بخشی از تمرکز این فیلم قرار است روی قتل اسرارآمیز شارون تیت و چهار نفر از دوستانش توسط فرقه پیروان چارلز منسون باشد. تمرکز اصلی فیلم Once Upon A Time in Hollywood روی یک بازیگر و بدلکار سریال‌های وسترن است که لئوناردو دی کاپریو و برد پیت نقش این دو شخصیت را بر عهده دارند که در همسایگی شارون تیت زندگی می‌کنند. لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو، تیموتی اولیفانت، دیمون هریمن، کرت راسل، جیمز مارسدن، بروس درن، تیم راث، مایکل مدسن، دمین لوییس، لوک پری، امیل هرش،‌ داکوتا فانینگ، کلیفتون کالینز جونیور، کیث جفرسون، نیکولاس هموند، اسکوت مکنری، جولیا باترز، مایا هاوک، لینا دانم، لورنزا ایزو، آستین باتلر،رافائل زاویروچا، دنی استرانگ، رومر ویلیس، مارگارت کوالی، مدیسن بیتی، ویکتوریا پدرتی، دریما واکر و سیدنی سوئینی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Once Upon a Time in Hollywood حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Once Upon a Time in Hollywood برای اکران در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

تانی کال

برگرفته از Gamespot

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *