تارانتینو: Social Network بهترین فیلم دهه 2010 است

«کوئنتین تارانتینو» در ماه ژانویه گذشته گفته بود که به نظر او «دانکرک» به کارگردنی «کریستفر نولان» دومین فیلم برتر دهه‌‌ی ۲۰۱۰ است. این ادعا هواداران را به این فکر انداخت که چه فیلمی به نظر کارگردان «قصه‌ی عامه‌پسند» بهترین فیلم دهه است. تارانتینو به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «پریمیر» فاش کرده است که درام «شبکه‌ی اجتماعی» به کارگردانی «دیوید فینچر» از تمامی رقبا برتر است و «آرون سورکین» نویسنده‌ی فیلم را «بهترین دیالوگ‌نویس فعال» می‌خواند.

تارانتینو می‌گوید: «به راحتی «شبکه‌ی اجتماعی» است. فیلم در رتبه‌ی اول قرار می‌گیرد زیرا بهترین است، همین! تمامی رقبا را شکست می‌دهد.»

فیلم «شبکه‌ی اجتماعی» در فهرست برترین فیلم‌های دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب «ایندی‌وایر» که تابستان گذشته منتشر شد در رده‌ی شانزدهم قرار گرفت. دیدن این فیلم که پیش از «فیک نیوز» و ظهور توئیتر، داستانی دقیق در مورد «مارک زاکربرگ» و فیسبوک روایت می‌کند با گذشت یک دهه همچنان ضروری می‌نماید.

سونی «شبکه‌ی اجتماعی» را اکتبر سال ۲۰۱۰ عرضه کرد با فروش ۲۲۴ میلیون دلاری در سراسر دنیا و نقدهای مثبت مواجه شد. این فیلم اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی، بهترین موسیقی متن، و بهترین تدوین فیلم را تصاحب کرد، در حالی که در بخش بهترین فیلم سال نیز یکی از مدعیان اصلی بود اما رقابت را به «سخنرانی پادشاه» واگدار کرد.

سورکین سال گذشته گفت که به نوشتن دنباله‌ی فیلم فکر می‌کند: «پیش از هر چیز باید بگویم که در حال حاضر بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۵ در مورد فیسبوک اطلاعات دارم، و می‌دانم که باید دنباله‌ای در کار باشد. اتفاقات بسیار جالب توجه، و حوادث دراماتیک بسیاری پس از پایان فیلم ما و بسته شدن پرونده‌ی «برادران وینکلواس» و «ادواردو ساورین» روی داده است.»

سورکین پاییز گذشته نیز با نامه‌ای سرگشاده به انتقاد از زاکربرگ پرداخته بود. «جسی آیزنبرگ» که در فیلم نقش زاکربرگ را بازی کرد و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بود، تابستان گذشته گفته بود که تمایل دارد در دنباله‌ی «شبکه‌ی اجتماعی» بازی کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *