تاریخ آغاز فیلمبرداری The Expendables 4

سرانجام اعلام شد که مراحل فیلمبرداری قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables (بی مصرف ها) از تابستان سال جاری آغاز خواهد شد. فیلم ابتدایی مجموعهٔ The Expendables در سال ۲۰۱۰ میلادی به روی پردهٔ سینما رفت. از جمله بازیگران معروفی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شخص سیلوستر استالونه، آرنولد شوارزنگر، جت لی، میکی رورک، بروس ویلیس، دولف لاندگرن، جیسون استاتهام و گری دنیلز اشاره داشت. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۸۰ میلیون دلاری خود حدود ۲۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و همین فروش خوب امکان ساخت فیلم دوم را فراهم ساخت و قسمت دوم نیز با بودجهٔ ۱۰۰ میلیون دلاری، ۳۰۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در نهایت قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables در سال ۲۰۱۴ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون مل گیبسون، آنتونیو باندراس، وسلی اسنایپس و هریسون فورد نیز حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

قسمت سوم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو فیلم ابتدایی در گیشه داشت و ۲۱۴ میلیون دلار فروش کرد. درجهٔ سنی این فیلم PG-13 بود و صحنه‌های خونین و برخی دیالوگ‌های شخصیت‌های اصلی حذف شده بود که البته همین موارد بر کیفیت کلی کار اثر گذاشت و فیلم آنچنان خوبی را شاهد نبودیم. اضافه کردن یک سری بازیگر جوان به قسمت سوم برای جلب نظر سینماروهای جوان نیز ایدهٔ خوبی نبود و به نتیجهٔ نهایی ضربهٔ بدی زد.

باز هم با وجود اینکه فروش جهانی قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار کمتر از قسمت دوم بود، ولی بسیاری انتظار داشتند که سیلوستر استالونه کار ساخت قسمت چهارم را خیلی زود شروع کند، اما وی در صحبت‌های خود اشاره چندانی به این مورد نداشت؛ تا اینکه چندی پیش استالونه با انتشار پستی در صفحهٔ اینستاگرام خود، به‌صورت تلویحی ساخت فیلم چهارم را تأیید کرد.

رندی کوچار،‌ هنرپیشهٔ آمریکایی و مبارز پیشین مسابقات UFC و پای ثابت هر سه فیلم مجموعهٔ The Expendables در سخنانی اعلام کرد که مراحل فیلمبرداری قسمت چهارم این مجموعهٔ اکشن، به احتمال فراوان از ماه آگوست (مرداد یا شهریورماه) آغاز خواهد شد. صحبت‌های رندی کوچار را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

برای ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables بسیار هیجان‌زده هستم. در حال حاضر برنامه از این قرار است که مراحل فیلمبرداری قسمت چهارم در ماه آگوست شروع شود و امیدواریم طبق همین برنامه پیش برویم. به نظر می‌رسد باز هم به بلغارستان خواهیم رفت که خبری هیجان‌انگیز است. من زمان زیادی در دو شهر سوفیا و وارنا بودم و از شنیدن خبر بازگشت به این کشور بسیار هیجان‌زده شده‌ام. مردمان آنجا را دوست دارم، غذای آنجا را دوست دارم و در یک کلام از بازگشتم به این کشور بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ام.

مجموعهٔ‌ The Expendables از مجموعه‌هایی بود که توانست طرفداران قدیمی آثار اکشن را دوباره جذب سینما کند؛ فیلمی با درجهٔ سنی R و بیشمار بازیگر اکشن اولد اِسکول و دوست‌داشتنی که به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد و نشان داد در دورانی که فیلم‌های ابرقهرمانی ذهن ملت را تسخیر کرده‌اند، می‌توان با ساخت آثاری این‌چنینی نیز در گیشه موفق بود. در چند سال اخیر، فیلم‌های ابرقهرمانی با جلوه‌های ویژه خیره‌کنندهٔ خود انتخاب اول سینمادوستان بوده‌اند و فیلم‌های اکشن کلاسیک جایگاهی در سینما نداشته‌اند و امیدواریم قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables کمی این فضا را تغییر دهد.

فیلمبرداری قسمت چهارم مجموعهٔ اکشن The Expendables، به احتمال فراوان از ماه آگوست (مرداد یا شهریورماه) آغاز خواهد شد

تا این لحظه بجز رندی کوچار و شخص سیلوستر استالونه، حضور هیچ بازیگری در فیلم The Expendables 4 تأیید نشده است، اما باید گفت که حضور دوبارهٔ بازیگرانی همچون مل گیبسون، هریسون فورد، آرنولد شوارزنگر و جیسون استاتهام در فیلم جدید اصلاً بعید نخواهد بود و شاید استالونه بتواند کلینت ایستوود افسانه‌ای را نیز برای حضوری افتخاری در قسمت چهارم راضی سازد! بروس ویلیس نیز در دو فیلم ابتدایی این مجموعه حضور داشت، اما بر سر دستمزد قسمت سوم با استالونه به مشکل خورد؛ بروس ویلیس برای چهار روز فیلمبرداری درخواست ۴ میلیون دلار کرده بود که استالونه با این رقم کنار نیامد و هریسون فورد را جایگزین بروس ویلیس کرد.

ممکن است در فیلم جدید شخصیت‌های جدیدی را نیز شاهد باشیم؛ چه از بازیگران قدیمی این ژانر و چه از بازیگران کنونی ژانر اکشن. از بازیگران نسل جدید شاید دواین جانسون یکی از انتخاب‌های سازندگان باشد و اما از بازیگران نسل قبل، شایعاتی در مورد احتمال حضور اسطورهٔ این ژانر، سیگورنی ویور، بازیگر مجموعه فیلم‌های Alien (بیگانه)، به گوش می‌رسد که امیدواریم این شایعات صحت داشته باشند و چنین افرادی به فیلم جدید مجموعهٔ The Expendables اضافه شوند.

لازم به ذکر است تا این لحظه تاریخ اکرانی برای قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables اعلام نشده است.

تانی کال

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *