تاریخ انتشار بلو-ری Ad Astra مشخص شد

استودیوی فاکس قرن بیستم اعلام کرد که «به‌سوی ستارگان» (Ad Astra) با بازی «برد پیت» در تاریخ ۳ دسامبر (۱۲ آذرماه ۱۳۹۸) به صورت دیجیتال (WEB-DL) و در ۱۷ دسامبر (۲۹ آذرماه ۱۳۹۸) بر روی دیسک‌های بلو-ری، فورکی یو‌اچ‌دی و دی‌وی‌دی عرضه می‌شود. داستان فیلم در مورد فضانوردی به نام «روی مک‌براید» با بازی پیت بود که برای جستجوی پدر گمشده‌اش با بازی «تامی لی جونز» به فضا فرستاده می‌شود.

دیسک‌های بلو-ری و فورکی شامل دو صحنه‌ی حذف شده و ترک صوتی توضیحات کارگردان «جیمز گری» بر روی فیلم می‌شود. یکی از این صحنه‌های حذف شده پایان دیگری برای فیلم ترسیم می‌کند، هرچند پایان فعلی اثر نقصی نداشته باشد. به نظر می‌رسد که این پایانی باشد که مخاطبین در اکران‌های آزمایشی انتظارش را می‌کشیده‌اند. علاوه بر این پنج ویدیوی پشت صحنه‌ نیز روی دیسک‌ها قرار گرفته است.

گری سپتامبر گذشته در مصاحبه با پادکست «فیلم‌میکر تولکیت» با نقل قول از «نینا فوخ» بازیگر آمریکایی که به تدریس سینما مشغول شد، در مورد مشکلات فیلمبرداری «به‌سوی ستارگان» گفت: «[نینا فوخ] می‌گفت: «ماهیت یک صحنه متشکل از چیزی است که یک فرد از دیگری می‌خواهد.» اما من در این جا خود را در مقابل یک بازیگر می‌دیدیم، نه دو نفر، در محیطی که بازیگر نمی‌توانست با کسی برخورد داشته باشد. بازیگران هم موجودات بسیار حساسی‌اند، باید به حرف‌های بازیگر دیگری گوش کنند، اما اگر بازیگری در کار نباشد، باید به آنان متذکر شد که چنین احساسی داشته باشند.»

گری می‌گوید در حین تولید «به‌سوی ستارگان» از «۲۰۰۱: یک ادیسه‌ی فضایی» (2001: A Space Odyssey) الهام گرفته چرا که «استنلی کوبریک» کارگردان فیلم از انزوای فضا برای روایت داستانی متفاوت استفاده کرد. او می‌گوید: «من نمی‌توانستم فیلمی مانند آن بسازم، اولاً به این علت که کوبریک کوبریک است، دوماً به این دلیل که وقتی فیلمی در مورد ارتباطات انسانی می‌سازید نباید اثری که پیش‌تر ساخته شده را تکرار کنید، نباید به همان چیزهایی اتکا کنید که کوبریک برای روایت به آن‌ها اتکا می‌کرد.»

گری در ادامه اعتراف می‌کند که در ابتدا نمی‌دانسته چگونه باید این فیلم را کارگردانی کند. او سپس از چالش محل قرار گرفتن دوربین هم می‌گوید: «بازیگر با کابل به ارتفاع ۱۰ متری فرستاده می‌شود و شما باید تصور کنید که پشت سر او نپتون است، زیرا در آنجا هیچ چیزی وجود ندارد. همواره به میزانسن می‌اندیشید، در مورد اینکه دوربین بهتر است کجا قرار بگیرد، و سپس نتیجه را پیش خود تصور می‌کنید.»

کارگردان «شهر گمشده زد» می‌گوید در مرحله‌ی پس از تولید هم با چالش خلق فضای مجازی مواجه بوده است. «حتی وقتی نقاشی می‌کنید، تصویری در ذهن شما از آنچه قصد نقش زدنش را دارید وجود دارد، تقریباً هیچ‌وقت با چیزی که روی بوم می‌آید یکی نیست، بنابراین سختی کار در این ترجمه است که مانند واسطه‌ای میان تصویر ذهنی شما و آنچه سر از فیلم در می‌آورد عمل می‌کند. افرادی که دائماً به این کار مشغولند را تحسین می‌کنم و نمی‌دانم چگونه انجامش می‌دهند. واقعاً نمی‌دانم.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *