تاریخ اکران فیلم تنگه ابوقریب

فیلم سینمایی تنگه ابوقریب، ساخته‌ی بهرام توکلی، با تهیه کنندگی سعید ملکان پس از نمایش در جشنواره فجر سی و ششم به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر انتخاب شد. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، فیلم تنگه ابوقریب در روز هفدهم مرداد ماه اکران خواهد شد.

تنگه ابوقریب روایتی از یکی از اتفاق‌های تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس است. فیلم تنگه ابوقریب در سی و ششمین دوره جشنواره فجر در ۶ رشته کاندید شد و علاوه بر انتخاب به عنوان بهترین فیلم، در رشته‌هایی مانند بهترین چهره‌پردازی، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری نقش اول مرد به جایزه رسید. فیلم تنگه ابوقریب با همکاری مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است. محسن ظهرابی، منتقد زومجی در نقد فیلم تنگه ابوقریب درباره این فیلم می‌گوید:

از نظر فنی این فیلم ایرانی درخشان و متحیر‌کننده است. دوربین خضوعی ابیانه درست مثل یک چشم با ظرافت زیادی به دنبال سوژه‌ها حرکت می‌کند و با جسارت زیادی، به بهانه جلوه‌های ویژه سراغ فرم پلان‌های کوتاه و استفاده از تدوین نمی‌رود و در عوضش با استفاده از برداشت‌های طولانی واقعیت و باورپذیری را به مخاطب هدیه می‌دهد.

فیلم تنگه ابوغریب به کارگردانی بهرام توکلی و با بازی امیر جدیدی، جواد عزتی، مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی و بانیپال شومون ساخته شده است.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *