تاریخ اکران فیلم جدید استیون سودربرگ

استیون سودربرگ، کارگردان سرشناس دنیای سینما و تلویزیون، برای پروژه‌ی جدید خود به سراغ یک فیلم ترسناک تحت عنوان Unsane رفته است. او که در سینما، همواره در بین آثار عامه پسند با بودجه‌های زیاد و آثار تجربی و مستقل در رفت و آمد است، این بار در تجربه‌ای جدید، تمام صحنه‌های فیلم جدیدش را با دوربین آیفون تصویربرداری کرده است. Unsan که این روزها مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند، در تاریخ بیست و سوم مارس ۲۰۱۸ (۳ فروردین ۹۷) بر پرده‌ی سینماها به نمایش درخواهد آمد.

پیش از سودربرگ، شان بیکر در سال ۲۰۱۵ فیلم کمدی جنایی نارنگی (Tangerine) را با دوربین آیفون 5s تصویربرداری کرده بود که این اثر پس از نمایش در جشنواره‌ی ساندنس، با استقبال فوق العاده‌ی منتقدان روبرو شد.

کلر فوی، بازیگر مجموعه تاج (The crown) و همینطور فیلم مورد انتظار دختری در تار عنکبوت (The Girl in the Spider’s Web)، نقش اصلی Unsane را بر عهده خواهند داشت و چهره‌های مطرح دیگری همچون جونو تیمپل، ایمی مالینز و ایمی اروینگ در کنار وی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

claire foy

سودربرگ علیرغم اعلام کناره گیری چندین باره‌اش از دنیای فیلمسازی، اخیرا دوباره به چهره‌ی پرکار سینما و تلویزیون بدل شده و در کنار Unsane، کارگردانی سریال Mosaic با حضور بازیگرانی نظیر ابی الیوت، گرت هدلند و شارون استون و ساخت فیلمی بدون عنوان با موضوع افشاگری یک شرکت پانامایی به وسیله‌ی انتشار ۱۱ میلیون سند محرمانه درباره‌ی فرار مالیاتی تعدادی از چهره‌های سرشناس سیاسی و غیر سیاسی جهان را در دستور کار خود دارد.

Unsane داستان دختر جوانی با بازی کلر فولی است که در یک آسایشگاه روانی بستری می‌شود و در ادامه، در این مکان با بزرگترین ترس زندگی‌اش روبرو می‌شود. اما آیا این ترس، ناشی از عواملی واقعی در اطراف اوست یا از توهمات وی سرچشمه می‌گیرد؟

پیش از این نیز در فیلم‌های ترسناک دیگری همچون نگهبان (The Ward) به کارگردانی جان کارپنتر و گوتیکا (Gothika) به کارگردانی متیو کاسوویتس با یک چنین خط داستانی روبرو بوده‌ایم. با این حال با حضور سودربرگ در رأس کار و تکنیک‌های خاصی که از وی سراغ داریم، بعید نیست در Unsane  با اثر ترسناکی متفاوت و جذاب روبرو باشیم.

سودربرگ پس از فیلم لوگان خوش شانس (Logan Lucky) در Unsane، دومین همکاری پیاپی خود را با کمپانی نیویورکی بلیکر استریت (Bleecker Street) تجربه خواهد کرد. ضمن اینکه او شخصا کار توزیع فیلم را از طریق کمپانی خودش تحت عنوان فینگرپرینت ریلیسینگ (Fingerprint Releasing) و با مشارکت بلیکر استریت بر عهده خواهد داشت.

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای Unsane، این اثر با فیلم‌های مطرحی همچون حاشیه اقیانوس آرام: طغیان(Pacific Rim: Uprising) محصول مشترک کمپانی‌های لجندری (Legendary) و یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و انیمیشن‌های شرلوک نومس (Sherlock Gnomes) محصول مشترک مترو گلدوین مایر (MGM) وپارامونت (Paramount) و جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs) محصول کمپانی شخصی وس اندرسون، همگی در یک روز به نمایش درخواهند آمد که این ترافیک فیلم‌ها در میزان فروش اثر جدید سودربرگ بی‌تأثیر نخواهد بود.

Steven Soderbergh

سودربرگ ۵۴ ساله که با ساخت همان نخستین فیلم بلندش در سینما٬ در ۲۶ سالگی برنده‌ی جایزه‌ی نخل طلای جشنواره کن شده٬ آثار مطرحی همچون خارج از دید (Out of Sight)، قاچاق (Traffic)٬ حباب (Bubble)، ارین براکویچ (Erin Brockovich)، پشت چلچراغ (Behind the Candelabra) و سه گانه یاران اوشن را در کارنامه دارد که در این میان به واسطه‌ی کارگردانی فیلم قاچاق، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرده است.

تانی کال

برگرفته از ScreenRant

زومجی

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *