تاریخ اکران فیلم پرستاره The French Dispatch «وس اندرسون» مشخص شد

«وس اندرسون» تابستان امسال رسماً به سینما بازمی‌گردد. سرچ‌لایت که امتیاز پخش جهانی فیلم بعدی این کارگردان را سپتامبر گذشته خریداری کرده بود، اعلام کرد که «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) را ۲۴ ژوئیه سال ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) اکران می‌کند. این درام ژورنالیستی دهمین فیلم اندرسون در مقام کارگردان خواهد بود. «گزارش فرانسوی» پیش‌تر «نامه‌ای عاشقانه به ژورنالیست‌ها» توصیف شده بود اما استودیو اکنون فیلم را کلکسیونی از داستان‌ها می‌نامد که در آخرین شماره‌ از مجله‌ای آمریکایی که در یک شهر خیالی فرانسوی در قرن بیستم منتشر شده است.

بازیگران فیلم شامل «بنیسیو در تورو»، «فرانسیس مک‌دورمند»، «جفری رایت»، «آدرین برودی»، «تیموتی شلمی»، «لئا سیدو»، «تیلدا سوئینتون»، «متیو امالریک»، «لینا کودری»، «استیون پارک»، «اوون ویلسون»، «لوئی اسمیت» و «بیل ماری» می‌شوند.

تاریخ اکران فیلم در ماه ژوئیه نشان می‌دهد که فیلم ممکن است در جشنواره‌ی فیلم کن آینده روی پرده برود. اندرسون با کن بیگانه نیست اما معمولاً فیلم‌هایش را در جشنواره‌ی کن به نمایش درنمی‌آورد. فیلم «قلمرو طلوع مهتاب» (Moonrise Kingdom) او در سال ۲۰۱۲ در این جشنواره اکران شده و با توجه به مضمون فرانسوی فیلم، کن مقصد درستی برای اولین نمایش فیلم خواهد بود. «جزیره‌ی سگ‌ها» (Isle of Dogs) و «هتل بزرگ بوداپست» (The Grand Budapest Hotel) دو فیلم قبلی اندرسون، هر دو برای اولین بار در جشنواره‌ی فیلم برلین عرضه شدند. از آنجا که برلیناله تا چند هفته‌ی دیگر آغاز به کار می‌کند، احتمال اکران «گزارش فرانسوی» در برلین بعید به نظر می‌رسد.

سرچ‌لایت پیش‌تر امتیاز پخش فیلم‌های «هتل بزرگ بوداپست»، «جزیره‌ی سگ‌ها» و «دارجلینگ محدود» (The Darjeeling Limited) را خریداری کرده بود. فیلم «آقای فاکس شگفت‌انگیز» (Fantastic Mr. Fox) نیز توسط فاکس قرن بیستم اکران شد که اکنون به همراه سرچ‌لایت به مالکیت دیزنی درآمده‌اند.

استودیوی سرچ‌لایت امسال با فیلم «جوجو خرگوش» (Jojo Rabbit) ساخته‌ی «تایکا وایتیتی» شش نامزدی اسکار را کسب کرده است. آن‌ها امسال فیلم‌های «وندی» (Wendy)، «شاخ گوزن» (Antlers) و «سراشیبی» (Downhill) با بازی «جولیا لوئی درایفس» و «ویل فرل» را هم اکران می‌کنند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *