تاریخ اکران Matrix 4 و Flash مشخص شد

استودیوی برادران وارنر که این هفته چندین بازیگر دیگر «ماتریکس ۴» (The Matrix 4) را معرفی کرده بود، تاریخ اکران چندین فیلم جدیدش را هم تعیین کرد. بر این اساس، دنباله‌ی «ماتریکس» ۲۱ می سال ۲۰۲۱ روی پرده خواهد رفت. این در حالی است که در همین تاریخ قرار است «جان ویک: بخش ۴» هم اکران شود و این یعنی «کیانو ریوز» همزمان دو فیلم روی پرده خواهد داشت.

علاوه بر این، لایو اکشن «آکیرا» (Akira) به کارگردانی «تایکا وایتیتی» از تقویم وارنرها حذف شده و جای خود را به «ماتریکس ۴» داده است. به نظر می‌رسد که استودیو تمایل دارد ابتدا فیلم «ثور: عشق و آذرخش» وایتیتی به اتمام برسد. دنباله‌ی «ماتریکس» اولین قسمت مجموعه از سال ۲۰۰۳ تاکنون است و کمتر کسی انتظار داشت که این پروژه به تولید نزدیک شود. «لانا واچوفسکی» یکی از نویسندگان قسمت‌های قبلی برای کارگردانی قسمت جدید بازخواهد گشت و در نگارش فیلمنامه با «دیوید میچل» و «الکساندر هیمون» همکاری می‌کند. علاوه بر ریوز، «کری آن ماس» و «جیدا پینکت اسمیت» هم نقش‌های قبلی خود را تکرار می‌کنند. «یحیی عبدالمتین دوم»، «نیل پاتریک هریس» و «جاناتان گراف» از جمله چهره‌های جدید چندگانه‌اند.

وارنرها ریبوت پرخرج «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) را از ۵ مارس ۲۰۲۱ به ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ منتقل کرده‌اند. تهیه‌کنندگی این اقتباس سینمایی از بازی ویدیویی محبوب به «جیمز وان» (آکوامن) سپرده شده و «سایمون مک‌کوید» فیلم را در استرالیا جلوی دوربین می‌برد.

پروژه‌ی سینمایی جداگانه‌ی «فلش» (The Flash) با بازی «ازرا میلر» چندین مرتبه به تعویق افتاده، اما به نظر می‌رسد که تاریخ اکران فیلم سرانجام مشخص شده باشد. «رپ» گزارش می‌دهد که وارنرها این فیلم را ۱ ژوئیه سال ۲۰۲۲ اکران خواهند کرد. آگست گذشته تأیید شد که «اندی موشتی» آرژانتینی کارگردان دو قسمت اول «آن» (It) فیلم «فلش» را می‌سازد.

میلر برای اولین بار در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman vs. Superman: Dawn of Justice) به کارگردانی «زک اسنایدر» در نقش «فلش» ظاهر شد و در «لیگ عدالت» (Justice League) به کارگردانی «جاس ویدن» و اسنایدر این نقش را تکرار کرد. در سال ۲۰۱۵ «کریس میلر» و «فیل لرد» برای نگارش فیلمنامه استخدام شدند اما سپس از پروژه کناره‌گیری کردند تا «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» را بسازند. بعد از آنان «سث گراهام اسمیت» برای نویسندگی و کارگردانی پروژه استخدام شد به علت اختلاف نظر با استودیو با «ریک فامویوا» جایگزین شد. او هم به دنبال اختلاف نظرات هنری ترجیح داد از تولید فیلم صرف نظر کند.

توسعه‌ی «فلش» وقتی به پیچیدگی گرایید که گزارش شد خود میلر قرار است با همکاری «گرنت موریسن» نویسنده‌ی کتاب‌های مصور فیلمی با لحنی تلخ‌تر برای شخصیت بسازد، اما او هم کاری از پیش نبرد تا سرانجام «کریستینا هادسن» (بامبلبی) به عنوان نویسنده‌ی فیلم برگزیده شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *