یکی از ملاک‌های خرید لپ‌تاپ، در نظر گرفتن عمر باتری و کارایی باتری دستگاه است. هر کارخانه قبل از ورود محصولاتش اعلام می‌کند که باتری دستگاه جدید چقدر مفید است و چه مقدار زمانی را به مالکش کار می‌دهد، البته گاهی اوقات این اعداد و ارقام اعلام شده ادعایی بیش نیست و کاربران را گمراه می‌کند. بنابراین در آزمایشی جدید لپ‌تاپ‌هایی از برندهای مختلف را مورد آزمایش قرار گرفتند تا متوجه شویم ادعای کدامیک از کمپانی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است.

با توجه به تصویر زیر متوجه می‌شوید که در این آزمایش 7 برند ایسر، اپل، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو و توشیبا مورد بررسی قرار گرفتند. در این آزمایش باتری‌های تمام لپ‌تاپ‌ها 100 درصد شارژ داشته‌اند و بعد از آن با انجام دادن کارهای عادی باتری‌ها کنترل و ارزیابی شدند. در این آزمایش با لپ‌تاپ‌ها فیلم مشاهده شد یا با استفاده از وای فای در وب‌سایت‌های مختلف گشت و گذار شده است تا باتری‌ آن‌ها تمام شود و به اصطلاح دستگاه خاموش شود.

نتایج نشان دادند که کمپانی اپل درباره عمر باتری لپ‌تاپ‌هایش ادعای صحیح‌تری داشته است، در حالیکه ادعای دو کمپانی دل و اچ پی درباره عمر باتری لپ‌تاپ‌ها بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که در واقعیت مشاهده شده است. کمپانی اپل ادعا کرده که لپ‌تاپ‌هایش 10 ساعت به کاربرهایشان کار می‌دهند، درصورتیکه در این آزمایش باتری دستگاه توانسته 10 ساعت و 15 دقیقه دوام بیاورد ولی از سوی دیگر اچ پی ادعا کرده بود که لپ‌تاپ‌های جدیدش 9 ساعت و 48 دقیقه کارایی دارند ولی در این آزمایش مشخص شد که باتری لپ‌تاپ آزمایش شده تنها 5 ساعت و 2 دقیقه دوام آورده است که با ادعای کمپانی اچ پی تفاوت بسیاری دارد. لازم به ذکر است که بگوییم این آزمایش توسط وب‌سایت کدام (Which.co.uk) انجام شده است و برای دقیق بودن جواب آزمایش‌ تمام لپ‌تاپ‌های مورد استفاده نو بوده‌اند. در نتیجه از این آزمایش می‌توان دریافت که لپ‌تاپ‌های اپل، ایسوس و ایسر کارایی بهتری از لحاظ باتری نسبت به دیگر برندهای مطرح شده در این آزمایش دارند. در آخر باید اعلام کرد که لپ‌تاپ‌های مورد استفاده از انواع مدل‌های مختلف برای هر کدام از برندهای مطرح شده بودند.

Digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *