«تایکا وایتیتی»‌ داستان «چارلی و کارخانه‌ شکلات‌سازی» را به صورت دو سریال انیمیشن برای نت‌فلیکس بازسازی می‌کند

نت‌فلیکس «تایکا وایتیتی» را برای اقتباس انیمیشن از داستان «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» انتخاب کرد. کارگردان «جوجو خرگوش» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی این دو سریال انیمیشن برای نت‌فلیکس خواهد بود که یکی از آن‌ها براساس کتاب داستان کودکانه‌ای است که در سال ۱۹۶۴ عرضه شد و دیگری داستان‌هایی در مورد کارکنان کارخانه‌ی شکلات‌سازی روایت می‌کند.

نت‌فلیکس وعده داده است که سریال‌ها لحن داستان‌های «رولد دال» را حفظ می‌کند اما دنیا و شخصیت‌های مستقل خودش را بنا می‌کند و فراتر از کتاب‌های دال می‌رود. این سریال‌ها آغاز همکاری نت‌فلیکس و «کمپانی داستان‌های رولد دال» خواهد بود که شامل بازسازی داستان‌های محبوب «ماتیلدا»، «غول بزرگ مهربان» و بسیاری دیگر از داستان‌های نویسنده‌ی بریتانیایی می‌شود.

وایتیتی اخیراً فیلم نامزد اسکار «جوجو خرگوش» را روی پرده داشته و با آن اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباس‌شده را کسب کرده است. او پیش‌تر فیلم «ثور: رگنراک» (Thor: Ragnarok) مارول، «شکار متوحشین» (Hunt for the Wilderpeople)، و «آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم» (What We Do in the Shadows) را ساخته است.

فیلمساز نیوزلندی پس از کسب اسکار در ماه گذشته به پروژه‌ها بسیاری ملحق شده است. او قرار است از رمان مصور «مؤلف» (The Auteur) برای شبکه‌ی شوتایم اقتباس کند و به تازگی فیلم‌برداری «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) را برای سرچ‌لایت به پایان برده است. در این فیلم «مایکل فاسبندر» در نقش یک مربی فوتبال بازی می‌کند که باید تیم ملی «سوموآی آمریکا» که ضعیف‌ترین تیم جهان است هدایت کند. «الیزابت ماس» و «آرمی همر» از دیگر بازیگران این فیلم بوده‌اند. سال گذشته نیز گزارش شده بود که وایتیتی برای نویسندگی و کارگردانی اپیزود اول سریال «سارقان زمان» (Time Bandits) با اپل‌ تی‌وی+ به توافق رسیده است.

از داستان «چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی» یک موزیکال کالت-کلاسیک در سال ۱۹۷۱ روی صحنه رفت و در سال ۲۰۰۵ «تیم برتون» فیلمی با همکاری «جانی دپ» بر اساس آن اکران کرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *