«تایکا وایتیتی» Guardians Vol. 3 را کارگردانی نمی‌کند

استودیوی مارول هنوز در حال برنامه‌ریزی برای تولید قسمت سوم «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy) است، اما روز دوشنبه مشخص شد که «تایکا وایتیتی» برای کارگردانی این فیلم پشت دوربین قرار نمی‌گیرد. این فیلمساز نیوزلندی که با فیلم «ثور: رگنوراک» (Thor: Ragnarok) سابقه‌ی همکاری در «دنیای سینمایی مارول» را دارد، به خاطر لحن طنز فیلم‌هایش شباهت‌های زیادی به «جیمز گان» کارگردان اخراجی دو قسمت اول «محافظین کهکشان» دارد. وایتیتی که دوشنبه برای معرفی سریال «آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم» (What We Do in the Shadows) شبکه FX در «مجمع منتقدین تلویزیونی»‌ حضور یافته بود، تأیید کرد که به چندگانه‌ی «محافظین» ورود نخواهد کرد.

وایتیتی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال در مورد کارگردانی چندگانه اندیشیده است یا نه می‌گوید: «راستش را بخواهید نه. به نظر من این فیلم‌ها به «جیمز گان» تعلق دارند. دخالت در چنین چندگانه‌ای که ردپای فیلمساز در سراسر آن دیده می‌شود مثل این است که به خانه‌ی یک نفر بروی و بگویی «هی، من پدر جدید تو هستم و از این به بعد همانطور که من بگویم ساندویچ کره‌ی بادام‌زمینی درست می‌کنیم.» این کار به نحوی شرم‌آور است.»

وایتیتی در ادامه اضافه می‌کند که تمایل دارد فیلم دیگری با همکاری استودیوی مارول تولید کند اما آن فیلم در «دنیای سینمایی مارول» قسمت بعدی «محافظین» نخواهد بود. «من هنوز با مسؤلان در تماس هستم و پیرامون پروژه‌های جدید صحبت می‌کنم.»

به این ترتیب با کناره‌گیری رسمی وایتیتی، جستجو برای کارگردان قسمت سوم «محافظین کهکشان» همچنان ادامه خواهد یافت. «جیمز گان» قرار بود مانند قسمت اول و دوم دنباله‌ی بعدی را هم نوشته و کارگردانی کند، اما به دنبال کشف توئیت‌های توهین‌آمیز و جنجالی‌اش در سال‌های دور، تابستان گذشته توسط دیزنی اخراج شد. این فیلم طبق برنامه باید در سال ۲۰۱۹ فیلمبرداری و در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شد.

«کریس پرت» ستاره‌ی این چندگانه اخیراً در مراسم فرش قرمز «فیلم لگو ۲: بخش دوم» (The Lego Movie 2: The Second Part) در مصاحبه با ورایتی به هواداران اطمینان داده است که سومین قسمت «محافظین» علیرغم تمامی حواشی تولید خواهد شد. پرت می‌گوید: «قول می‌دهم که قسمت سوم فیلم ساخته شود، نمی‌دانم چگونه فیلی از آب درمی‌آید اما می‌دانم که سازندگان مشتاقند خواسته‌های هواداران را برآورده سازند و این مجموعه فیلم‌ها را به عنوان یک سه‌گانه‌‌ی درخور به پایان برسانند.»

گان در حال حاضر سرگرم نگارش و کارگردانی دنباله‌ی «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) برای استودیوی برادران وارنر است. این فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ روی پرده می‌رود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *