گوگل در همایش توسعه دهندگان بازی‌های اندروید که این هفته در سانفرانسیسکو برگزار شد؛ راه‌های جدیدی را برای تشویق کاربران به دانلود بازی‌ها، کسب درآمد بیشتر و ردیابی نحوه تعامل کاربران با عناوین بازی‌ها، معرفی کرد. یکی از قابل‎توجه‌ترین شیوه‌های معرفی شده توسط گوگل تبلیغات قابل بازی کردن (playable ads) نام داشت.

تبلیغات قابل بازی کردن (playable ads) چه مزایایی خواهد داشت؟

همانطور که از نام این ویژگی مشخص است فرمت تبلیغات قابل بازی کردن به صورتی است که به کاربر اجازه می‌دهند اگر در جریان یک بازی، تبلیغ یک بازی جدید دیگر  را دیدند، بتوانند قبل از دانلود، یک نسخه سبک از آن را بازی کنند.

البته قبلا استفاده از این شیوه را توسط تعدادی از اشخاص ثالث برای جلب توجه توسعه دهندگان شاهد بوده‌ایم و احتمالا به همین دلیل است که گوگل نیز بصورت مستقیم وارد این جریان شده است.

این فرمت توسط کمپین‌های جهانی اپلیکیشن‌های گوگل در AdMob، گوگل سرچ، Google Display Network و گوگل پلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوگل می‌گوید تبلیغات قابل بازی کردن در هر یک میلیون اپلیکیشن Google Display Network قابل‎نمایش خواهد بود.

این فرمت در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد. از جمله ویژگی‌های دیگر ارائه شده برای Google Display Network، تنظیم شدن خودکار نحوه نمایش تبلیغ مطابق با نحوه نگه داشتن گوشی توسط کاربر است که auto-flip نامیده شده است و از طریق یادگیری ماشینی انجام می‌گیرد.

تبلیغات قابل بازی کردن

کاربران معمولا گوشی‌های خود را به صورت عمودی نگه می‌دارند اما این تبلیغات قابل بازی کردن برای مشاهده به صورت افقی طراحی شده‌اند.

اکنون گوگل بعد از آپلود یک ویدئوی تبلیغی توسط توسعه دهنده در AdWords به صورت خودکار یک تبلیغ ویدئویی عمودی نیز برای آن خواهد ساخت.

گسترش ویدئوهای که در صورت تماشا، برای گیمر پاداش درون اپلیکیشنی خواهند داشت

در پُشت پرده نیز گوگل در حال کار بر روی تکنولوژی‌های جالبی است، گوگل در حال استفاده از یادگیری ماشینی برای مشخص کردن مهمترین بخش ویدئو به هنگام ساخت همتای عمودی آن است.

به گفته این کمپانی، میزان کلیک بر روی تبلیغات عمودی که به صورت خودکار طراحی شده بودند نسبت به تبلیغات افقی که به صورت عمودی تماشا می‌شدند 20 درصد افزایش داشته است.

تبلیغات قابل بازی کردن

گوگل در حال گسترش دسترسی به تبلیغات ویدئویی پاداشی نیز هست. این ویدئوها در صورتی که توسط گیمر تماشا شوند، پاداش‌های درون اپلیکیشنی برای او به همراه خواهند داشت.

گوگل ابزارهای اندازه‌گیری بهتری نیز برای توسعه دهندگان رونمایی کرد از جمله این ابزارها Firebase Analytics بود که توسعه دهنده با استفاده از آن به بررسی دقیق رویدادهایی از جمله سطوح تکمیل شده، میزان زمان صرف شده برای بازی و موارد دیگر برای بررسی نحوه تعامل کاربر با بازی خواهد پرداخت.

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *