هنگامی که شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، به استرس اضافی تلاش کردن برای فهمیدن آنکه چگونه باید از تعداد زیادی از دستگاه ها در باشگاهتان استفاده کنید، نیاز ندارید. اکثر باشگاه ها، مجموعه متنوعی از دستگاه ها و تجهیزات دارند اما تمام آنچه که باید بدانید آن است که کدام ها از همه بیشتر برای شما موثر هستند. یاد گرفتن استفاده از ترکیبی از تجهیزات قدرتی و دستگاه های کاردیو معمولا سریع ترین و موثرترین نتایج را به شما خواهد داد و لازم نیست اصلا پیچیده یا گیج کننده باشد.

هالتر

تمرین قدرتی، یکی از موثرترین راه ها برای از دست دادن چربی است. آن، مقدار قابل توجهی انرژی می سوزاند، از ذخایر چربی استفاده می کند و توده عضلانی خالص می سازد. که به شما کمک خواهد کرد وقتی وزن کم کردید، عضلات تفکیک شده ای داشته باشید. هالترها، پایه سه لیفت مهم در تمرین قدرتی هستند: اسکات، ددلیفت و پرس سینه و همچنین برای حرکات ثانویه مانند لانژ، زیر بغل هالتر خم و پرس بالای سر نیز مفید می باشند. هنگام شروع کردن تمرین با هالتر، فقط از میله استفاده کنید. تا زمانی که برای اضافه کردن وزنه به قدر کافی اعتماد به نفس پیدا کرده باشید. شما می توانید ۳ تا ۴ بار در هفته با هالتر تمرین کنید. روال شما باید شامل ۳ ست ۸ تا ۱۰ تکرار از هر یک از این تمرینات باشد: اسکات، ددلیفت، پرس سینه، لانژ، زیر بغل هالتر خم و پرس بالای سر. اگر ترجیح می دهید، می توانید تمرینات تان را به جلسات پایین تنه و بالا تنه تفکیک کنید.

دمبل

اگر با تمرین با هالتر احساس راحتی نمی کنید، تمرین با دمبل نیز می تواند نتایج کاهش چربی فوق العاده ای به شما بدهد. شما می توانید بسیاری از همان حرکات را انجام دهید و حتی حرکات دیگری نیز اضافه کنید. حرکات اضافه عبارتند از نشر جانب، پرس سرشانه، لانژ در حال حرکت، جلوبازو، ساق ایستاده، اسکات تک پا و پشت بازو دمبل تک دست. مجددا اگر با دمبل تمرین می کنید، می توانید تمرینات تان را به جلسات مخصوص بالا تنه و پایین تنه تفکیک کنید. یک تمرین بالا تنه دو بار در هفته شامل ۳ ست از ۸ تا ۱۰ تکرار از پرس سینه، زیر بغل هالتر خم، پرس سرشانه، نشر جانب، جلو بازو و پشت بازو دمبل تک دست خواهد بود. یک جلسه پایین تنه دو بار در هفته شامل ۳ ست ۸ تا ۱۰ تکراره از اسکات، ددلیفت، لانژ در حال حرکت، اسکات تک پا و ساق ایستاده خواهد بود.

تردمیل

تردمیل ها، یک قطعه بسیار مفید از تجهیزات باشگاه در هنگامی هستند که سعی دارید وزن کم کنید. شما می توانید از آن در باران، تگرگ یا آفتاب استفاده کنید و می توانند مطابق هر سطحی از تناسب اندام تنظیم شوند. اگر باید مقدار زیادی وزن از دست دهید، با سرعتی که چالش برانگیز بوده اما خسته کننده نیست، شروع به راه رفتن روی تردمیل کنید. هنگامی که احساس کردید، آماده تر شده اید، می توانید سرعت یا شیب تردمیل را افزایش دهید تا خودتان را بیشتر به چالش بکشید. اگر به دنبال کاهش مقدار کمتری وزن هستید، از تردمیل برای انجام اینتروال های دوی سرعت استفاده کنید: دویدن با سرعت خیلی زیاد برای ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، سپس استراحت کردن برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه و تکرار کردن این روند برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. تمرین اینتروال برای از دست دادن چربی، بسیار موثر است و همچنین کمترین زمان را می برد.

الپتیکال

دستگاه الپتیکال در صورتی که می خواهید وزن کم کنید اما مشکلات مفصلی یا عضلانی دارید، بسیار مفید است. الپتیکال ها مانند تردمیل، بسیار قابل انعطاف هستند اما اثر تمرین روی مفاصل تان را نیز به طور قابل توجهی کاهش می دهند. یعنی اینکه شما می توانید بدون احساس درد یا آسیب دیدگی، هر جلسه تمرینی بسیار موثر را با موفقیت به پایان برسانید. باز هم اگر مقدار زیادی وزن برای از دست دادن دارید، شروع به استفاده از الپتیکال در یک سرعت چالش برانگیز کنید که شما را خسته نمی کند. هنگامی که احساس کردید به این عادت کرده اید، بر طبق آن سختی را افزایش دهید. همچنین می توانید روی دستگاه الپتیکال، تمرین اینتروال انجام دهید. در بسیاری از آنها برای سهولت استفاده، اینتروال یا تمرین روی سربالایی، برنامه ریزی شده است.

مجله تناسب اندام

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *