نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Venom Venom $21,380,299 $100 $80,255,756 3 موسیقی متن
A Star is Born A Star is Born $12,321,133 $36 $44,258,051 3  موسیقی متن
Smallfoot Smallfoot $4,707,096 $80 $42,263,504 10 موسیقی متن
Night School 2018 Night School 2018 $3,704,660 $29 $46,991,280 10 موسیقی متن
The House With A Clock In Its Walls The House With A Clock In Its Walls $2,374,390 $42 $55,089,225 17 موسیقی متن
The Nun The Nun $779,659 $22 $113,460,591 31 موسیقی متن
A Simple Favor A Simple Favor $979,064 $20 $49,004,310 24 موسیقی متن
Crazy Rich Asians Crazy Rich Asians $664,504 $30 $169,241,568 54 موسیقی متن
Hell Fest Hell Fest $635,285 $130 $8,873,235 10 موسیقی متن
The Predator The Predator $314,131 $88 $50,033,247 24 موسیقی متن

فیلم «ونوم» (Venom) به کارگردانی «روبن فلایشر» در اولین هفته اکران با در اختیار داشتن ۴۲۵۰ سالن ۸۰ میلیون دلار فروخت تا سونی نفسی به راحتی بکشد. این فیلم در ابتدای هفته با نقدهای گزنده منتقدین روبرو شد، از «راتن تومیتوز» امتیاز ۳۱ درصد دریافت کرد، استودیو در اکران آن با درجه سنی بزرگسال تردید داشت، میان «تام هاردی» که لحن طنز را ترجیح می‌داد و فلایشری که می‌خواست فیلم جدی‌تر باشد اختلاف افتاده بود، و بعضی صحنه‌ها دوباره فیلمبرداری شد، اما فروش فیلم در روز شنبه فقط ۱۹ درصد نسبت به جمعه افت داشت و در آن روز ۲۶.۶ میلیون دلار بلیت فروشی کرد. درصد افت این فیلم در روز شنبه به آثاری مانند «نگهبانان کهکشان» (-۱۸ درصد)، و «لیگ عدالت» (-۱۵ درصد) نزدیک بود. استودیو پیش‌بینی می‌کند که «ونوم» ۲۰.۷ میلیون دلار دیگر هم از روز یکشنبه به دست آورد.

با این فروش، فیلم «ونوم» پس از «مرد-عنکبوتی ۳» (۱۵۱.۱ میلیون دلار)، «مرد-عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۱۱۷ میلیون دلار)، «مرد-عنکبوتی» (۱۱۴.۸ میلیون دلار)، «مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» (۹۱.۲ میلیون دلار)، «اسکای‌فال» (۸۸.۳ میلیون دلار) و «مرد-عنکبوتی ۲» (۸۸.۱ میلیون دلار) هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سونی در افتتاحیه و همین‌طور بالاتر از رکورد ۵۵.۷ میلیون دلاری «جاذبه» به راحتی عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ آمریکا در ماه اکتبر را به خود اختصاص داد و با افتتاحیه ۲۰۵.۲ میلیون دلاری در ۵۸ بازار خارجی، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در افتتاحیه اکتبر لقب گرفت. پیش از اکران فیلم پیش‌بینی می‌شد «ونوم» نزدیک به ۱۱۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کند.

علت اصلی موفقیت «ونوم» در آمریکا و پس زده نشدن فیلم توسط سینماروها اوریجینال بودن قصه، تازگی شخصیت فیلم و نیز به این سبب بود که آن‌ها داستان را بدون حضور «مرد-عنکبوتی» در فیلم به این شخصیت متصل کردند. در کتاب‌های کامیک مارول و حتی در فیلم «مرد-عنکبوتی ۳»، ضدقهرمان سیاه-‌پوش و تیز دندان قصه، اسپین‌آف «مرد-عنکبوتی» به شمار می‌رود. پس از شروع همکاری سونی با دیزنی در «بازگشت به خانه»، استودیو دقت بیشتری در تولید فیلم براساس شخصیت‌های مارول به خرج داد. برخی دیگر بر این باورند که اکران شدن فیلم در تاریخی مناسب دلیل اصلی فروش بالای فیلم بوده است. نظرسنجی «فندنگو» از ۱۰۰۰ سینمارو پیش از اکران فیلم نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از مردم منتظر دیدن یک فیلم ابرقهرمانی متفاوت بوده‌اند و ۹۰ درصد آنان به شدت مشتاق دیدن مصاف مرد-عنکبوتی و ونوم در آینده‌‌اند، اگر چه شخصیت ونوم بخشی از دنیای سینمایی مارول نیست. حدود ۸۰ درصد سینماروها نیز تنها به خاطر حضور «تام هاردی» حاضر به خرید بلیت بوده‌اند. رویکرد ضد-تشکیلاتی فیلم نیز به اعتقاد کارشناسان عامل دیگر جذب هواداران بوده است.

«ونوم» به مانند «مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» (افتتاحیه ۹۱.۶ میلیون دلاری)، «لیگ عدالت» (افتتاحیه ۹۳.۸ میلیون دلاری)، «مرد-عنکبوتی ۳» (افتتاحیه  ۱۵۱.۱ میلیون دلاری)، «جوخه انتحار» (افتتاحیه ۱۳۳.۶ میلیون دلاری) دارای نمره B+ «سینمااسکور» شد. به گزارش «پست‌ترک»، ۶۸ درصد مخاطبین فیلم «ونوم» مرد و ۳۲ درصد زن‌اند و ۳۶ درصد مردان بالاتر از ۲۵ سال و پرجمعیت‌ترین گروه سنی، ۳۲ درصد مردان زیر ۲۵ سال، ۱۹ درصد زنان بالاتر از ۲۵ سال و ۱۳ درصد زنان زیر ۲۵ سال بوده‌اند. همچنین ۳۶ درصد از مخاطبین فیلم سفیدپوست، ۲۷ درصد اسپانیولی زبان، ۱۹ درصد سیاهپوست، ۱۱ درصد آسیایی تبار و ۶ درصد از سایر نژادها بودند.

اگرچه سونی اعلام کرده که «ونوم» را با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری به تولید رسانده، اما براساس شنیده‌ها فیلم با احتساب مالیات ۱۱۶ میلیون دلار برای سونی هزینه داشته است. با این حال کارشناسان اقتصادی معتقدند که باز هم فیلم به قدر کافی با هزینه پایین ساخته شده و اگر «ونوم» به افتتاحیه جهانی بیش از ۱۵۰ میلیون دلاری برسد، ضرری به سونی وارد نخواهد کرد. بر همین اساس، اگر فیلم به فروش جهانی ۴۵۰ میلیون دلاری دست یابد، در خلال اکران فیلم هزینه‌های تولید را جبران می‌کند. با وجود آنکه یک شرکت چینی یک سوم بودجه فیلم را تأمین کرده، اما هنوز معلوم نیست «ونوم» چه زمانی در این کشور اکران می‌شود.

سونی امیدوار بود که با «ونوم» دنیای سینمایی جدیدی خلق کند و این آخر هفته با فروش بسیار خوب فیلم مأموریت استودیو با موفقیت انجام شد. آن‌ها در آینده فیلم «موربیوس» (Morbius) به کارگردانی «دنیل اسپینوزا» و بازی «جارد لتو»‌ در نقش اصلی خون‌آشام و دشمن «مرد-عنکبوتی» را خواهند داشت و همین‌طور پروژه‌های دیگری در مورد کاراکترهایی چون «جک‌پات»، «نایت‌واچ»، «گربه سیاه»، «سمور نقره‌ای»، «سیلک»، و «کراون شکارچی.» «ونوم» این هفته با در اختیار داشتن ۴۰۸ سالن آیمکس ۸.۴ میلیون دلار فروخت و به دومین فیلم پرفروش ماه اکتبر در این‌گونه سالن‌ها تبدیل شد.

استودیوی سونی بهمن ماه سال گذشته اولین تیزر «ونوم» را از طریق یوتیوب منتشر کرد و ویدیوی آن به رغم اینکه هیولای قصه را به نمایش نمی‌گذاشت ۱۹ میلیون مرتبه مشاهده شد. اولین تریلر فیلم نیز اواسط اسفندماه در سینماکان رونمایی شد. شمار هواداران و مشاهدات مربوط به این فیلم در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و یوتیوب به عدد دست نیافتنی ۷۵۵ میلیون می‌رسد. «امینم» خواننده رپ آمریکایی هم که ترانه اصلی فیلم را خوانده بسیاری از تصاویر و ویدیوهای فیلم را با ۱۳۲ میلیون دنبال‌کننده‌اش به اشتراک گذاشت و باعث شد او بالاتر از «تام هاردی» که دارای ۳.۳ میلیون هوادار است، ستاره فیلم در رسانه‌های جمعی باشد. جولای گذشته هاردی برای اولین بار در کامیک-کان سن دیه‌گو حضور می‌یافت.

سونی تیزرهای تبلیغات فیلم را در آخر هفته آغازین NFL و دیدار دو تیم «ایگلز» و «فالکوز» از تلویزیون پخش کرد و نیز با همکاری ورزشکاران این رشته «چارلز وودسن» و «رندی ماس» به تولید تیزری طنز برای فیلم اقدام کرد و از طریق شبکه ESPN روی ایر برد. «ونوم» در شهرهای لوس آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو، هیوستون و تورنتو فراتر از حد انتظار بوده است. فلایشر بدین ترتیب با عبور از رکورد ۲۴.۷ میلیون دلاری «زامبی‌لند» پرفروش‌ترین افتتاحیه کارنامه خود را به ثبت رساند.

فیلم موزیکال «ستاره‌ای متولد می‌شود» (A Star Is Born) برادران وارنر با بازی «بردلی کوپر» و «لیدی گاگا» این هفته در ۳۶۸۶ سالن افتتاح شد و  ۱۵ میلیون دلار از روز شنبه درآمدزایی کرد و به فروش آخر هفته ۴۱.۲ میلیون دلاری دست یافت. فروش سه روزه ۴۳.۵ میلیون دلاری این فیلم فاصله زیادی با رکورد دیگر آثار موزیکال مشابه مانند «ماما میا ۲» (۳۴.۹ میلیون دلار)، و «بینوایان» (۲۷.۲ میلیون دلار) که در ماه اکتبر اکران شده‌اند دارد..

براساس آمار منتشر شده از سوی «پست‌ترک»، ۴۷ درصد از مخاطبین این فیلم زنان بالاتر از ۲۵ سال و هدف اصلی استودیو بوده‌اند. برای جذب زنان زیر ۲۵ سال نیز جو مثبت پیرامون فیلم پس از خروج سینماروها از سالن‌های دالبی در چهارشنبه و پنجشنبه شب کافی بود. «سینمااسکور» گزارش می‌دهد که مخاطبین زیر ۲۵ سال به فیلم A+ داده‌اند و از طرف دیگر «پست‌ترک» می‌نویسد مخاطبین این گروه سنی به فیلم امتیاز کلی ۹۱ درصد و چهار و نیم ستاره تخصیص داده‌اند.

فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۸ سپتامبر روی پرده برود. سپس تاریخ اکران آن به ۱۸ می تغییر یافت و قرار شد مانند «گتسبی بزرگ» وارنر در جشنواره کن به نمایش درآید. اما استودیو باز هم اکران فیلم را به تعویق انداخت و آن را برای فصل اهدای جوایز در نظر گرفت.

مهمترین عامل جذابیت فیلم برای مخاطبین سالخورده‌تر کارگردانی و خوانندگی کوپر و همین‌طور بازیگری لیدی گاگا برای اولین بار بود. سونی به جای اینکه فیلم را در همه جا تبلیغ کند، برای بازاریابی فیلم بیشتر بر باورپذیری، ترانه‌های پرشور، و رابطه صمیمانه دو شخصیت تأکید کرد. تریلرهای فیلم با ترانه «شاید زمانش فرارسیده است» (Maybe It’s Time) با صدای کوپر آغاز شد و پس از آنکه گاگا به کاراکتر جک با بازی کوپر می‌گوید که به خاطر ظاهرش است که ترانه‌هایش را نمی‌خواند، با ترانه (Shallow) به پایان می‌رسد. فیلم داستان به حقیقت تبدیل شدن رؤیا را به خصوص برای کسانی روایت می‌کند که برای یک بار هم که شده احساس کرده‌اند توان انجام کاری را ندارند سپس از عهده‌اش برآمده‌اند.

تریلرهای فیلم شش ماه پیش از انتشار در ماه جون آماده عرضه بود، اما استودیو منتظر فرصت مناسب برای رونمایی از آن ماند. فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» برای اولین بار در جشنواره ونیز و بعد از آن در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد.

«اینتراسکوپ رکوردز» مهمترین شریک تجاری برادران وارنر بود که پیش از این در «گتسبی بزرگ» با استودیو همکاری کرده بود. این شرکت به جای انتشار ساوندترک فیلم پیش از اکران، اقدام به عرضه آن همزمان با نمایش عمومی فیلم کرد. علت این کار آن بود که ترانه‌های فیلم بخشی از روایت فیلم را تشکیل می‌دهند و پس از دیدن فیلم معنای بیشتری پیدا می‌کنند. ساوندترک فیلم در آیتونز نیز پرفروش شد و نه تنها آلبوم آن بلکه ترک‌هایش رتبه‌های اول تا ششم و نیز نهم جدول پرفروش‌ترین تک آهنگ‌ها را به خود اختصاص دادند. «رلیش‌میکس» در خصوص استراتژی برادران وارنر برای موزیک فیلم می‌نویسد: «ترکیب کوپر و گاگا از همان آغاز ترکیبی استثنایی بود و استراتژی برادران وارنر در انتشار کلیپ‌هایی که این رابطه در آن به نمایش گذاشته می‌شد در یوتیوب رسمی خود استودیو و کانال گاگا با ۱۰ میلیون مشترکش هوشمندانه عمل کرد. ویویوی Shallow تاکنون ۱۸ میلیون بار مشاهده شده است و شمار هوادارن فیلم در شبکه‌های اجتماعی با احتساب مشاهدات یوتیوب به ۳۰۰ میلیون می‌رسد. ۱۵۵ میلیون هوادار لیدی گاگا بیش از نیمی از این دنبال‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

«جف گلدستین» مدیر پخش داخلی برادران وارنر در خصوص موفقیت فیلم می‌گوید: «ما به این فیلم افتخار می‌کنیم. بردلی کوپر در کارگردانی و بازی در فیلم فوق‌العاده عمل کرد و به همراه لیدی گاگا داستانی شگفت‌آور روایت کرد.»

فروش «ونوم» استودیوی سونی و «ستاره‌ای متولد می‌شود» برادران وارنر، براساس گزارش «کام‌اسکور» موجب شد این هفته با ۱۷۵.۴ میلیون دلار، به عنوان پرفورش‌ترین آخرهفته تاریخ در ماه اکتبر لقب بگیرد و بهترین فروش پیش‌نمایش آخر هفته در ماه اکتبر برای وب‌سایت خرید آنلاین بلیت «فندنگو» به ثبت رسانده شود.

فیلم موزیکال رمانتیک کوپر و لیدی گاگا پس از «جاذبه» و فروش ۵۵.۷ میلیون دلاری آن، دومین فیلم پرفروش برادران وارنر در ماه اکتبر به شمار می‌آید. این استودیو این هفته در ضمن با انیمیشن «پاکوتاه» (Smallfoot) نیز که در دومین هفته اکران با افت ۳۵ درصدی ۱۴.۹ میلیون دلار فروخته، رتبه سوم جدول را هم تصاحب کرده است.

فیلم «مدرسه شبانه» یونیورسال هم این هفته با ۱۲.۲ میلیون دلار در دومین هفته اکران و افت فروش ۵۵ درصدی نسبت به افتتاحیه در جایگاه چهارم قرار گرفت و به فروش ۱۰ روزه ۴۶.۷ میلیون دلاری رسید. فیلم خانوادگی «خانه‌ای با ساعتی پشت دیوارهایش» نیز در سومین هفته اکران با افت فروش ۴۲ درصدی ۷.۲ میلیون دلار درآمدزایی کرد و با فروش داخلی ۵۵ میلیون دلاری پنجم شد. فیلم «نفرتی که می‌پراکنی» (The Hate U Give) استودیوی فاکس ۲۰۰۰  دیگر فیلم تازه اکران این هفته بود که به صورت محدود در ۳۶ سالن به نمایش درآمد و ۵۰۰ هزار دلار فروخت.

هفته آینده فیلم «اولین انسان» (First Man) یونیورسال با بازی «رایان گاسلینگ» و کارگردانی «دیمین شزل» در بیش از ۳۵۰۰ سالن به نمایش درمی‌آید؛ سونی فیلم «مورمور ۲: هالووین شوم» (Goosebumps 2: Haunted Halloween) را در ۳۴۰۰ سالن سینما اکران می‌کند و فاکس «بداقبالی در ال رویال» (Bad Times at the El Royale) را در ۲۸۰۰ سینما روی پرده می‌برد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *