نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Smallfoot Smallfoot $6,737,165 $80 $23,045,635 3 موسیقی متن
Night School 2018 Night School 2018 $6,468,740 $29 $27,257,615 3 موسیقی متن
The House With A Clock In Its Walls The House With A Clock In Its Walls $3,648,920 $42 $44,858,345 10 موسیقی متن
The Nun The Nun $1,348,175 $22 $109,011,923 24 موسیقی متن
A Simple Favor A Simple Favor $1,611,367 $20 $43,007,474 17 موسیقی متن
Hell Fest Hell Fest $1,133,651 $130 $5,130,963 3 موسیقی متن
The Predator The Predator $1,125,199 $88 $47,795,077 17 موسیقی متن
Crazy Rich Asians Crazy Rich Asians $1,008,275 $30 $165,634,563 47 موسیقی متن
White Boy Rick White Boy Rick $633,671 $29 $21,732,021 17 موسیقی متن
Peppermint Peppermint $468,274 $25 $33,523,366 24 موسیقی متن

فیلم «مدرسه شبانه» (Night School) استودیوی یونیورسال با فروش سه روزه ۲۸ میلیون دلاری در اولین هفته اکران در رده اول جدول پرفروش‌ترین‌های آمریکا قرار گرفت. این فیلم پس از فروش بسیار خوب ۱۱.۲ میلیون دلاری در روز شنبه که نسبت به روز جمعه ۱۸ درصد افزایش یافته بود به این فروش آخرهفته رسید. فروش روز شنبه «مدرسه شبانه» از این جهت کم‌نظیر است که تنها ۱.۳۵ میلیون دلار آن به اکران‌های روز پنج‌شنبه اختصاص دارد.

اگرچه بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که «مدرسه شبانه» در افتتاحیه ۳۰ میلیون دلار بفروشد، اما چنین فروشی برای یک اثر کمدی در بازاری که کمدی‌هایش یکی پس از دیگری با شکست مواجه می‌شود، باز هم دستاوردی فوق‌العاده است. برای برخی استودیوها گذر از فروش افتتاحیه ۲۰ میلیون دلاری حتی با نقدهای مثبت هم کاری بس دشوار است. برای نمونه نگاه کنید به فیلم تحسین شده «شب بازی» (Game Night) استودیوی نیو لاین که در افتتاحیه ۱۷ میلیون دلار فروخت. این دومین مرتبه در سال جاری میلادی است که یک فیلم کمدی از استودیوی یونیورسال هفته اول اکرانش را با بیش از ۲۰ میلیون دلار آغاز می‌کند. فیلم «بلاکرها» (Blockers) این استودیو در آپریل گذشته ۲۰.۵ میلیون دلار در افتتاحیه فروخته بود.

فیلم «آسیایی‌های خرپول» (Crazy Rich Asians) با فروش سه روزه ۲۶.۵ میلیون دلاری و فروش پنج روزه ۳۵.۲ میلیون دلار در آگوست گذشته، ژانر کمدی رمانتیک را به گونه‌ای احیا کرد اما «مدرسه شبانه» نسبت به آن فیلم نامرغوب‌تر است. این حقیقت که در این سال‌ها می‌شود فیلمی کمدی با امتیاز «راتن تومیتوز» پایین (در این مورد ۳۱ درصد) را با موفقیت اکران کرد، بسیاری از استودیوهای دیگر را به تولید آثار مشابه ترغیب خواهد کرد. «سواری با هم» (Ride Along) و «سخت شدن» (Get Hard) دیگر آثار طنزی‌اند که با نمرات پایین «راتن تومیتوز» در افتتاحیه بیش از ۳۰ میلیون دلار فروخته‌اند. منتقدین در تحسین آثاری که نوآوری می‌کنند و شعور مخاطب را دست کم نمی‌گیرند به خود تردیدی راه نمی‌دهند. اما مشکل اینجاست که تعداد کمدی‌های از این دست در طول سال انگشت شمار است. مهم‌ترین عامل موفقیت فیلم «مدرسه شبانه» بدون شک «تیفانی هدیش» بود چرا که سینماروها از کشف فیلم‌های ناشناخته‌تر استقبال می‌کنند. این فیلم پس از «مسافرت دختران» (Girls Trip) که اتفاقاً توسط استودیوی یونیورسال به تولید رسید و ۳۱.۲ میلیون دلار در اولین هفته اکران فروخت، در واقع دومین فیلم کمدی پرفروش سال‌های اخیر به شمار می‌آید. از آن تاریخ تاکنون آثار کمدی در گیشه نتوانسته‌اند به چنین فروشی دست پیدا کنند. «کوین هارت» و «تیفانی هدیش» دو نام آشنا در آثار کمدی‌اند و نمایش آنان در این فیلم هم ستودنی است.

هارت و هدیش برای بازاریابی فیلم «مدرسه شبانه» در کنفرانس‌های خبری متعدد شرکت کردند و هر دو در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی داشتند. آن‌ها بازی «Truth or Dab» را در یوتیوب اجرا کردند که ویدیوی آن تا کنون ۳.۵ میلیون مرتبه مشاهده شده است. علاوه بر این دو ستاره فیلم در مصاحبه‌ای با رادیوی Power 105 FM هم حضور یافتند که نزدیک به ۳.۵ میلیون مرتبه مشاهده شد. پوسترهای تبلیغاتی بزرگ فیلم نیز در لس آنجلس از «هالیوود اند هایلند» گرفته تا «بلوار سانست» به نمایش گذاشته شد. در شهر نیویورک هم هارت سوار بر یک اتوبوس دو طبقه با بلندگو به جذب مخاطبین پرداخت. هدیش علاوه بر این در شوی «زنده با کلی و رایان» به همراه «کلی ریپا» اجرای برنامه را برعهده گرفت و هارت از طرف دیگر به عنوان اولین مجری مرد همکار در تاک-شوی «جیمی فالن» حضور یافت. شرکت در برنامه‌های مختلف تلویزیونی در شبکه‌های VH1، ABC و BET‌ دیگر اقدامات هارت و هدیش، در کمپین تبلیغاتی «مدرسه شبانه» بودند. تیزرهای پرخرج فیلم نیز در خلال پخش برنامه‌های شبکه‌های FOX، و NBC و FX روی ایر رفت.

اگرچه تعداد هواداران و مشاهدات مربوط به فیلم «مدرسه شبانه» در شبکه‌های اجتماعی به عدد ۲۱۴ میلیون ‌رسید؛ رقمی که ۹۵ درصد از میانگین آثار کمدی با بازیگران سیاهپوست بیشتر است، اما این رکورد به سبب حضور هارت در فیلم است که تعداد هوادارانش در فیسبوک، توئیتر، و اینستاگرام به ۱۲۱ میلیون می‌رسد. «رلیش‌میکس» که واکنش مردم در رسانه‌های اجتماعی را رصد می‌کند گزارش می‌دهد با وجود آنکه هواداران هدیش و هارت برای دیدن فیلم صف بسته‌اند، اما این اثر در میان دیگر سینماروها با واکنش‌ها مختلفی همراه شده زیرا برخی شوخی‌های فیلم را زننده و برخی دیگر طنز هارت را تکراری دانسته‌اند. کسانی که ترجیح دادند فیلم را روی پرده ببینند و نه صفحه تلویزیون، از آن لذت برده و مانند «اطلاعات مرکزی» (Central Intelligence) دیگر فیلم هارت، نمره «سینمااسکور» A- اعطا کرده‌اند. مخاطبین «پست‌ترک» نیز امتیاز ۳.۵ ستاره از ۵ ستاره را برای فیلم به ثبت رساندند.

بر اساس آخرین گزارشات، نسبت مخاطبین زن به مرد ۵۰ به ۵۰ بوده و ۵۹ درصد از آنان را سینماروهای بالاتر از ۲۵ سال تشکیل می‌دهند. ضمناً ۳۷ درصد از آن‌ها سفیدپوست، ۳۰ درصد سیاه‌پوست، ۲۴ درصد اسپانیولی زبان، ۵ درصد آسیایی تبار، و ۴ درصد از سایر نژادها بوده‌اند.

فیلم «کوچک‌پا» (Smallfoot) استودیوی برادران وارنر هم که دارای نمره A- «سینمااسکور» شده، این هفته در ۴۱۳۱ سالن سینما روی پرده رفت و ۲۳ میلیون دلار فروخت و رتبه دوم جدول فروش را اشغال کرد. این فیلم ۱۰ میلیون دلار از روز شنبه درآمدزایی کرده است. این فروش برای انیمیشنی که با بودجه ۸۰ میلیون دلاری به تولید رسیده، فروشی متوسط محسوب می‌شود. فیلم «لک‌لک‌ها» (Storks) در افتتاحیه ۲۱.۳ میلیون دلار فروخت و در نهایت با فروش جهانی ۱۸۳.۳ میلیون دلاری به اکران خود پایان داد. پیش‌بینی می‌شود فیلم «کوچک‌پا» در آمریکای شمالی ۷۵ تا ۸۰ میلیون دلار بلیت فروشی کند. این فیلم که از کتابی نوشته «سرخیو پابلو» اقتباس شده، با مضامینی از قبیل «صبر، تفرقه و خود را جای دیگری گذاشتن» منتقدین از جمله «برایان لوری» منتقد CNN و «جین هاروویتز» نویسنده واشینگتن پست را تحت تأثیر قرار داد.

«کوچک‌پا» با صداپیشگانی مثل «لبران جیمز»، «چنینگ تیتوم»، و «زندایا» دارای ۴۰۰ میلیون هوادار/مشاهده در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام است. این هواداران پرشمار فیلم در رسانه‌های اجتماعی موجب ایجاد جوی مثبت پیرامون انیمیشن شدند و نتایج آن در اکران‌های اولیه پنج‌شنبه به روشنی قابل رؤیت بود. جیمز ستاره تیم بسکتبال لوس آنجلس لیکرز که در این فیلم به جای شخصیت «یتی گوانگی» صداپیشگی می‌کند، با به اشتراک‌گذاری تصاویر و کلیپ‌های مختلف از فیلم در شکبه‌های اجتماعی حضور بسیار فعالی داشت. وی به همراه تتیوم در برنامه «الن» هم حاضر شد و ویدیوی حرکات مضحک آنان در یوتیوب ۱.۵ میلیون مرتبه از ۱۲ سپتامبر تا کنون مشاهده شد. ۳۸ درصد از مخاطبین فیلم کودک، ۳۸ درصد مخاطبین عام و ۲۴ درصد والدین بوده‌اند.

فیلم «ضیافت جهنمی» (Hell Fest) استودیوی لاینزگیت و CBS دیگر اثر تازه اکران این هفته بود که با اکران در ۲۲۹۷ سالن نمایش، ۵ میلیون دلار فروخت و در رتبه ششم قرار گرفت. این فیلم که با بودجه ۵.۵ میلیون دلار تولید شده، و مانند «راهبه» که با ۵.۴ میلیون دلار در رتبه پنجم جای گرفته، یک دنباله به شمار نمی‌رفت، با امتیاز «راتن تومیتوز» ۳۸ درصد موفق نشد مخاطبین زیادی به خود جذب کند. CBS سینماروهای وفادار ژانر وحشت، مردان بالاتر از ۲۵ سال و زنان ۱۸ تا ۲۴ سال را هدف قرار داده بود و نیم‌نگاهی هم بازار نمایش خانگی دارد.

چهل و پنج درصد از مخاطبین این فیلم سفیدپوست، ۳۰ درصد اسپانیولی زبان، ۱۱ درصد سیاه‌پوست و ۱۱ درصد آسیایی تبار بوده‌اند. لاینزگیت و CBS برای بازاریابی این فیلم اقدام به انتشار تریلری با حال و هوای دهه ۱۹۸۰ میلادی، و پخش تیزرهای تبلیغاتی در خلال پخش سریال‌های ترسناک «پاکسازی»، «داستان ترسناک آمریکایی» و «از مرده متحرک بترس» کردند. علاوه بر این مخاطبین زن جوان شبکه‌های کابلی VH1 و MTV و سینماروهای جوان سرویس‌های اسپاتیفای و پندورا، هدف گرفته شد. این فیلم از «سینمااسکور» نمره C و از «پست‌ترک» امتیاز دو ستاره دریافت کرده است.

فیلم «زنان کوچک» (Little Women) استودیو پیورفلیکس هم این هفته در ۶۴۳ سالن نمایش اکران شد و تنها ۷۴۷ هزار دلار فروخت. «هیل‌سانگ» (Hillsong) دیگر اثر مشابه این پخش کننده در سال ۲۰۱۶ در ۸۱۶ سالن اکران شده و ۱.۳۵ میلیون دلار فروخته و در پایان بیش از ۲ میلیون دلار درآمدزایی کرده بود. این فیلم تا این لحظه دارای امتیاز «راتن تومیتوز» ۳۸ درصد است.

به لطف فروش بالای «کوچک‌پا» و «مدرسه شبانه» این هفته فروش کلی فیلم‌ها طبق اعلام «کام‌اسکور» به ۶۵۹.۶ میلیون دلار رسیده و دومین سپتامبر پرفروش تاریخ آمریکا را پس از رکورد ۶۹۸.۵ میلیون دلاری سال گذشته در همین ماه رقم زده است. فیلم «راهبه» با ۱۰۹ میلیون دلار، ۱۷ درصد از فروش ماه سپتامبر را به خود اختصاص داده است. رتبه سوم جدول نیز این هفته به فیلم فانتزی «خانه‌ای با ساعتی پشت دیوارهایش» رسید که در دومین هفته اکران ۱۲.۵ میلیون دلار فروخت و نسبت به افتتاحیه ۵۵ درصد کاهش بلیت فروشی را تجربه کرد. فیلم مستند «فارنهایت ۹/۱۱» به کارگردانی «مایکل مور» نیز این هفته با افت فروش ۶۴ درصدی با کران در ۱۷۱۹ سالن سینما، تنها ۱ میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را به ۵.۱ میلیون دلار رساند. این هفته «پیرمرد و اسلحه» (The Old Man and The Gun) آخرین فیلم «رابرت ردفورد» هم به صورت محدود در پنج سالن در شهرهای لس آنجلس و نیویورک اکران شد و ۱۵۰ هزار دلار فروخت. کمدی «یک لطف ساده» لاینزگیت نیز همچنان به جذب زنان در هفته گذشته ادامه داد و با ۷.۳ میلیون دلار و افت فروش ۲۹ درصدی در رتبه چهارم قرار گرفت و فروش کلی خود را پس از سه هفته به ۴۳.۷ میلیون دلار رساند.

هفته آینده فیلم «ونوم» (Venom) با بازی «تام هاردی» در بیش از ۴۰۰۰ سالن سینما روی پرده می‌رود و پیش‌بینی می‌شود رکورد افتتاحیه در ماه اکتبر را به نام خود ثبت کند. علاوه بر این، فیلم برادران وارنر فیلم موزیکال و تحسین شده «ستاره‌ای متولد می‌شود» (A Star Is Born) با بازی «لیدی گاگا» و «بردلی کوپر» در بیش از ۳۵۰۰ سالن به نمایش درمی‌آید. فیلم «نفرتی که می‌پراکنی» (The Hate U Give) استودیوی فاکس به صورت محدود در ۳۴ سالن عرضه می‌شود و یونیورسال فیلم «دوست داشتن پابلو» (Loving Pablo) با بازی «پنه‌لوپه کروز» و «خاویر باردم» در نقش «پابلو اسکوبار» را در ۱۰ سالن سینما به نمایش می‌گذارد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *