نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Deadpool 2 Deadpool 2 $31,200,000 $110 $125,000,000 3 موسیقی متن
Avengers: Infinity War Avengers: Infinity War $8,401,000 $300 $595,032,959 24 موسیقی متن
Book Club Book Club $2,935,000 $10 $12,500,000 3 موسیقی متن
Life of the Party Life of the Party $2,275,000 $30 $31,036,507 10 موسیقی متن
Show Dogs Show Dogs $1,908,244 $6,034,770 3 موسیقی متن
Overboard Overboard $1,691,000 $12 $36,973,570 17 موسیقی متن
Breaking In Breaking In $1,618,000 $6 $28,750,710 10 موسیقی متن
A Quiet Place A Quiet Place $1,190,000 $17 $176,176,313 45 موسیقی متن
Rampage Rampage $475,000 $120 $92,423,329 38 موسیقی متن
I Feel Pretty I Feel Pretty $340,000 $32 $46,538,457 31 موسیقی متن

نمایش «ددپول ۲» محصول تازه استودیوی فاکس قرن بیستم این هفته افتتاح شد و درحالی‌که بسیاری از استودیوهای رقیب صبح شنبه فروش آخرهفته ۱۳۰ میلیون دلاری را برای این دنباله پیش‌بینی کرده بودند، فروش روز شنبه آنقدرها بالا نرفت و به جای فروش ۴۵ میلیون دلاری رکورد ۴۰.۵ میلیون دلاری برای آن به ثبت رسید و به این ترتیب فیلم براساس آمار فاکس در اولین هفته اکران ۱۲۵ میلیون دلار فروخته است.

با این حال، «ددپول ۲» که از سینمااسکور نمره A دریافت کرده، با این فروش موفق شد پشت سر فیلم ترسناک «آن» (It) نام خود را به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ با درجه سنی بزرگسال در افتتاحیه به ثبت برساند. این فیلم در ضمن پس از قسمت اول «ددپول» دومین فیلم پرفروش تاریخ فاکس در افتتاحیه نیز محسوب می‌شود. «ددپول ۲» برای دستیابی به رکورد قسمت اول، به یکشنبه‌ای نیاز داشت که با چهارمین روز تعطیلات آخرهفته مصادف شود و فروش فیلم را بالا نگه دارد، چنانکه فروش روز یکشنبه ددپول اول با فروش روز شنبه‌اش برابر بود.

اما مزیت تاریخ اکران «ددپول ۲» و نیز دلیل موکول شدن آن از اولین هفته ماه ژوئن به این آخرهفته، وجود «تعطیلات روز یادبود» در هفته آینده است، روزهایی که پیش‌بینی می‌شود یکی از پرفروش‌ترین تعطیلات روز یادبود باشد. در سال‌های اخیر فروش تعطیلات ماه می انتظارات استودیوها را برآورده نساخته، اما فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» استودیوی دیزنی به اعتقاد کارشناسان فروشی ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیون دلاری را در افتتاحیه خود تجربه خواهد کرد، فروشی که با عبور از فروش ۱۳۹.۸ میلیون دلاری «دزدان دریایی کارائیب: آخر دنیا» رکورد جدیدی به ثبت می‌رساند. در صورتی که «ددپول ۲» در ۱۱ روز اول اکرانش فروش ۲۴۱.۳ میلیون دلاری قسمت اول را پشت سر بگذارد جای تعجب نیست. اگر فروش «ددپول ۲» تا پایان روز یکشنبه به فروش ۳۱ میلیون دلاری پیش‌بینی شده نرسد، آنوقت سومین فیلم پرفروش تاریخ با درجه سنی بزرگسال در افتتاحیه لقب می‌گیرد، اتفاقی که البته اهمیت چندانی نخواهد داشت.

«ددپول ۲» و همین‌طور قسمت اول آن، به ویژه در سال‌هایی که محصولات کمدی استودیوها در گیشه به شکست می‌انجامد یک دستاورد تجاری بزرگ است و ثابت می‌کند که کمدی‌های بزرگسالانه هنوز می‌توانند موفق باشند. فاکس که همواره در مورد برآوردهایش محافظه‌کارانه عمل می‌کند،‌ فروشی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار را برای افتتاحیه فیلم پیش‌بینی نکرد. کارشناسان هیجانزده هالیوود در ابتدا برای افتتاحیه این اثر فروشی معادل ۱۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی کردند و این به دلیل وجود چندگانه‌های نوظهورتر در تابستان امسال نسبت به سال گذشته و چندگانه ۱۵ ساله «دزدان دریایی کارائیب» و چندگانه ۳۹ ساله «بیگانه»‌ در آن سال بود. تابستان امسال فیلم‌های هیجان‌انگیزی مانند «سولو:‌ داستانی از جنگ ستارگان»،‌ انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲»، و «دنیای ژوراسیک: قلمرو سرنگون» روی پرده می‌روند. وجود این آثار سالن‌داران آمریکایی که سال گذشته تابستان کسادی را تجربه کردند، بسیار امیدوار کرده است.

«ددپول ۲» با لحن طعنه‌آمیز و بی‌شرم و به شدت گستاخانه‌اش با دیگر دنباله‌های آثار ابرقهرمانی تفاوت‌هایی دارد. فیلم‌های دنیای سینمایی مارول اغلب بر افسانه‌ها تکیه می‌کند، درحالی‌که خشونت و بی‌حرمتی‌ها در «ددپول ۲» نمود بیشتری دارد. این لزوماً به معنای آن نیست که آثار کمدی‌ باید دست به دامان ابرقهرمانان شوند. اما اکشن‌های کمدی از موفقیت تضمین‌شده‌تری در گیشه برخوردارند. «اطلاعات مرکزی» با بازی «دووین جانسون»، و «جاسوس» با بازی «ملیسا مک‌کارتی» نمونه این دسته از فیلم‌ها هستند. برخی از تهیه کنندگان این ادعا را رد کرده و معتقدند که تنها کمدی‌های سطح پایین به شکست می‌انجامند، اما واقعیت این است که کمدی محض دیگر خریداری ندارد. طبق اعلام رسمی فاکس، ۶۱ درصد مخاطبین فیلم مرد و ۳۹ درصد زن بوده و ۶۲ درصد آنان بالاتر از ۲۵ سالن سن داشته‌اند. در ضمن ۵۰ درصد خریداران بلیت سفیدپوست، ۲۰ درصد اهل آمریکای لاتین، ۱۳ درصد سیاهپوست، ۱۳ درصد آسیایی تبار و ۴ درصد از نژادهای دیگر بوده‌اند. «ددپول ۲» از ۴۰۸ سالن آیمکس در آمریکای شمالی ۱۱.۵ میلیون دلار کسب کرد و دومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا و استودیوی فاکس با درجه سنی بزرگسال در افتتاحیه سالن‌های آیمکس شد.

فیلم کمدی «باشگاه کتاب‌خوانی» (Book Club) استودیوی پارامونت به کارگردانی «بیل هولدرمن» با فروش آخرهفته ۱۲.۵ میلیون دلاری فراتر از پیش‌بینی‌های ۹ الی ۱۰ میلیون دلاری کارشناسان و فروش افتتاحیه کمدی‌های «گردشی در جنگل» (۱۱.۹ میلیون دلار) و «با مد روز» (Going in Style) (۸.۲ میلیون دلار) ظاهر شد که مخاطب سالخورده را هدف قرار دادند. روز پنجشنبه گزارشاتی منتشر شد بر این اساس که نوجوانان تمایل بیشتری به پیش‌فروش بلیت این فیلم دارند، اما پخش زنده مراسم ازدواج پرنس هری و مگان مارکل و نیز بازپخش آن مانع بزرگی برای مراجعه این جماعت به سینما شد. طبق اعلام فاکس ۸۰ درصد مخاطبین فیلم زن و ۸۸ درصد آنان بالاتر از ۳۵ سال، ۶۰ درصد بالاتر از ۵۰ سال سن داشته‌اند و نزدیک به ۵۰ درصد آنان زنان بالاتر از ۵۰ سال بوده‌ند. استودیو امیدوار است با فیلم «باشگاه کتاب‌خوانی» به مانند «با مد روز» که تا ۳.۷۸ برابر افتتاحیه فروخت، به موفقیت‌های بیشتری در آینده دست یابد.

فیلم اکشن جنایی «سگ‌های جاسوس» (Show Dogs) با بازی «ویل آرنت» و «ناتاشا لیان» از استودیوی گلوبال رودز، دیگر فیلم تازه اکران این هفته بود که فروش خود در روز شنبه را تا ۹۴ درصد افزایش داد و به فروش آخرهفته ۶ میلیون دلاری رسید.

فیلم مستند «پاپ فرانسیس: مرد عمل» (Pope Francis – A Man of His Word) هم که ۸۲ درصد مخاطبین دیدن آن را توصیه کرده‌اند، این هفته در ۳۴۶ سالن به نمایش درآمد و ۴۸۰ هزار دلار فروخت.

نمایش نسخه ترمیم‌شده «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» نیز به مناسبت پنجاهمین سالگرد اکران به صورت محدود در چهار سالن روی پرده رفت و ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد. این نسخه از فیلم اخیراً توسط «کریستوفر نولان» در جشنواره کن امسال به نمایش درآمد.

هفته آینده در تعطیلات «روز یادبود» دیزنی و لوکاس‌فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) را در بیش از ۴۲۰۰ سالن اکران می‌کنند. این فیلم با بازیگرانی چون «امیلیا کلارک»، «وودی هارلسون»، «دونالد گلاور»، «الدن ارنرایک»، و «فیبی والر-بریج» روزگار جوانی هان سولو را روایت می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *