نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Halloween 2018 Halloween 2018 $7,934,815 $10 $126,075,470 10  موسیقی متن
A Star is Born A Star is Born $3,901,708 $36 $148,614,479 24  موسیقی متن
Venom Venom $3,014,705 $100 $187,134,695 24 موسیقی متن
Goosebumps 2: Haunted Halloween $2,113,211 $35 $38,133,016 17 موسیقی متن
Hunter Killer Hunter Killer $1,640,245 $40 $6,653,777 3 موسیقی متن
Smallfoot Smallfoot $1,423,767 $80 $72,602,664 31 موسیقی متن
First Man First Man $1,274,105 $59 $37,808,655 17  موسیقی متن
Night School 2018 Night School 2018 $802,150 $29 $71,433,050 31 موسیقی متن
The House With A Clock In Its Walls Bad Times At The El Royale $368,652 $32 $16,548,243 17 موسیقی متن

اگرچه معمولاً می‌گویند آخر هفته نزدیک به هالووین فروش فیلم‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد، اما این مسئله در واقع به عناوینی بستگی دارد که استودیوها روی پرده می‌برند. سومین آخر هفته اکتبر امسال استودیوهای بزرگ فیلم بلاک‌باستری اکران نکردند و آثاری که به نمایش درآمدند فروش قابل توجهی نداشتند.

فیلم ترسناک «هالووین» محصول مشترک بلوم‌هاوس، میرامکس و یونیورسال که هفته گذشته بر همه پیش‌بینی‌های کارشناسان خط بطلان کشید و با ۷۶.۲ میلیون دلار دومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکا در ماه اکتبر شد، در هفته دوم اکران باز هم ثابت کرد که می‌توان از روزهای راکد اکتبر درآمدزایی کرد. یونیورسال گزارش داده است که این فیلم در هفته دوم اکران با افت فروش ۵۸ درصدی نسبت به افتتاحیه، ۳۲ میلیون دلار فروخته و فروش بهتری نسبت به فیلم‌های ترسناک «راهبه» (افت ۶۶ درصدی) و «احضار روح ۲» (افت ۶۳ درصدی) در هفته دوم به ثبت رسانده است. فیلم اسلشر «هالووین» که از این حیث تنها فیلم ترسناک «آنابل: آفرینش» را بالاتر از خود می‌بیند، در روز شنبه ۱۳.۸ میلیون دلار بلیت فروشی کرد.

موفقیت فیلم جدید یونیورسال بازهم آمار فروش ماه اکتبر را افزایش داد و این احتمال وجود دارد که بهترین اکتبر تاریخ را پشت سر گذاشته باشیم. فروش کلی فیلم‌ها در آخر هفته گذشته حدود ۱۰۱ میلیون دلار برآورد شده است که ۳۲ درصد رشد را نسبت به هفته مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. «کام‌اسکور» رکورد جدید ۷۸۹.۹ میلیون دلاری را برای ماه اکتبر امسال گزارش داده که بهتر از رکورد ۷۵۷.۱ میلیون دلاری اکتبر سال ۲۰۱۴ است.

جمعه شب گذشته، دنباله «هالووین» به کارگردانی «دیوید گوردون گرین» از فروش ۱۰۴ میلیون دلاری عبور کرد و تا پایان روز یکشنبه به فروش ۱۲۷ میلیون دلاری رسید و به راحتی رکورد ۱۰۷ میلیون دلاری «فعالیت فراطبیعی» استودیوی بلوم‌هاوس را پشت سر گذاشت اما هنوز با رکورد ۱۷۶ میلیون دلاری فیلم «برو بیرون» استودیو فاصله دارد. فروش داخلی «هالووین» به زودی از رکورد ۱۳۷.۴ میلیون دلاری «احضار روح» استودیوی نیو لاین گذر خواهد کرد. پیش از این فیلم‌های «گربه چکمه‌پوش» (Puss in Boots)، «اره ۳» (Saw III) و «کله‌خر تقدیم می‌کند: پدربزرگ بد» (Jackass Presents: Bad Grandpa) در آخرین هفته اکتبر به ترتیب به فروش‌های قابل توجه ۳۴، ۳۳.۶ و ۳۲ میلیون دلاری دست یافته بودند.

با این حال، این هفته هیچ‌یک از استودیوهای رقیب مایل به رویارویی با «هالووین» نبودند و بهترین عناوین خود را برای هفته‌های بعد حفظ کردند. بهانه پخش‌کنندگان این است که جشن هالووین و همین طور مسابقات بیسبال، حواس مخاطبین را پرت کرده، اما گویا از فروش بیش از ۳۰ میلیون دلاری «هالووین» غافلند. ناگفته پیداست که وقتی فیلم ترسناک خوبی در فصل هالووین روی پرده باشد، مخاطبین به هر طریقی که شده برای خرید بلیت و دیدن آن وقت می‌گذارند. فیلم اکشن تریلر «قاتل شکارچی» (Hunter Killer) با بازی «جرارد باتلر» و «جانی اینگلیش دوباره ضربه می‌زند» (Johnny English Strikes Again) دو فیلمی که این هفته به صورت گسترده اکران شدند نیز، عناوینی نیستند که روی فروش داخلی حساب بازکرده باشند.

«قاتل شکارچی» که با سرمایه‌گذاری «میلنیوم» تولید شده با فروش ۶.۶ میلیون دلاری از ۲۷۲۰ سالن سینما، جایگاهی بهتر از پنجمی برای خود نیافته و انتظارات کارشناسان را برآورده نساخته است. این فیلم پس از «کمین‌گاه دزدان» (Den of Thieves) که در افتتاحیه ۱۵.۲ میلیون دلار فروخت و به فروش داخلی ۴۴.۹ میلیون دلاری و فروش جهانی ۸۰.۵ میلیون دلای دست یافت، دومین فیلم با بازی باتلر است که در سال ۲۰۱۸ در آمریکا به صورت گسترده اکران می‌شود. از این بازیگر پیش از این افتتاحیه‌های تک رقمی هم به جای مانده اما این اولین بار از سال ۲۰۱۲ و فیلم (Playing for Keeps) (۵.۷ میلیون دلار) است که فروش افتتاحیه پایین‌تر از ۱۰ میلیون دلاری برای او به ثبت می‌رسد. منابع آگاه بودجه این فیلم را ۴۰ میلیون دلار تخمین می‌زنند و مدعی‌اند که باتلر برای این فیلم حدود ۱۰ میلیون دلار دریافت کرده است. لاینزگیت که پخش فیلم در ایالات متحده و بریتانیا را برعهده دارد، ۱۰ درصد از بودجه فیلم را پوشش داده است. با چنین آمار و ارقامی فیلم از بازار داخلی سودی کسب نخواهد کرد، ضمن آنکه باتلر در خارج از آمریکا محبوبیت بیشتر دارد زیرا فیلم‌های او شامل «جئواستورم» (Geostorm) و «خدایان مصر» (Gods of Egypt) به ترتیب در آمریکا ۳۳.۷ و ۳۱.۱ و در سایر نقاط جهان ۱۸۷.۹ و ۱۱۹.۵ میلیون دلار فروخته‌اند.

خریداران بلیت فیلم «قاتل شکارچی» ۶۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن و ۸۵ درصد بالاتر از ۲۵ سال سن داشته‌اند. حدود ۵۷ درصد از مخاطبین فیلم سفیدپوست، ۱۸ درصد اسپانیولی، ۱۴ درصد آسیایی تبار، و ۱۰ درصد سیاهپوست بوده‌اند. منتقدین با امتیاز میانگین ۳۸ درصد «راتن تومیتوز» فیلم را با خاک یکسان کردند. اما نکته امیدوار کننده در مورد این فیلم این است که مخاطبین «سینمااسکور» نسبت به اثر مهربانانه‌تر رفتار کرده و به آن نمره A- داده‌اند. این درحالی است که مردم در نظرسنجی‌های «پست‌ترک» به فیلم امتیاز ۴ ستاره اعطا کردند. تنها مشکل فیلم این بود که به قدر کافی برای بر سر زبان افتادن نامش موفق به جذب مخاطب نشد. شمار دنبال‌کنندگان و مشاهدات مربوط به این فیلم به گزارش «رلیش‌میکس» به ۴۵ میلیون می‌رسد. بیشتر کسانی که از فیلم انتقاد کرده‌اند به زمان نامناسب اکران یک اثر اکشن بین‌المللی با موضوع سلاح هسته‌ای اشاره داشته‌اند.

فیلم «جانی اینگلیش دوباره ضربه می‌زند» سومین قسمت از سری فیلم‌های کمدی «روان اتکینسون» این هفته با گذر از فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری مسؤلین استودیوی یونیورسال را راضی کرد. این فیلم به تنهایی از بازار بریتانیا ۱۵ میلیون دلار به دست آورده است. یونیورسال این هفته فیلم را در ۵۴۴ سالن سینما به نمایش گذاشت و موجب شد این کمدی به فروش آخر هفته ۱.۶ میلیون دلاری برسد و در رتبه دوازدهم قرار بگیرد. منتقدین که به نظر می‌رسد از این چندگانه ۱۵ ساله که روزگاری به فروش داخلی ۲۸ میلیون دلاری می‌رسید خسته شده‌اند، از نگاه «راتن تومیتوز» امتیاز میانگین ۳۳ درصد دادند. باز هم باید اشاره کرد که استودیوی یونیورسال حساب ویژه‌ای بر روی فروش داخلی این فیلم باز نکرده و از محبوبیت اتکینسون در اروپا بهره می‌برد.

فیلم درام «ناپیدا» (Indivisible) به کارگردانی «دیوید جی. اوانز» که داستان واقعی کشیش نظامی «دارن ترنر» و همسرش «هدر» را پس از اعرام ترنر به عراق روایت می‌کند، این هفته در ۸۳۰ سالن اکران شد و با فروش ۱.۵۷ میلیون دلاری در رده یازدهم جدول قرار گرفت. فروش فیلم در ایالت‌های جنوبی و غرب میانه قابل توجه است و ۵۵ درصد مخاطبین آن را زنان و ۸۹ درصد آنان را افراد بالاتر از ۲۵ سال تشکیل می‌دهند. این فیلم از سینماروها امتیاز A «سینمااسکور» دریافت کرده است.

فیلم‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود» وارنر و «ونوم» سونی این هفته رتبه‌های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص دادند و به ترتیب در هفته چهارم اکران ۱۴.۱ و ۱۰.۸ میلیون دلار فروختند. فروش فیلم موزیکال «بردلی کوپر» تا پایان روز یکشنبه به ۱۴۸.۷ میلیون دلار خواهد رسید و فیلم «ونوم» به رکورد فروش داخلی ۱۸۷.۲ میلیونی عبور می‌کند.

درام «اواسط دهه ۹۰» (Mid90s) به کارگردانی «جونا هیل» نیز این هفته تعداد سالن‌هایش را از ۴ به ۱۲۰۶ در ۱۸۷ بازار مختلف افزایش داد و با فروش ۳ میلیون دلاری دهم شد. بیشترین مخاطبین این فیلم را مردان با ۶۲ درصد تشکیل دادند. حدود ۵۰ درصد خریداران بلیت این فیلم سفیدپوست، ۲۷ درصد اسپانیولی، ۱۵ درصد آسیایی تبار، و ۷ درصد سیاهپوست بودند و ۶۲ درصد بینندگان فیلم دیدن آن را توصیه می‌کنند.

فیلم «سوسپیریا» (Suspiria) استودیوی آمازون به کارگردانی «لوکا گوادانینو» که ۸۹.۹ هزار دلار از دو سالن «آرک‌لایت» هالیوود و «یونیون» نیویورک کسب کرده، و به فروش سه روزه ۱۷۹.۸ میلیون دلاری رسیده، موفق شده بهترین فروش میانگین سال را به نام خود ثبت کند. این رکورد پیش از این در اختیار مستند (Free Solo) نشنال جئوگرافیک بود. منتقدین واکنش دوگانه‌ای نسبت به بازسازی فیلم ترسناک «سوسپیریا» نشان داده‌اند. «باب برنی» مدیر بازاریابی آمازون از فروش افتتاحیه فیلم ابراز رضایت کرده و از استقبال دوستداران آثار هنری و ژانر وحشت به وجد آمده است.

هفته آینده فیلم «راپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) استودیوی فاکس که این هفته در بریتانیا افتتاح شد و ۱۲.۲ میلیون دلار فروخت را در ۳۸۰۰ سالن آمریکا و ۶۴ کشور دیگر از جمله آلمان، فرانسه، برزیل، استرالیا، مکزیک، روسیه و اسپانیا روی پرده می‌برد. فیلم «هیچ‌کس احمق نیست» (Nobody’s Fool) با بازی «تیفانی هدیش» را در ۲۴۰۰ سالن اکران می‌کند و دیزنی که پس از «کریستوفر رابین» در اوایل آگوست تا کنون فیلم بزرگی به نمایش نگذاشته، فیلم «فندق‌شکن و عوالم چهارگانه» (The Nutcracker and the Four Realms) را در ۳۸۰۰ سالن سینما افتتاح می‌کند.

 

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *