نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Ralph Breaks the Internet Ralph Breaks the Internet $4,975,604 $175 $140,971,716 19  موسیقی متن
Dr. Seuss' The Grinch 2018 Dr. Seuss’ The Grinch 2018 $4,605,470 $75 $223,324,225 31  موسیقی متن
Creed II Creed II $2,496,021 $50 $96,124,564 19  موسیقی متن
Fantastic Beasts Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald $2,049,138 $200 $145,356,370 24  موسیقی متن
Bohemian Rhapsody Bohemian Rhapsody $1,697,755 $52 $173,710,836 38  موسیقی متن
Instant Family Instant Family $1,576,345 $48 $54,317,053 24  موسیقی متن
The Possession of Hannah Grace The Possession of Hannah Grace $851,286 $9.5 $11,502,095 10  موسیقی متن
Robin Hood Robin Hood 2018 $973,723 $100 $27,236,187 19  موسیقی متن
Widows Widows $831,025 $75 $38,206,080 24  موسیقی متن

استودیوهای بزرگ هالیوود برای دومین هفته‌ی متوالی فیلم بزرگی را اکران نکردند اما از روزهای آینده چند فیلم پرمخاطب از جمله «آکوامن» (Aquaman)، «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) و «مری پاپینز بازمی‌گردد» (Mary Poppins Returns) روی پرده می‌رود. «آکوامن» از هم اکنون در چین به نمایش درآمده و در افتتاحیه ۹۳.۶ میلیون دلار فروخته است. «هلمز و واتسون» (Holmes and Watson)، «معاون» (Vice)، «قاطر» (The Mule)، و «بامبلبی» (Bumblebee) که با نقدهای مثبتی مواجه شده، دیگر آثار مهم تعطیلات سال نو خواهند بود که در هفته‌های پیش رو به اکران درمی‌آیند. اما این هفته باز هم به فیلم‌های خانوادگی اختصاص داشت.

این هفته «رالف اینترنت را خراب می‌کند» دیزنی و «گرینچ» استودیوی یونیورسال رقابت شانه به شانه‌ای برای تصاحب صدر جدول داشتند. «رالف ۲» هم اکنون به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تعطیلات شکرگزاری شناخته می‌شود و با فروش ۱۴۰.۸ میلیون دلاری در روز نوزدهم اکران میان «ابرقهرمان ۶» (Big Hero 6) و «ماداگاسکار: فرار به آفریقا» قرار می‌گیرد، و می‌تواند به فروش نهایی داخلی ۱۸۰ تا ۲۲۲ میلیون دلاری امیدوار باشد و به فهرست پنج فیلم پرفروش تعطیلات آخر سال وارد شود. در این مقطع، فیلم «گرییچ» با فروش ۲۲۳ میلیون دلاری پس از یک ماه اکران، فاصله‌ی اندکی با «شگفت‌انگیزان» دارد که در پنجمین هفته‌ی اکران با افت فروش ۶۱ درصدی مواجه شد و ۹ میلیون دلار فروخت؛ این درحالی است که «گرینچ» در پنجمین هفته‌ی نمایش با افت ۱۵ درصدی ۱۵ میلیون دلار فروش داشت. «شگفت‌انگیزان» با ۲۶۱ میلیون دلار به اکران خود پایان داد، و این بدان معناست که «گرینچ» می‌تواند (مانند انیمیشن Sing) به فروش ۲۷۰ میلیون دلاری برسد.

«آکوامن» این هفته با فروش ۹۳.۶ میلیون دلاری در چین، پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی استودیوی برادران وارنر را به ثبت رساند. این رکورد پیش از این به «بازیکن شماره یک آماده» تعلق داشت. «آکوامن» با بازی «جیسون موموآ» در ۳۳۰۰۰ سالن سینمای سه بُعدی در چین به نمایش درآمد و پایین‌تر از «ونوم» به چهارمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی در این کشور تبدیل شد. سونی با آن فیلم به فروش جهانی ۸۵۰ میلیون دلاری و فروش ۲۶۸ میلیون دلاری در چین دست یافته بود. افتتاحیه‌ی «آکوامن» در چین ۹۲ درصد بالاتر از «لیگ عدالت»، ۷۸ درصد بالاتر از «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» بود. این فیلم در ضمن رکورد فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، «پلنگ سیاه» و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» مارول در چین را هم پشت سر گذاشت. «آکوامن» اولین فیلم ابرقهرمانی برادران وارنر است که در تعطیلات سال نو به نمایش درنمایش درمی‌آید. این فیلم پیش از اکران در آمریکای شمالی در تاریخ ۲۱ دسامبر، در چهل بازار خارجی دیگر از جمله روسیه، برزیل، مکزیک، بریتانیا عرضه می‌شود.

نکته‌ی جالب در مورد باکس آفیس هفته‌ی گذشته این بود که برای اولین بار در تاریخ دو انیمیشن در دو هفته‌ی متوالی رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کردند. در سال‌های گذشته رویارویی انیمیشن‌ها («شجاع» و «ماداگاسکار ۳» در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲؛ «بیوولف» و «بی مووی» در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۰۷؛ «شگفت‌انگیزان» و «قطار سریع‌السیر قطبی» در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۰۴ و «زندگی یک حشره» و «فیلم راگرتز» در ۲۷ تا ۲۹ نوامبر سال ۱۹۹۸) در رتبه‌ی اول و دوم تنها یک هفته دوام داشت.

تغییر قابل‌توجه دیگر این هفته رشد ۳۲ درصدی فروش «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) بود که نشان داد فیلم به زودی به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری داخلی هم دست می‌یابد، چرا که نامزد دریافت جوایز دیگری خواهد شد. «راپسودی بوهمی» دیگر اثر موزیکال روی پرده نیز اکنون با افت فروش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده اما از فروش جهانی ۶۰۰ میلیون دلاری عبور کرده است. «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» هنوز به چنین فروشی دست پیدا نکرده و اگرچه برادران وارنر از فروش جهانی فیلم راضی است، اما انتظار می‌رود که دنباله‌ی «جانوران شگفت‌انگیز» با فروش داخلی ۱۶۵ میلیون دلاری به اکرانش خاتمه دهد. «کرید ۲» نیز یکی دیگر از آثاری بود که در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش هفته جای گرفت و به سوی فروش داخلی ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون دلاری پیش رفت. این فیلم در صورتی که از فروش ۱۲۷.۹ میلیون دلاری عبور کند رکورد فروش داخلی «راکی ۴» را پشت سر می‌گذارد و به پرفروش‌ترین فیلم چندگانه‌ تبدیل می‌شود.

در بخش اکران‌های محدود، فیلم «سوگلی» (The Favourite) لانتیموس در ۵۷ سالن دیگر به نمایش درآمد و ۱.۴ میلیون دلار فروخت. این فیلم که یکی از مدعیان اصلی اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود، هفته‌ی آینده باز هم تعداد سالن‌هایش را افزایش می‌دهد. «ماری ملکه‌ی اسکاتلند» (Mary Queen of Scots) با بازی «سرشا رونان» و «مارگو رابی» که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۸ درصد دریافت کرده، از جمله آثاری بود که برای اولین بار به نمایش درمی‌آمد. این فیلم درحالی با اکران در چهار سالن به فروش ۲۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد که در گلدن گلوب صاحب نامزدی نشد. سال گذشته فیلم «تلخ‌ترین ساعت» با بازی «گری اولدمن» افتتاح شد و به فروش مشابه ۱۷۵ هزار دلاری رسید.

فیلم «بن بازگشته» (Ben Is Back) با امتیاز ۸۶ درصد «راتن تومیتوز» و با بازی «جولیا رابرتس» با در اختیار داشتن چهار سالن به فروش ۸۰.۹ هزار دلاری رسید. این شروع به فیلم «نگران نباشید پیاده زیاد دور نمی‌شود» به کارگردانی «گاس ون سنت» که در تابستان گذشته اکران شد و در نهایت ۱.۴ میلیون دلار فروخت، شباهت داشت. فیلم «واکس لاکس» با بازی «ناتالی پورتمن» نیز که از «راتن تومیتوز» دارای امتیاز ۶۷ درصد بود، این هفته با اکران در شش سالن نمایش به فروش ۱۶۲.۲ هزار دلاری رسید. استودیوی «نئون» از رسیدن فیلم به فروش ۳۲.۵ میلیون دلاری همچون فیلم پرفروش «مثل بکام کات‌دار بزن» (Bend It Like Beckham) که در سال ۲۰۰۳ با فروش ۱۶۱.۵ هزار دلاری افتتاح شد، بسیار خوشنود خواهد شد، اما نباید مانند «دوستت دارم فیلیپ موریس» بیش از ۲ میلیون دلار بفروشد. فیلم «کتاب سبز» یونیورسال هم که در پنج شاخه نامزد دریافت گلدن گلوب شده، این هفته با افت فروش مواجه نشد و در چهارمین هفته‌ی اکران به فروش ۳.۹ میلیون دلاری از ۱۱۸۱ سالن دست یافت و هفتم شد.

این هفته فیلم «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اکران در ۱۰۲۹ سالن به نمایش درآمد و ۵۵۱ هزار دلار فروخت. اگر چه چنین فروشی برای فیلم‌هایی که مجدداً روی پرده می‌روند چندان رضایت‌بخش نیست، اما باید در نظر داشت که با فیلمی سه ساعته در مورد هولوکاست طرف هستیم که در تعطیلات آخر سال به نمایش گذاشته شده. سال گذشته فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» اسپیلبرگ به مناسب چهلمین سالگرد نمایش در ۹۰۱ سالن اکران شد و ۱.۷۶ میلیون دلار فروخت. فیلم «ای. تی.» نیز در سال مارس سال ۲۰۰۲ در ۳۰۰۰ سالن عرضه شد و ۱۴.۲ میلیون دلار فروش داشت.

سال گذشته در چنین روزهایی فیلم انیمیشن «کوکو» در سومین هفته‌ی اکران با ۱۸.۴ میلیون دلار صدر جدول فروش را در اختیار داشت و به فروش ۱۳۵.۶ میلیون دلاری رسیده بود. «شگفتی» (Wonder) نیز از مرز فروش ۱۰۰ میلیون دلاری و «ثور: رگنوراک» از فروش ۳۰۰ میلیون دلاری عبور کرده بود. فیلم‌های «من تانیا» و «هنرمند فاجعه» هم به صورت محدود اکران شدند و به ترتیب ۲۶۴.۱ و ۶۶ هزار دلار فروختند. مجموع فروش بلیت در این هفته به ۷۳.۸ میلیون دلار رسید، درحالی که سال گذشته در چنین هفته‌ای فیلم‌ها ۷۰.۶ میلیون دلار بلیت‌فروشی کردند.

هفته‌ی آینده فیلم انیمیشن «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» که امتیاز بسیار خوب ۹۹ درصد را از «راتن تومیتوز» دریافت کرده در ۳۴۰۰ سالن اکران خواهد شد و تعداد انیمیشن‌های ده فیلم پرفروش به عدد سه می‌رسد. پیش‌بینی ‌می‌شود این فیلم در افتتاحیه بیش از ۳۵ میلیون دلار فروش کند. این انیمیشن از طرف حلقه‌ی منتقدین نیویورک به عنوان بهترین انیمیشن بلند سال ۲۰۱۸ برگزیده شده است. برادران وارنر هم فیلم «قاطر» با بازی «کلینت ایستوود» را در ۲۴۰۰ سالن به روی پرده می‌برد؛ یونیورسال فیلم «مورتال انجینز» (Mortal Engines) را در ۳۰۰۰ سالن عرضه می‌کند و فاکس نسخه‌ی PG-13‌ فیلم «ددپول ۲» را تحت عنوان «روزی روزگاری ددپول» از روز چهارشنبه در ۵۰۰ سالن به نمایش می‌گذارد. فیلم «بامبلبی» هم یکشنبه شب در ۳۲۵ سالن به صورت آزمایشی اکران شد و با استقبال گسترده مواجه گشت.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *