نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Crazy Rich Asians Crazy Rich Asians $8,280,000 $30 $110,826,388 19 موسیقی متن
The Meg The Meg $4,205,000 $130 $120,526,416 24 موسیقی متن
Mission: Impossible - Fallout Mission: Impossible – Fallout $2,755,000 $178 $204,381,529 38 موسیقی متن
Operation Finale Operation Finale $2,235,000 $24 $7,746,095 5 موسیقی متن
Searching Searching $2,178,000 $6,569,480 10 موسیقی متن
Disney's Christopher Robin Disney’s Christopher Robin $1,976,000 $75 $85,586,868 31 موسیقی متن
Alpha Alpha $1,757,000 $178 $27,452,220 17 موسیقی متن
The Happytime Murders The Happytime Murders $1,650,000 $40 $17,025,694 10 موسیقی متن
BlacKkKlansman BlacKkKlansman $1,592,000 $15 $38,368,825 24 موسیقی متن
Mile 22 Mile 22 $1,390,000 $50 $31,776,334 17 موسیقی متن

فیلم کمدی رومانتیک «آسیایی‌های خیلی پولدار» (Crazy Rich Asians) برادران وارنر در سومین هفته اکران به فروش قدرتمندانه خود ادامه داد و با فروش چهار روزه ۲۲.۲ میلیون دلار و افت فروش کم‌نظیر ۱۰ درصدی نسبت به آخر هفته گذشته و فروش داخلی ۱۱۶ دلاری رتبه اولش را حفظ کرد. این فیلم به علت اینکه از کتابی با مخاطبین زن اقتباس شده، با فیلم «خدمتکار» (The Help) مقایسه می‌شد. با این حال این فیلم به کارگردانی «جان ام. چو» در نهایت به فروش ۱۷۵ میلیون دلاری و یا حتی بیشتر می‌رسد و رکورد «خدمتکار» را پشت سر می‌گذارد. «خدمتکار» ۱۶۹.۷ میلیون دلار در آمریکا فروخت، درحالی که «آسیایی‌های خیلی پولدار» تنها ۳۰۰ هزار دلار با فروش داخلی ۱۱۶.۶ میلیون دلاری فیلم «پیشخدمت» (The Butler) به کارگردانی «لی دنیلز» فاصله دارد.

فروش چهار روزه فیلم «آسیایی‌های خیلی پولدار» در تعطیلات «روز کارگر» بیش از رکورد ۱۹.۹ میلیون دلاری «خدمتکار»، فروش ۲۰.۲ میلیون دلاری «پیشخدمت» است، دو فیلمی که مانند «آسیایی‌ها» در ماه آگوست اکران شدند، مخاطبین بزرگسال را هدف قرار دادند و به یک فیلم پرفروش تبدیل شدند. در این مقطع زمانی، خبر می‌رسد که ایالات غربی آمریکا استقبال بیشتری از فیلم «آسیایی‌ها» به عمل آورده‌اند، درحالی‌که آمار نیویورک و واشینگتن دی.‌سی هم رضایت‌بخش بوده، اما در حد و اندازه‌ ایالات غربی نیست. بدون پدیده‌ای چون «آسیایی‌های خیلی پولدار» آمریکا امسال هم در تعطیلات روز کارگر روزهای راکدی را به خود می‌دید.

دو فیلم بالایی جدول برای سومین هفته پیاپی و صدر جدول برای چهارمین هفته متوالی به لطف فروش ۱۰ میلیون دلاری «مگ» در چهارمین هفته اکران و فروش داخلی ۱۲۳ میلیون دلاری، به استودیوی برادران وارنر اختصاص دارد. به یمن وجود آثاری مانند «مگ»، «آسیایی‌های خیلی پولدار» و البته «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت»، فروش ماه آگوست به ۸۵۵.۳ میلیون دلار رسیده است، اما با رکورد ۱ میلیارد دلاری این ماه در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ اختلاف زیادی دارد. با این وجود فروش این ماه تا ۲۹ درصد نسبت به فروش ۶۶۱.۲ میلیون دلاری آگوست سال گذشته رشد داشته، رکوردی که از سال ۱۹۹۷ به این سو بی‌سابقه بود.

آمار فروش در تعطیلات روز کارگر از روز جمعه تا دوشنبه به رقمی در حدود ۱۱۹.۲ میلیون دلار رسیده که در قیاس با رکورد ۹۷.۸ میلیون دلاری همین بازه زمانی در سال گذشته وقتی که استودیوها به اکران گسترده فیلمی دست نزدند، ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. با این حال، بهترین رکورد تعطیلات روز کارگر با ۱۶۱.۹ میلیون دلار به سال ۲۰۱۳ و زمانی که فیلم «پیشخدمت» روی پرده رفته بود تعلق دارد. در آن آخر هفته فیلم «لی دنیلز» ۲۰.۲ میلیون دلار در چهار روز فروخت و چهار عنوان دیگر «ما خانواده میلر هستیم»، «وان دایرکشن: ما همینیم»، «هواپیماها»، و «فاقد دستورالعمل استفاده» هریک به فروش هشت رقمی رسیدند.

این هفته فیلم تریلر سیاسی «عملیات نهایی» (Operation Finale) محصول جدید استودیوی MGM به کارگردانی «کریس ویتز» و بازی «اسکار آیزک»، «بن کینگزلی» و «نیک کرال» به صورت گسترده در ۱۸۱۸ سالن افتتاح شد و با نقدهای متوسط و امتیاز میانگین ۶۱ درصد «راتن تومیتوز» و فروش سه روزه ۶.۶ میلیون دلاری و فروش چهار روزه ۷.۷ میلیون دلاری و فروش شش روزه ۹.۵ میلیون دلاری رتبه چهارم جدول را به خود اختصاص داد. «باغبان وفادار» فیلم سیاسی مشابه این فیلم با بازی «رالف فاینز» و «ریچل وایس» در سال ۲۰۰۵ در همین تعطیلات روز کارگر موفق شده بود به فروش چهار روزه ۱۰.۹ میلیون دلاری و فروش شش روزه ۱۲.۷ میلیون دلاری برسد. مخاطبین بر اساس اعلام «سینمااسکور» پس از خروج از سالن به فیلم در روز چهارشنبه امتیاز A- داده‌اند. این فیلم دارای ۵۱ درصد مخاطب مرد است که ۶۵ درصد آنان بالاتر از ۳۵ سال و ۴۸ درصد آن‌ها بالاتر از ۴۵ سال سن دارند. طبق گزارش «پست‌ترک» نیز ۸۶ درصد مخاطبین در دو گیشه پرفروش بالاتر از ۵۵ سال سن داشته‌اند و ۶۵ درصد آنان دیدن فیلم را پیشنهاد کرده‌اند. «عملیات نهایی» در شهرهای بزرگ عملکرد خوبی به جای گذاشته و نیویورک، لس آنجلس، فیلادلفیا، و میامی بیشترین درآمد را برای این اثر به همراه داشته‌اند.

فیلم «جستجو» استودیوی سونی هم این هفته با فروش سه روزه ۵.۷ میلیون دلاری، فروش چهار روزه ۷ میلیون دلاری و فروش کلی ۷.۵ میلیون دلاری در داخل رتبه ششم را تصاحب کرده است. جامعه آمریکاییان آسیایی تبار پس از حمایت گسترده از فیلم «آسیایی‌های خیلی پولدار» که به افتتاحیه‌ای کم‌نظیر منجر شد، از این فیلم هم پشتیبانی ویژه‌ای کرده‌اند.

فیلمی که این هفته به خاک افکنده و شکست را پذیرا شد، اثری علمی تخیلی و خانوادگی به نام «کین» (Kin) استودیوی لاینزگیت به کارگردانی برادران بیکر و بازی «دنیس کوید»، «زویی کراویتز» و «جیمز فرانکو» بود که به فروش سه روزه ۳ میلیون دلاری و فروش چهار روزه ۳.۷ میلیون دلاری دست یافت. این قبیل شکست‌ها پیش از این در تعطیلات روز کارگر بارها مشاهده است. به یاد بیاورید وقتی که فاکس فیلم عملی-تخیلی «مورگان» به تهیه‌کنندگی «ریدلی اسکات» را دو سال قبل اکران کرد و با امتیاز «راتن تومیتوز» ۳۵ درصد به فروش افتتاحیه ۲.۵ میلیون دلاری و فروش نهایی ۳.۹ میلیون دلاری رسید. تنها تفاوت این دو فیلم امتیاز «سینمااسکور» مخاطبین است که اندکی بیشتر با امتیاز B+ نسبت به C+ از فیلم رضایت داشته‌اند. شنیده‌ها از روند کند فیلم حکایت می‌کند و شایعاتی به گوش می‌رسد در این خصوص که لاینزگیت با علم به استقبال ضعیف مردم سرمایه‌گذاری زیادی برای بازاریابی فیلم نکرده است. آن‌ها که از زیان‌دهی فیلم اطمینان داشتند و می‌دانستند که هفته آینده فیلم پرفروشی مانند «راهبه» اکران احتمالاً بیش از ۴۰ میلیون دلاری خود را آغاز می‌کند، از همان آغاز فیلم را به شکل گسترده با تعداد سالن‌های بالا روی پرده بردند.

فیلم کمدی درام «خواهیم دید» (Ya Veremos) استودیوی پنتلیون این هفته افتتاح شد و از فیلم «کین» عملکرد به مراتب بهتری داشت. این فیلم در کشور مکزیک به تنهایی ۹.۹ میلیون دلار فروخته است. «خواهیم دید» به کارگردانی «پیتیپول ایبارا» به فروش سه روزه ۱.۸ میلیون دلاری و فروش چهار روزه ۲.۲ میلیون دلاری از ۳۶۹ سالن سینما رسید و میانگین فروش ۶.۱ هزار دلاری برای هر سالن (در مقابل میانگین ۱.۷ هزار دلاری فیلم «کین») را به جای گذاشت. پنتلیون به مانند فیلم «فاقد دستورالعمل استفاده» (Instructions Not Included) که در سال ۲۰۱۳ در همین تعطیلات روز کارگر اکران شد و در نهایت به فروش ۴۴.۴ میلیون دلاری در آمریکا رسید، مخاطبین خانوادگی اسپانیولی را هدف قرار داده بود. «فرناندو کاستیلو» و «ماریسیو اوچمن» بازیگران محبوب تلویزیونی این فیلم هستند اما هرگز پیش از این در کنار یکدیگر دیده نشده‌ بودند. استودیو علت فروش موفق فیلم در مکزیک را ترکیب این دو بازیگر دانسته است.

این هفته دو ستاره پا به سن گذاشته سینما به موفقیت خود در گیشه ادامه دادند. «تام کروز» با فیلم «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» از فروش داخلی ۲۰۶.۳ میلیون دلاری عبور کرد تا پس از «مأموریت غیرممکن ۲» (۲۱۵.۴ میلیون دلار) و «مأموریت غیرممکن: پروتکل روح» (۲۰۹.۳ میلیون دلار) به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ این چندگانه در آمریکا شناخته شود. فیلم «ایکوالایزر ۲» با بازی «دنزل واشینگتن» هم این هفته سرانجام به فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری رسید و به سیزدهمین فیلمی تبدیل شد که این تابستان به این موفقیت دست می‌یابد. این فیلم اولین دنباله سینمایی واشینگتن و ششمین فیلم اوست که به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری می‌رسد. برای «آنتونی فوکوا» کارگردان فیلم نیز پس از قسمت اول «ایکوالایزر» این عنوان دومین فیلمی است که از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری داخلی عبور می‌کند. این فیلم در هفته اول اکران در عین ناباوری بر فیلم موزیکال «ماما میا ۲» غلبه کرد. این هفته ضمناً انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» دیزنی هم از فروش داخلی ۶۰۰ میلیون دلاری گذر کرد.

این هفته همه ۲۰ عنوان فیلم دنیای سینمایی مارول از جمله سه فیلم «مرد آهنی»، «هالک شگفت‌انگیز» و «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» که برای اولین بار به صورت آیمکس به نمایش درمی‌آمدند، به مناسبت دهمین سالگرد استودیوهای مارول در ۲۱۰ سالن آیمکس اکران شدند و طی چهار روز ۵۱۳ هزار دلار درآمدزایی کردند.

هفته آینده سینماهای ایالات متحده شاهد بازگشت چندگانه «احضار روح» با فیلم ترسناک «راهبه» (The Nun) خواهد بود که ۳۷۰۰ سالن به نمایش گذاشته می‌شود. استودیوی STX نیز هفته آینده فیلم اکشن «نعنای فلفلی» (Peppermint) با بازی «جنیفر گارنر» را در ۲۸۵۰ سالن روی پرده می‌برد و بالأخره فری‌استایل فیلم «خدا جاده‌های آسیب دیده را حفظ کند» (God Bless the Broken Road) به کارگردانی «هارولد کرانک» سازنده «خدا نمرده است» را در ۱۲۰۰ سالن سینما عرضه می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *