سال جدید رسیده است و فرصت های زیادی را همراه با خود آورده است که اگر به آن ها فرصت بدهید از شما انسانی قوی می سازند. اجازه ندهید ترس ها مانع موفقیت تان شوند. آن ها را رها کنید و در کسب تجربه آزاد باشید. ترس زمانی به سراغ تان می آید که می خواهید گام های بزرگی بردارید. ترس از ریسک کردن تنها مانع بین شما و یک زندگی لذت بخش، رضایت بخش و موفقیت آمیز است. اگر در محیط کار در منطقه امن خودتان بمانید شاید هیچوقت به موفقیت و پیشرفت نرسید.

موفق ترین انسان های دنیا با ترس های خود رو به رو شده اند و به آن ها خوش آمد گفته اند. آیا شما هم می توانید؟ در ابتدا بیایید با این احساس پیچیده بیشتر آشنا شویم.

ترس را در سال جدید رها کنید

مواجهه با ترس

اغلب اوقات ترس و نگرانی تاثیرات منفی گرایی هستند که تاثیر مخربی دارند. فقط خود شما هستید که کنترل صد در صد روی افکار و اعمالتان دارید.

افکار منفی را می توان در چند ثانیه به مثبت تبدیل کرد. البته اگر توانایی آموزش به خودتان را داشته باشید. اضطراب چیزی نیست که ما خودمان در خود ایجاد کنیم. ترس و اضطراب ناخودآگاه با شکست ایجاد می شوند و تداوم پیدا می کنند. مهم این است که بدانیم با آن چه کنیم و چقدر به آن اجازه غالب شدن بدهیم.

برادرزاده ترس استرس است و به جز تاثیراتی که روی مغز می گذارد مشکلاتی چون حمله قلبی، سکته، اختلال در سیستم ایمنی و آسیب های جسمی و… نیز ایجاد می کنند.

چگونه ترس را رها کنیم؟

برای مدیریت این احساس چه کارهایی می توان انجام داد؟چگونه به آن اجازه دهیم که از ما فردی قوی در زندگی کاری مان بسازد؟ برای این کارها از ایده های زیر بهره مند شوید:

از سیستم هدایت شخصی استفاده کنید: سعی کنید محیط اطراف تان را به خوبی کنترل کنید. چه چیزهایی را بیشتر می بینید؟ اگر احساس می کنید چیزهایی که می بینید حس بدی به شما می دهد به صدای درونتان گوش دهید اگر چنین بود احساس تان درست است. برنامه ریزی کنید و ترس های تان را با اهدافی که هیولای ترس را کوچک نشان می دهد تحت الشعاع قرار دهید. به خودتان اجازه دهید که در چشم های ترس نگاه کنید تا به جرات برسید. اینگونه به راه حل هایی می رسید که هرگز قبلا نرسیده بودید و زندگی تان تغییر خواهد کرد.

با چه کسی وقت می گذرانید؟ منفی همه جا هست در اخبار یا حتی در صحبت های خانوادگی. ما در جامعه ای بر پایه ترس با سرفصل های روزانه زندگی می کنیم. به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند توجه کنید اما آن ها را گلچین کنید و از انسان های مسموم دور شوید. با انسان هایی ارتباط برقرار کنید که افکاری مثبت دارند.

به اشتباهات اجازه دهید برای شما کار کنند: این را درک کنید که شانس نیاوردن و اشتباه در مسیر زندگی امری کاملا طبیعی است که برای هر کسی اتفاق می افتد. انسان های ریسک پذیری که بدون هیچ محدودیتی پیش می روند در زندگی رشد بیشتری خواهند داشت. درس های زندگی می توانند شما را برای سالی پر از موفقیت آماده کنند.

بخندید: ببینید چه چیزهایی شما را به خنده وا می دارد. دوستان؟ مطالعه؟ فیلم های کمدی؟ یا فیلم های فیسبوک و یوتیوب؟ دیگر زمانش رسیده که سرگرمی های جدیدی به کامپیوترتان اضافه کنید. این کار باعث می شود بهتر بتوانید با ترس مقابله کنید و خلاقیت بیشتری داشته باشید. در محیط کار با شوخ طبعی کمی از اضطراب خود بکاهید.

خودتان را دوست داشته باشید: شاید این سخت ترین و مهم ترین کار این باشد که گفتگوهای منفی با خود را کنار گذاشته و خودتان را دوست داشته باشید. هنگامی که می خواهید ارزش واقعی خودتان را درک کنید باید برای خودتان صلح و آرامش ایجاد کنید.و اگر ترس مانع از این کار می شود از غریزه درونی تان پیروی کنید و در صورت لزوم توصیه های درمان شناسان را اجرا کنید. وقتی به خودتان ارزش بدهید و خودتان را دوست داشته باشید به چیزهای غیر قابل تصوری خواهید رسید.

وقتی این تعهد را به خودتان بدهید که در سال جدید ترس را رها کنید روزنه جدیدی را به یک زندگی سراسر لذت و موفقیت باز کرده اید که هرگز در ذهنتان تصورش را هم نمی کردید.

بدونیم

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *