4 ترند سئو در سال 2018 که برای گوگل اهمیت بیشتری دارند

حالا که به سال ۲۰۱۸ نزدیک شده ایم باید بدانیم که در این سال باید از متخصصان سئو انتظارات زیادی داشته باشیم و از آن ها بخواهیم که هوشمندانه کار کنند تا در نهایت وبسایت ما بهترین ظاهر را در نتایج موتورهای جستجو نمایش بدهد. در این مطلب به تعدادی از ترندهای سئوی سال ۲۰۱۸ اشاره می کنیم:

اول موبایل را ایندکس کنید و اثرات خارق العاده ی آن را ببینید

گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که ایندکس موبایل از هر چیزی مهم تر است و خیال همه ی ما را راحت کرد. حدود ۶۰ درصد از کل ترافیک به موبایل ها مربوط می شود و قرار است اهمیت ایندکس موبایل در سال ۲۰۱۸ و سال های بعدتر هم مطرح باشد. به بیان دیگر، وبسایت هایی که روی موبایل مشکلات متداول دارند و یا ظاهر مناسبی ندارند افت ناگهانی در رتبه خواهند داشت.

پس اگر قصد دارید از این ترند عقب نمانید وبسایتتان را در گوگل تست کنید تا ببینید چقدر از نظر کاربران موبایلی با کیفیت است. این تست به شما نشان می دهد که چه نقاط ضعفی دارید و چه مواردی باید بهبود پیدا کند. به علاوه فوق العاده آسان است.

گزینه ی بعدی تست سرعت وبسایت شما روی گوشی است. این ابزار جالب که کاربرد ساده ای هم دارد فاکتورهای مختلفی را به شما نمایش می دهد و می توانید سرعت لود شدن وبسایت روی گوشی را بالا ببرید.

پیشنهاد ما :  استفاده گوگل از نسخه موبایل سایت ها برای رنکینگ جستجو گوشی های هوشمند

یک ابزار مناسب دیگر برای ایندکس شدن وبسایت روی گوشی این وبسایت است. این وبسایت نسخه ی موبایلی وبسایت شما را با نسخه ی دسکتاپی آن مقایسه می کند و مشکلات متداول را شناسایی و به شما معرفی می کند. دیگر مشکلات فنی تخصصی تر هم شناسایی و به شما اعلام می شود.

یکی دیگر از ترندهای سئوی سال ۲۰۱۸ جستجو با صداست، این ترند متداول می شود

تعداد کاربرانی که با استفاده از صدا جستجو انجام می دهند بیشتر شده از این رو موتور های جستجو به خصوص گوگل روی جستجو با صدا تاکید کرده اند و قصد دارند الگوریتم های مخصوص این زمینه را بهینه سازی کنند. در طول ۲۰۱۸ جستجو با صدا اهمیت بیشتری پیدا می کند. این روند به آرامی صورت می گیرد ولی لازم است متخصصان سئو در مورد کلمات کلید هر وبسایت و صدادار کردن آن ها فکری بکنند. برای بالا بردن کیفیت سئوی صدا این موارد را رعایت کنید:

به جای اینکه به دنبال کلمات کلیدی دو بخشی یا دو عبارتی باشید به دنبال جملاتی باشید که معمولا مردم استفاده می کنند به عنوان مثال به جای کریسمس در نیویورک از عبارت مکان های دیدنی نیویورک در کریسمس استفاده کنید.

انسان ها هنگام برقراری ارتباط با ماشین ها بیشتر از سوال استفاده می کنند و این مسئله باید روی انتخاب کلمات کلیدی تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال به جای کریسمس در نیویورک عبارت در نیویورک هنگام کریسمس چه کارهایی می توان انجام داد را انتخاب کنید.

اطلاعات جزئی مثل اسم، مکان، شماره تلفن، برند ها، قیمت ها و آدرس ها بخش مهمی از جستجو با صدا هستند. وبسایتی در نظر بگیرید که این اطلاعات را به راحتی در دسترس کاربران قرار بدهد.

پیشنهاد ما :  استفاده گوگل از نسخه موبایل سایت ها برای رنکینگ جستجو گوشی های هوشمند

جستجو با صدا و استفاده از وبسایت روی گوشی از ترندهای سئوی سال ۲۰۱۸ هستند و فعلا پرکاربرد خواهند ماند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ ۴۰ درصد از کاربران موبایلی از جستجو با صدا استفاده کردند. در نتیجه تمام تلاش هایی که در این زمینه صرف می کنید نتیجه بخش خواهند بود.

حرکت کردن به سوی نمایش محتوای مرتبط

یکی دیگر از ترندهای سئوی سال ۲۰۱۸ این مورد است. یعنی پردازش تکنیک هایی که بین دو محتوا و کلماتی که در آن قرار گرفته ارتباط برقرار شود. این تکنیک LSI نام دارد و به گوگل در راستای موارد زیر کمک کرده:

شناسایی کلمات مرتبط برای پیدا کردن کلمات کلیدی در میان میلیاردها صفحه

استفاده از این بافته ها برای اینکه ببینیم آیا صفحه ی مورد نظر با موضوع جستجو شده مرتبط است یا خیر

با وجود LSI گول زدن گوگل و جا زدن وبسایت هایشان به عنوان مطالب ارزشمند کاری بس دشوار است. حتی ممکن است به ضرر خودشان تمام شود. برای اینکه بتوانید محتوای ارزشمندی داشته باشید و در صفحه ی نتایج جستجو در قسمت بالا قرار بگیرید به این وبسایت وارد شوید از این مراحل پیروی کنید:

به Content analysis بروید و بعد TF-IDF را بزنید و یک وب پیج انتخاب کنید. این اپ شما را به نتایج جستجوی گوگل می برد. سپس ده صفحه ی برتر و امتیازات TF-IDF که در هر صفحه قرار گرفته را محاسبه می کند. سپس تعدادی عبارت مرتبط مناسب برای شما ارائه می شود. شما می توانید از این عبارت ها در محتوایی که تولید می کنید استفاده کنید.

صفحه نتایج جستجوی گوگل

به نظر می رسد هیچ کس به این مورد هیچ توجهی نکرده: گوگل در صفحات نتایج جستجو تغییرات عمده ای بوجود آورده در نتیجه امروزه جایگاه اول در صفحه نتایج گوگل جایگاهی نیست که متخصصین سئو به دنبالش باشند. برای این که وبسایت شما در جایگاه اول قرار بگیرد باید ویژگی های زیادی داشته باشد در نتیجه قرار گرفتن در این جایگاه ساده نیست.

اگر قصد دارید این مورد از ترندهای سال ۲۰۱۸ را تست و بررسی کنید از این وبسایت استفاده کنید. این وبسایت به شما کمک می کند با توجه به معیارهای گوگل رتبه ی خود را بسنجید. به علاوه به شما می گوید با توجه به کلمه ی کلیدی مورد نظر بهتر است چه مواردی را رعایت کنید. به این ترتیب با رعایت موارد ضروری جایگاه مناسبی پیدا خواهید کرد.

حرف آخر

سئو مثل یک زبان نیست. همیشه در حال توسعه پیدا کردن است. ایده های جدید به کلمات تبدیل می شوند، سپس ارزش خود را از دست می دهند و جای خود را به عبارات جدید تر می دهد. این راهنما به پیشرفت شما کمک می کند. همین حالا شروع کنید!

تانی کال

آی تک

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *