تغییر بازاریابی و تبلیغات در سال 2018

مدتیست که بازاریابی دیجیتال تغییر عمده‌ای نکرده است. درست است که باید وبسایت‌هایمان را برای تجربه کاربران وسایل متحرک (مانند تلفن همراه یا تبلت) بهینه می‌ساختیم، SEO (بهینه سازی موتورجستجو) را مطابق الزامات خدایان الگوریتم اندکی تغییر می‌دادیم و چند تغییر کوچک دیگر ایجاد می‌کردیم. رسانه‌های اجتماعی هم پررونق بوده‌اند، اما چیزی که تحریک کننده تفکر باشد، اتفاق نیفتاده است.

این سال جدید قرار است که متفاوت باشد، و ما هم نمی‌توانیم تنها بنشینیم و منتظر بمانیم. نگاهی بیندازید به آنچه که در حال اتفاق افتادن است: رسانه‌های اجتماعی در حال تغییرند، قانون در حال تغییر است و زمزمه‌هایی در مورد چگونگی تاثیر بی‌طرفی شبکه (یا فقدان آن) بر تبلیغات دیجیتال به گوش می‌رسد. پیش‌بینی این مسئله که در سال ۲۰۱۸ صنعت تبلیغات با تغییرات چشمگیری روبرو خواهد شد، آسان است. در اینجا چهار جنبه کلیدی که چشم‌انداز جدید را شکل خواهند داد، عنوان شده است.

  1. حریم خصوصی

می‌توانیم با موفقیت استدلال کنیم که منابع مالی اینترنت عمدتا از طریق تبلیغات تامین می‌شود. وبسایت‌ها از کوکی‌هایی استفاده می‌کنند که این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌آورند تا مشتریان خود را بر مبنای آنچه که این مشتریان در مرورگرهای خود مشاهده می‌کنند، هدف قرار دهند. اما کاربران مداوما دستگاه‌های خود را تغییر می‌هند، و این مسئله پیگیری همه نقاط تماس مصرف‌کنندگان را دشوار می‌سازد. حتی بازاریابان زیرک نیز به سختی تلاش می‌کنند تا مجراهایی که دارای بیشترین تاثیرند را شناسایی کنند و روش‌های خود را برای مشتریان توجیه کنند.

  1. ویدئوهای زنده

محتوای بصری موجود در اینترنت محبوب‌تر شده است و بسیاری از شرکت‌ها آماده‌اند که در سال ۲۰۱۸، آن را تبدیل به ابزار اصلی ارتباطات خود کنند. این بدین معناست که رسانه‌های غنی، ویدئوهای خلاقانه، GIFها، الگوهای رفتاری و غیره قرار است که امسال مرسوم‌تر باشند. و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد: کاربران با مطالب بصری تعامل بهتری دارند.

از میان تمام گزینه‌ها، ویدئوهای زنده را بایستی تماشا کرد. در یک بررسی بافر که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، مشخص شده بیش از ۸۰% از بازاریابان خواهان تولید ویدئوهای بیشتر بودند. در همان سال، فیس‌بوک گزارش داد که زمان تماشای ویدئوهای زنده سه برابر ویدئوهای سنتی است. در مورد این ویدئوها ده برابر بیشتر اظهارنظر صورت می‌گیرد. ویدئوی زنده به این دلیل چنین موثرست که معتبر و انسانی و پر از اشتباه است.

مسئله تنها ویدئوهای زنده در مقابل ویدئوهای ضبط شده نیست، مسئله زنده بودن آن در مقابل همه چیزهای دیگر است. به گفته پلتفرم لایواستریم (پلتفرمی برای پخش ویدئوهای زنده)، ۸۲درصد از کاربران تماشای یک ویدئوی زنده یک برند را به خواندن پست‌های همان شرکت در رسانه‌های اجتماعی، ترجیح می‌دهند. ۸۰ درصد هم تماشای یک ویدئوی زنده را به خواندن پست‌های وبلاگ ترجیح می‌دهند.

  1. هوش مصنوعی (AI)

آیا تصور می‌کنید که اکنون وقت صحبت در مورد تاثیر AI بر بازاریابی و تبلیغات نیست؟ فکر خود را تغییر دهید. AI در زندگی روزمره ما جایگیرشده است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان بازاریابی است. ۵۸ درصد از مدیران ارشد بازاریابی بر این باورند که شرکت‌ها باید برای موفق شدن در ورود به بازاریابی AI، به رقابت در فضای AI بپردازند. و این راهی برای پرکردن شکاف میان علم داده و بازاریابیست. فناوری بازاریابان را قادر می‌سازد تا به جسجو در بار داده‌هایی که به نحوی قابل توجه در حال افزایشند بپردازند و از این طریق، بینش‌هایی کسب کنند که در عرضه ارزش به مشتریان هدف به آنها کمک می‌کنند و در عین حال از سرمایه‌گذاری خود سود به دست آورند. و از این هم بهتر آنکه، این کار همه وقت آنها را نمی‌گیرد، بازاریابان می‌توانند بیشتر کارها را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که به صورت خودکار در پس زمینه اجرا شوند. از آنجایی که AI دارای چنین مزایای زیادی است، چرا نباید از آن در راهکارهای بازاریابی استفاده کرد؟

تانی کال

برگرفته از Entrepreneur

ایران استارت آپ

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *