تمامی رکوردهای Joker تا هفته‌ سوم اکران

فیلم «جوکر» (Joker) به کارگردانی «تاد فیلیپس» به دنبال فروش جهانی ۹۰۰ میلیون دلاری و کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجه‌ی سنی بزرگسال (R) است. فیلم جدید استودیوی برادران وارنر، در سومین هفته‌ی اکران در بازارهای جهانی ۱۰۷ میلیون دلار  فروختبه فروش جهانی ۷۳۷.۵ میلیون دلاری رسید. این فیلم تحسین‌شده با بازی «واکین فینیکس» در نقش ضد-قهرمان گاتهام، باید رکورد ۷۸۳ میلیون دلاری «ددپول» (Deadpool) را پست سرگذاشته و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رده‌ی‌ سنی بزرگسال شود. فروش ۷۸۵ میلیون دلاری «ددپول ۲» شامل ۴۷ میلیون دلاری می‌شد که از اکران کات PG-13 آن به دست آمده بود. «جوکر» در حال حاضر رکورد ۷۰۰.۳ میلیون دلاری «آن» (It) استودیوی نیو لاین را شکسته و به زودی از فروش ۷۴۲.۱ میلیون دلاری «ماتریکس: بارگذاری مجدد» (The Matrix Reloaded) عبور می‌کند.

پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی داخلی تاریخ در ماه اکتبر

«جوکر» فروش ۹۶.۲ میلیون دلاری در اولین هفته‌ی اکران رکورد ۸۰.۳ میلیون دلاری «ونوم» که یک فیلم با درجه‌ی سنی پایین‌تر است را شکست و علاوه بر این با ۳۹.۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین روز افتتاحیه در ماه اکتبر را هم به نام خود ثبت کرد.

 

پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی جهانی در ماه اکتبر

«جوکر» با فروش ۱۲۷.۲ میلیون دلار رکورد ۱۵۲ میلیون دلاری «ونوم» در افتتاحیه‌ی جهانی ماه اکتبر را هم شکست. از این گذشته، «جوکر» با فروش ۱۴.۸ میلیون دلاری در بریتانیا و ۱۰ میلیون دلاری در روسیه، پرفروش‌ترین فیلم استودیوی برادران وارنر در هفته‌ی اول نمایش نیز شد. این فیلم در ۲۱ بازار جهانی پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی ماه اکتبر را هم به ثبت رسانده است.

 

پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های دی‌سی از سال ۲۰۱۷

«جوکر» رکورد افتتاحیه‌ی ۶۷.۸ میلیون دلاری «آکوامن» در سال ۲۰۱۸ و ۵۳.۵ میلیون دلاری «شزم!» در سال ۲۰۱۹ را شکست، اما با ۹۳.۵ میلیون دلار (براساس برآوردهای اولیه در اولین روز یکشنبه) با رکورد ۹۳.۸ میلیون دلاری «لیگ عدالت» فاصله‌ی بسیار اندکی داشت.

 

پرفروش‌ترین اکران جهانی تاریخ ماه‌های اکتبر

«جوکر» در ماه اکتبر در مجموع ۲۴۷ میلیون دلار از بازارهای جهانی کسب کرد و از رکورد ۲۰۷.۳ میلیون دلاری «ونوم» گذر کرد تا پرفروش‌ترین فیلم ماه‌های اکتبر در بازارهای جهانی شود.

 

چهارمین افتتاحیه‌ی پرفروش داخلی یک فیلم با درجه‌ی سنی بزرگسال

فروش ۹۶.۲ میلیون دلاری «جوکر» پایین‌تر از رکورد ۱۳۲.۴ میلیون دلاری «ددپول»، ۱۲۵.۵ میلیون دلای «ددپول ۲»، و ۱۲۳.۴ میلیون دلاری «آن» در افتتاحیه‌ی داخلی قرار می‌گیرد. فیلم‌های «ماتریکس: بارگذاری مجدد» و «آن: بخش دو» به ترتیب با ۹۱.۸ و ۹۱.۱ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی داخلی برادران وارنر از سال ۲۰۱۷

فیلم ترسناک «آن» با ۱۲۳.۴ میلیون دلار همچنان پرفروش‌ترین فیلم وارنرها در سال‌های اخیر است و «لیگ عدالت» که پاییز سال ۲۰۱۷ عرضه شد با ۹۳.۸ میلیون دلار در رتبه‌ی بعدی قرار دارد. «شزم!» با ۵۳.۵ میلیون دلار، «نفرین لایورونا» با ۲۶.۳ میلیون دلار، «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» با ۵۴.۳ میلیون دلار، «گودزیلا: سلطان هیولاها» با ۴۷.۴ میلیون دلار، «شفت» با ۸.۹ میلیون دلار، «آنابل به خانه می‌آید» با ۲۰.۲ میلیون دلار و «آن: بخش ۲» با ۹۱ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم‌های استودیو در سال جاری‌اند.

 

گسترده‌ترین اکران داخلی ماه اکتبر

«جوکر» با در اختیار داشتن ۴۳۷۴ سالن سینما رکورد سال گذشته «ونوم» استودیوی سونی با ۴۳۵۰ سالن را شکست.

 

پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی آیمکس ماه اکتبر و دومین افتتاحیه‌ی پرفروش پاییز

«جوکر» با ۹ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در سالن‌های آیمکس در ماه اکتبر و دومین فیلم پرفروش فصل پاییز شناخته شد. فیلم «آن» وارنر در سپتامبر سال ۲۰۱۷ با فروش ۱۲۳.۴ میلیون دلاری رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی پاییز را در اختیار دارد.

 

پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی تاد فیلیپس، واکین فینیکس و رابرت دنیرو

فیلم «خماری بخش ۲» با ۸۵.۹ میلیون دلاری پیش از اکران «جوکر» پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی «تاد فیلیپس» در افتتاحیه بود. پرفروش‌ترین فیلم فینیکس در افتتاحیه نیز نیز پیش از «جوکر» فیلم «نشانه‌ها» با افتتاحیه‌ی ۶۰.۱ میلیون دلاری به کارگردانی «ام. نایت شیامالان» در سال ۲۰۰۲ بود. پرفروش‌ترین فیلم «رابرت دنیرو» هم قبل از نمایش «جوکر» فیلم کمدی «ملاقات با فاکرها» در سال ۲۰۰۴ با فروش ۴۶.۱ میلیون دلاری بود.

 

پیش از اکران «جوکر» پلیس فدران، نیویورک و لس آنجلس در مورد حملات مسلحانه در هفته‌ی اول نمایش فیلم نگران بودند. اما افتتاحیه‌ی فیلم به سلامت برگزار شد و مردم آمریکا از تلخ‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ لذت بردند. استودیوهای رقیب بازی تأثیرگذار فینیکس را عامل اصلی جذب مخاطبین برشمرده‌اند. از بخش بازاریابی برادران وارنر نیز به شدت تحسین شده که فیلم را به عنوان اثری متفاوت و جذاب معرفی کرد که هرگز اثری مانند آن به تولید نرسیده است.

وارنرها با اکران فیلم در جشنواره‌های فیلم ونیز و تورنتو، منتقدین را به وجد آورد، اما پس از ارسال نامه‌ی قربانیان حادثه‌ی تیراندازی در سالن نمایش آرورا، به یکباره نقدهای منفی به سمت فیلم سرازیر شد تا امتیاز «جوکر» از «راتن تومیتوز» به ۶۸ درصد کاهش یابد. با این حال، فیلم تاکنون در بازارهای داخلی ۳۰۰ میلیون دلار فروخته است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *