تمجید کارگردان «لا لا لند» از فیلم «دانکرک»

«دیمین شزل» آخرین فیلمسازی است که موفق به کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده و احتمال اینکه «کریستوفر نولان» سال آینده جا پای او بگذارد بسیار زیاد است. نولان تاکنون حتی نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی هم نشده اما به لطف فیلم «دانکرک» خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این بار اولین نامزدی او به حقیقت بپیوندد و چه بسا به جایزه نیز دست یابد. شزل که در سال 2015 به آکادمی دعوت شده، بدون تردید از نولان حمایت خواهد کرد.

کارگردان «ویپلش» و «لا لا لند» در مصاحبه با ورایتی تأکید می‌کند که فیلم «دانکرک» شخصی‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین فیلم نولان تا به امروز است. شزل می‌گوید تمام دوران حرفه‌ای نولان بر اساس رسیدن به موفقیتی چون فیلم «دانکرک» بنا شده بوده است.

شزل درمورد فیلم «دانکرک» می‌گوید «[دانکرک] سینما است به مثابه موسیقی… جریان نفس‌گیر و مداوم تصاویر و صداهایی که بنیانی و اصیل‌ند. برای چنین فیلم عظیمی، برای به تصویر کشیدن رویدادی چنین حماسی، [اصل] خود سادگی است. چهره‌ها، اجساد، زمین و آسمان و دریا. مرا به یاد دروس‌ سینمای صامت می‌اندازد… وقتی که فیلم را از همه چیز جز ضروریات تهی می‌کنید، می‌توانید قلب تپنده واقعه را ببینید.»

شزل ادامه می‌دهد «چیزی شبیه معجزه است، و مشت محکمی بر دهان کسانی که مدعی‌اند در سینما دیگر جایی برای خطر کردن‌های بزرگ وجود ندارد. این یک اثر سینمایی ناب است که به زبان «لارنس عربستان» صحبت می‌کند آنگاه که از شعله‌های آتش به کویر کات داده می‌شود و یا از استخوان به سفینه‌ی فضایی در فیلم «اودیسه 2001»… در ترکیب اسکوپ و تیزبینی، پرده کوچک و بزرگ، روایت جزئیات، بیشتر به بهترین آثار «دیوید لین» شبیه است تا فیلم‌های جدیدی که این اواخر دیده‌ام.»

شزل درحال حاضر بر روی یک درام فضایی به نام «اولین نفر» (First Man) در مورد «نیل آرمسترانگ» کار می‌کند. فیلمی که «رایان گاسلینگ» ستاره «لا لا لند» نیز در آن به ایفای نقش خواهد پرداخت. یونیورسال تاریخ اکران این فیلم را 12 اکتبر 2018 تعیین کرده است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *