خانه ورزش اخبار ورزش توافق پرسپولیس و ریزه اسپور برای انتقال طارمی صحت ندارد

توافق پرسپولیس و ریزه اسپور برای انتقال طارمی صحت ندارد

0

توافق پرسپولیس و ریزه اسپور برای انتقال طارمی صحت ندارد

شایعاتی مبنی بر اینکه دو باشگاه پرسپولیس و ریزه‌اسپور به توافق رسیده اند منتشر شده و در سایه این توافق طارمی بعد از جام جهانی به یک باشگاه خارجی منتقل خواهد و از این طریق ریزه بدهی ریزه اسپور پرداخت شده و این باشگاه شکایت خود را از پرسپولیس پس می گیرد.

در این باره تحقیقات خبرنگار سایت نود نشان می دهد که چنین اتفاقی قرار نیست رخ دهد و قبلا هم شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه قرار است دو باشگاه با هم توافق کنند و نمایندگان آنها با هم مذاکره کرده اند.

فیفا پرسپولیس و طارمی را به شکل تضامنی به پرداخت ۷۸۹ هزار یورو محکوم کرده است و با این وجود بعید است باشگاه ریزه اسپور پول نقدی که قرار است از پرسپولیس دریافت کند را ببخشد و به امید انتقال طارمی به تیم های خارجی از دریافت چنین مبلغ قابل توجهی چشم پوشی کند.

از سوی دیگر مطلع شدیم محرومیت پرسپولیس در نقل انتقالات زمستانی قطعی است. فیفا پرسپولیس را به دلیل تحریک طارمی در عدم پایبندی به قرارداد با ریزه اسپور از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرده است. بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت طاهری با ارسال نامه ای به CAS به این حکم اعراض کرد.

باشگاه پرسپولیس قبلا در فیفا مدعی شده بود که طارمی در تاریخ ۳۰ خرداد ۹۵ با آنها قرارداد بسته و ۸ تیر هم با ریزه اسپور و به این ترتیب پرسپولیس قصد تحریک طارمی را نداشته است اما فیفا این استدلال را نپذیرفت چراکه باشگاه پرسپولیس پس از آنکه طارمی با ریزه اسپور قرارداد بست هرگز اقدام به شکایت و اعتراضی نکرد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس اسناد جدیدی را به CAS ارائه کرده است. طاهری در  آخرین روزهای مدیریت خود از طریق بخش حقوقی مدعی شد طارمی در تاریخ ۲۴ فروردین و سه روز قبل از دربی ۸۲ با پرسپولیس قرارداد دو ساله بسته و در تاریخ ۳۰ خرداد هم بر سر جزییات قرارداد به توافق رسیده است.

سند این  توافق در تاریخ ۲۴ فروردین به CAS ارائه شده است. با این وجود قاضی پرونده در دادگاه CAS زمان رسیدگی به این شکایت را اعلام نکرده است. روال قانونی این است که CAS دفاعیه باشگاه پرسپولیس را دریافت کرده و آن را به فیفا و ریزه اسپور ارائه می کند. پس از آن ریزه اسپور دفاعیات خود را ارسال کرده و در نهایت قاضی پرونده پس از بررسی ادعاهای طرفین زمانی را برای حضور طرفین در محل دادگاه بین المللی ورزش در سوئیس مشخص می کند تا درباره دفاعیات خود به شکل حضوری توضیح دهند.

در نهایت پس از برگزاری دادگاه حکم پرونده صادر می شود که در بعضی موارد صدور آن تا ۶ ماه به طول می انجامد و با توجه به اینکه هنوز زمان رسیدگی به پرونده مشخص نشده به طور حتم پرسپولیس نقل و انتقالات زمستانی را از دست خواهد داد.

کارشناسان عقیده دارند پرسپولیس امیدی برای تغییر حکم ندارد و در نهایت به پرداخت جریمه مالی محکوم خواهد شد و در بهترین حالت می توانند امیدوار باشند محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی را به یک پنجره کاهش دهند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *