بی توجهی به دیگران ، شاید در نگاه اول چیز خوبی به نظر نرسد به خصوص وقتی حرف از موفقیت باشد. الگو برداری از افراد موفقیت و پیشروی مطابق برنامه‌ای که آنها پیشنهاد می‌کنند همیشه کاربردی نیست. گاهی باید گوش‌هایتان را بگیرید و حرف‌های منتورها و مردم را نشنیده بگیرید و کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام دهید.

صدا بسیار بلند و خیره کننده بود. برای اینکه مطمئن باشم درست می‌شنوم به پشت سرم برگشتم تا با چشمان خودم ببینم. بله واقعا کسی آنجا بود. کمی با دقت گوش دادم، واقعا صدایی به گوشم می‌رسید که هرگز آن را نشنیده بودم. اما از آن جالب تر مردم بودند، گویی که آنها صدا را نمی‌شنوند و در حال اعتراض به آن صدای فوق‌العاده بودند. مردم به با استعدادترین گیتاریست تاریخ بشر و الهام بخش‌ترین فرد در سبک جاز و بلوز اعتراض می‌کردند.

صدای غیرمنتظره موفقیت

۳۵ سال پیش تقریبا در چنین روزهایی بود که یک جوان بی‌نام و نشان به نام استیوی ری وان با بی توجهی به دیگران و یک طوفان در صحنه نامش را به کل دنیا شناساند. جمعیتی که آن شب به او اعتراض کردند، استیوی آن شب با یک اجرای فوق‌العاده، سبک جدیدی از بلوز و جاز ایجاد کرد که تا همین امروز مورد استفاده افراد بسیاری قرار گرفته است و باعث شد در مدت زمان کوتاهی او شهرتی جهانی پیدا کند.

اما افرادی که آن شب به او اعتراض کردند و به نظر من صدای موسیقی حیرت‌آور او را نمی شنیدند، گروهی بودند از اروپا که سبک سنتی و آکوستیک موسیقی بلوز را به شنیدن موسیقی جدید ترجیح می‌دادند و حاضر به شنیدن موسیقی جدید این جوان با استعداد نبودند.

بی توجهی به دیگران گاهی لازم است

استیوی صدا اعتراض مردم را نشنید، او به کارش ادامه داد و موسیقی‌های سبک خودش را نواخت. متاسفانه عمر فعالیت حرفه‌ای او خیلی کوتاه بود اما او پیش از سقوط تاسف‌بار هلی کوپتر و مرگ ناگهانی‌اش موفق شد بیشتر از ۱۱میلیون نسخه از آلبوم خود را پیش فروش کند. همان نوازنده‌ای که همه موقع اجرا به او اعتراض کردن با بی توجهی به دیگران و انجام کاری که به آن باور داشت توانست در کمتر از ۷سال به فردی مشهور و ثروتمند تبدیل شود.

استیوی ری دو درس بزرگ به همه مردم داد:

۱. او هرگز بابت ادامه راهی که به آن اعتقاد داشت از مردم عذرخواهی نکرد. او خودش را در حد سلیقه افراد پایین نیاورد و راهش را از هدفش جدا نکرد. او با بی توجهی به دیگران توانست اجرایی منحصربه فرد داشته باشد و تعریف جدیدی از موسیقی ایجاد کند.

۲. او دقیقا می‌دانست که از زندگی چه می‌خواهد و چه هدفی دارد. و همین آگاهی و اصرار برای رسیدن به اهدافش او را به موفقیتی چشمگیر رساند. البته جوایز جاز مونترال سکوی پرشی برای او بود که می‌توان گفت زندگی او را به طور کلی تغییر داد.

از تمسخرها تا سکوی پرش

استیوی و گروهش در طول جوایز بین‌المللی جاز مونترال اجرای زیبایی داشتند و توانستند نظر دو نفر از بزرگان این صنعت یعنی دیوید بووی و جکسون براون را جلب کنند. آنها که تحت تاثیر سبک منحصربه فرد استیوی قرار گرفته بودند با دو پیشنهاد زندگی او را متحول کردند، بووی به او پیشنهاد داد که در یکی از آهنگ‌های آنها برایشان می‌نوازد و براون به آنها پیشنهاد داد تا آهنگ جدید را در استدیوی او ضبط کنند. در واقع براون استیوی را با دنیای راک اند رول آشنا کرد. و نتیجه این همکاری یکی از معروفترین و پرطرفدارترین آهنگ‌های سبک جاز و بلوز به نام The Flood بود.

بی توجهی به دیگران ;گاهی لازمه پیشرفت است

زندگی استیوی، بخشی از زندگی همه ماست. همه ما تجربه کارهایی را داریم که به خاطر حرف‌ها و نظرات دیگران هرگز آن را انجام ندادیم یا با تغییرات کلی آن را به پایان رسانده‌ایم. حقیقت این است که در کنار تمام راهنمایی هایی که می‌گیریم باید تصمیم گیرنده نهایی خود ما باشیم. نباید اجازه دهیم هدفمان تحت تاثیر دیگران قرار بگیرد. باید به راهمان و خودمان ایمان داشته باشیم تا به آنچه می‌خواهیم برسیم.

ما هم مثل استیوی در مراحل مختلف اگر با اعتراض دیگران مواجه شدیم ۳ راه پیش رو داریم:

۱. می‌توانیم راه و هدف خودمان را برای همیشه کنار بگذزاریم و آنچه که آنها می خواهند را انجام دهیم.

۲.یا گاهی به راهمان باور داریم و نمی‌توانیم آن را با چیز دیگری جایگزین کنیم اما حرف دیگران را هم می‌پذیریم و برای همیشه از‌ آنچه می خواستیم دست می‌کشیم.

۳. اما راه سوم راهی است که استیوی و افراد موفق دنیا آن را انتخایب کردند، آنها با بی توجهی به دیگران به آنچه که باور داشتند پرداختند و تنها هدفشان را دیدند خطر کردند اما عاقلانه، و در نتیجه دنیا هم به اصرار آنها پاسخ داد با یک مسابقه بین المللی جاز زندگی آنها را متحول کرد.

این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه طور زندگی کنیم.

“بی توجهی به دیگران ;گاهی لازمه پیشرفت است” را بشنوید (۶دقیقه)

sabketo

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *