خانه ورزش اخبار ورزش تورنمنت ۲۴ تیمی باشگاهی جایگزین جام کنفدراسیون ها؛ ۱۲ تیم از اروپا، دو نماینده از آسیا

تورنمنت ۲۴ تیمی باشگاهی جایگزین جام کنفدراسیون ها؛ ۱۲ تیم از اروپا، دو نماینده از آسیا

0

موندو دپورتیوو گزارش داد که جام کنفدراسیون های ۲۰۱۷ آخرین دوره برگزاری این تورنمنت بوده است چرا که از سال ۲۰۲۱ هر چهار سال یک بار جام جهانی باشگاه ها به جای این تورنمنت برگزار خواهد شد. تیمهای منتخب مسابقات، قهرمان های سالهای اخیر هر قاره خواهند بود. این تورنمنت که با ۲۴ تیم  و در هشت گروه سه تیمی، برگزار می شود و “سوپرجاام جهانی باشگاه ها” نام خواهد داشت. صدرنشین هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی می رسد.

در حال حاضر بر اساس تصمیم های اولیه قرار است که ۱۲ تیم از اروپا، پنج تیم از آمریکای جنوبی، دو تیم از آفریقا، دو تیم از آسیا و دو تیم از آمریکای شمالی در این تورنمنت حضور داشته باشند. برای نماینده اقیانوسیه هم یک سهمیه در نظر گرفته شده و آنها این شانس را خواهند داشت تا بازی پلی آفی را با نماینده یکی از قاره ها برگزار کنند و شانس خود را برای حضور در این تورنمنت محک بزنند.

دو تیم اروپایی حاضر در مسابقات را چهار قهرمان آخر لیگ قهرمانان و چهار فینالیست آخر این مسابقات تشکیل خواهند داد. همچنین چهار نماینده دیگر هم تیمهایی خواهند بود که به فینال لیگ قهرمانان نرسیدند اما در رنکینگ یوفا بهترین رتبه ها را دارند.

از سویی احتمالا تا سال ۲۰۲۱ جام جهانی باشگاه ها که در حال حاضر در دسامبر هر سال با حضور نمایندگان شش قاره  و نماینده ای از میزبان برگزار می شود لغو خواهد شد. چین میزبان احتمالی اولین دوره “سوپرجام جهانی باشگاه ها” خواهد بود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *