طبق گفته جرمی استایگلتز، توسعه‌دهنده بازی ARK: Survival Evolved، کنسول پلی‌استیشن 4 پرو راندمانی معادل رایانه‌های شخصی ۹۰۰ دلاری را ارائه می‌دهد.

پلی‌استیشن 4 پرو در نهایت ماه گذشته پس از صحبت‌های بسیار پیرامون آن منتشر شد. در این موضوع شکی نیست که این کنسول میان‌نسلی که پیش از این با نام پلی‌استیشن 4 نئو شناخته می‌شد، بهبود در راندمان و افزایش قدرتی را در مقایسه با پلی‌استیشن 4 معمول داشته است. البته انتظارها برای دیدن پروژه اسکورپیو، جدیدترین کنسول کمپانی مایکروسافت با توجه به گفته‌های توسعه‌دهندگان مبنی بر «قدرتمند ترین کنسولی موجود در بازار» بودن آن،‌ در حال افزایش است. در حالی که اگر شنیده‌ها حقیقت داشته باشد، پلی‌استیشن 4 پرو از نظر قدرت نمی‌تواند به این کنسول نزدیک شود، با این حال هنوز هم کنسول جدید سونی قدرتمند محسوب می‌شود.

در مصاحبه‌‌ی با WCCFTech، جرمی استایگلتز (Jeremy Stieglitz)، بنیانگذار و برنامه‌نویس ارشد ARK: Survival Evolved صحبت‌هایی را در رابطه با پلی‌استیشن 4 پرو ارائه کرده است. زمانی که از او به عنوان یک توسعه‌دهنده در رابطه با تفکرش پیرامون پلی‌استیشن 4 پرو و تحت تاثیر قرار گرفتن یا نگرفتنش از سخت‌افزار این کنسول پرسیده شد، استایگلتز پاسخ داد:

از عملکرد و قیمت بسیار مناسب [این کنسول] بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. ما برآورد کرده‌ایم که برای جمع‌آوری یک رایانه‌شخصی با قدرتی مشابه، حداقل ۹۰۰ دلار هزینه لازم است و این در صورتی است که شما دقت بسیاری را در هزینه جهت سفارشی‌سازی [پی‌سی]‌ داشته باشید. برآورد ما از راندمان GPU مشابه انویدیا 970 است و در کنار بهینه‌سازی‌های پردازنده (CPU) و حافظه کلی، این [دستگاه] بنچمارک بالایی را برای راندمان کنسول دارد.

جرمی استایگلتز در ادامه افزود که باید به سونی به خاطر عرضه این کنسول میان‌نسلی که سخت افراز قدرتمندی دارد، افتخار کنیم. برای یک توسعه‌دهنده که اخیرا برای عرضه ARK: Survival Evolved با پلی‌استیشن 4‌ پرو کار کرده است، می‌توان گفت که استایگلتز کاملا بر مواردی که پیرامون آن صحبت می‌کند واقف است. بنابراین شنیدن مقایسه‌ای اینچنینی از این توسعه‌دهنده، قابل ملاحظه است.

منبع : zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *