یکی از کاربران ردیت با انتشار پستی از این موضوع پرده برداشت که نام چند کشور به لیست کشورهای موجود در کنسول توسعه‌دهندگان گوگل اضافه شده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، با مراجعه به قسمت Manage Countries در کنسول توسعه‌دهندگان گوگل، می‌توان نام کشور‌هایی را انتخاب کرد که پیش از این در همین صفحه غیر فعال بودند. اطلاعات ارائه‌شده نشان از آن دارند که پیش از این، اضافه کردن نام کشور‌هایی نظیر ایران، چین، ماکائو، میانمار، سودان و کوبا به لیست امکان نداشت.

البته بین کشورهایی که از آن‌ها اسم بردیم، تنها توسعه‌دهندگان قادرند از کاربران پلی استور در کشور ماکائو در قبال دانلود اپلیکیشن‌ از طریق فروش یا فروش درون برنامه‌ای درآمدزایی کنند. در مورد ایران، تنها امکان اضافه کردن نام کشور برای دریافت رایگان اپلیکیشن‌ها اضافه شده است. در واقع توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن خود را به‌رایگان در پلی استور منتشر می‌کنند، می‌توانند نام ایران را به لیست اضافه کنند. امکان دریافت رایگان شماری از اپلیکیشن‌های پلی استور پیش از این نیز برای کاربران فراهم بود؛ از این‌رو باید دید که آیا این تغییر، تفاوتی در استفاده از پلی استور برای ایرانی‌ها ایجاد خواهد کرد یا خیر.

البته می‌توان این خبر را به فال نیک گرفت؛ چراکه شاید گوگل در آینده امکان فروش اپلیکیشن از طریق پلی‌ استور یا درآمدزایی از طریق فروش درون برنامه‌ای را نیز برای اپلیکیشن‌هایی ممکن کند که برای کاربران ایرانی منتشر می‌شوند. به‌طور حتم در صورتی که این مهم به واقعیت بپیوندد، توسعه‌دهندگان ایرانی می‌توانند اپلیکیشن‌های پولی خود را در پلی استور منتشر و از این طریق درآمدزایی کنند. ضمنا کسب درآمد از طریق فروش درون برنامه‌ای نیز ممکن خواهد بود.

اقدام گوگل را می‌توان تلاشی برای پاک‌سازی اکوسیستم اندروید از آن دسته از اپلیکیشن‌های اندروید خواند که به همراه نصب آن‌ها، بدافزارهایی نیز از طریق دریافت فایل APK اپلیکیشن روی گوشی کاربران نصب می‌شود.

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *