توصیه‌هایی برای دویدن در هوای خیلی سرد

دکتر اندرو مورای، توضیح داده است که برای دویدن در هوای خیلی سرد، به وجود ۵ وسیله نیاز مبرم دارید. در ادامه با این ۵ وسیله آشنا می‌شوید.

۱. کفش مناسب

کفشی بپوشید که اندازه‌ی آن بزرگ‌تر از سایز اصلی پای شماست. بنابراین، فضایی را فراهم می‌سازد تا برای جلوگیری از سرمازدگی انگشتان پا، بتوانید جوراب اضافی بپوشید. کفش‌های دارای لایه‌ی گورتکس هم، گرم‌تر از کفش‌های بدون این لایه هستند.

۲. چند لایه لباس

چندین لایه‌ی کوچک بهتر از یک یا دو لایه‌ی ضخیم است. مثل یک پیاز خودتان را بپوشانید، و وقتی بیش از حد گرمتان شد، لباس‌ها را لایه به لایه در بیاورید.

۳. کلاه بالاکلاوا

رایج‌ترین محل‌های سرمازدگی، لاله‌های گوش، و نوک بینی هستند. این نقاط را با یک کلاه بالاکلاوا (کلاه‌هایی که سر و گردن را می‌پوشانند) یا اصطلاحا اسکارف، بپوشانید.

۴. دستکش

از یک لایه‌ی داخلی نازک‌تر استفاده کنید تا به شما در انجام کارهایی مثل باز کردن درب یا بند کفش‌ها کمک کند، اما یک دستکش گرم‌تر روی آن بپوشید تا دست‌هایتان را گرم نگه دارد.

۵. غذا

قطعا دوست ندارید در دمای زیر صفر انرژی‌تان را از دست بدهید. هر چند دقیقه یک بار، کمی کربوهیدرات مصرف کنید. اگر از ژل‌های خوراکی استفاده می‌کنید، آنها را در دستکش خود یا در کنار پوستتان نگه دارید تا از یخ زدن آن‌ها جلوگیری نمایید.

این ماه مورای به سرزمین‌های قطبی مغولستان سفر خواهد کرد تا عنوان قهرمانی خود در «ماراتن یخ چنگیز خان» را حفظ نماید. در این فرآیند، این پزشک عمومی از یک رودخانه‌ی یخ‌زده عبور خواهد کرد، با دمای منفی ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد مواجه خواهد شد، و از دست گله‌های گرگ‌های وحشی فرار خواهد کرد!

دکتر اندرو مورای، یک دونده‌ی اولترا ماراتن اهل اسکاتلند، پزشک عمومی، مشاور سلامت در دولت اسکاتلند و نماینده‌ی برند Merrell است.

او چالش‌هایی مثل دو ۴۳۰۰ کیلومتری از شمال اسکاتلند تا بیابان «صحرا» در آفریقا، ۷ اولترا ماراتن در ۷ اقلیم مختلف در کمتر از یک هفته، و همراه با «دانی کمپبل» اولین دو از میان صحرای «نامیب» و شرق آفریقا را به انجام رسانده است.

او مقام اول را در مسابقات ماراتن قطب شمال، ماراتن یخ قطب جنوب، ماراتن یخ چنگیز خان، مسابقه‌ی صحرای گوبی، و اولترا ماراتن جنگل‌های هند بدست آورده است.

تانی کال

مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *