توصیه هایی به ورزشکاران مبتلا به آسم

ورزش در مبتلایان به آسم نیازمند مراقبت های ویژه است. فعالیت های ورزشی می توانند سلامتی این افراد را در معرض خطر قرار دهند. برخی عوامل می توانند موجب تشدید آسم در مبتلایان شوند. نفس کشیدن از بینی، پرهیز از ورزش های استقامتی و دوری از عوامل تحریک کننده به مبتلایان به این عارضه کمک زیادی خواهد کرد.

افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی هستند زمانی که ورزش می‌کنند دچار چالش می‌شوند. با این حال این بیماری باعث نمی‌شود که افراد نتوانند ورزش کنند.

عواملی وجود دارند که باعث تحریک شدن آسم و آلرژی می‌شوند. افراد مبتلا به آسم باید ورزش مناسب خود را انتخاب کنند و قبل از ورزش با پزشک مشورت کنند.

به گزارش سایت ،MNTتوصیه‌های زیر به افراد مبتلا به آسم کمک می‌کند تا ورزش کنند:

۱. عواملی که باعث تحریک بیماری شما می‌شوند شناسایی کنید:

بیماری خود را به خوبی بشناسید و عواملی که باعث تحریک آسم شما می‌شوند شناسایی کنید. ویژگی‌های می‌توانند باعث تحریک آسمشوند. سعی کنید در داخل سالن و در حالی که در و پنجره‌ها بسته هستند ورزش کنید. اگر بیرون ورزش می کنید در مکان‌هایی مثل پارک و کنار جاده ورزش نکنید.

۲. هنگامی که در فضای بازی ورزش می کنید مراقب باشید:

افرادی که آسم دارند بهتر است رفتار خشک ورزش نکنند. فضای مرطوب ورزش را برای افراد مبتلا به آسم آسان‌تر می‌کند. بنابراین ورزش‌هایی مثل شنا بهتر از ورزش هایی مانند اسکی هستند. هنگامی که در فضای باز ورزش می کنید از بینی نفس بکشید. هوایی که از بینی به داخل ریه‌ها می‌رود فیلتر شده است.

۳. ورزش مناسب انتخاب کنید:

ورزش‌های استقامتی و ورزش‌هایی که انرژی زیادی می برند همچون بسکتبال برای بیماران مبتلا به آسم مناسب نیستند. ورزش‌هایی همچون یوگا، پیلاتس و پیاده روی سبک برای افراد مبتلا به آسم مناسب‌تر هستند.

۴. با پزشک مشورت کنید:

درباره برنامه ورزشی خود با پزشکتان مشورت کنید. قبل از ورزش ۱۵ ‌دقیقه بدن را گرم کنید و بعد از ورزش ۱۵ ‌دقیقه بدن را سرد کنید.

۵. همیشه داروی خود را به همراه داشته باشید:

هیچ وقت خانه را برای ورزش بدون دارو ترک نکنید.

۶. خود را مجبور به ورزش نکنید:

اگر نشانه‌های بیماری شما پدیدار شد ورزش را به وقت دیرتری موکول کنید. در شرایط سخت ورزش نکنید.

تانی کال

ایسنا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *