توضیحات کوئنتین تارانتینو درباره فیلم Once Upon a Time in Hollywood

گزارش شده که کوئنتین تارانتیو، کارگردان افسانه‌ای هالیوود، هنوز هیچ صحنه‌ای از جدیدترین اثر خود یعنی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) را فیلم‌برداری نکرده است. اما این موضوع اصلا باعث نمی‌شود که این نویسنده و کارگردان برنده جایزه اسکار، چیزهای بزرگ و بسیار جالبی را برای جدیدترین اثر خود که داستان حماسی آن حول محور تینزل تاون (هالیوود) جریان دارد، پیش بینی یا برنامه ریزی نکرده باشد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در پنل کمپانی سونی پیکچرز در مراسم سینما کان که دوشنبه شب در لاس وگاس برگزار شد، تارانتینو درباره نهمین اثر سینمایی خود صحبت کرد. او در این مراسم گفت که برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو، دو بازیگر شخصیت‌های اصلی فیلم، قرار است «هیجان انگیزترین و پویاترین زوج هنری فوق‌العاده محبوبی باشند که از زمان پائول نیومن و رابرت ردفورد تا به امروز در هالیوود فعالیت کرده‌اند».

متاسفانه در طی این مراسم، برد پیت در لاس وگاس حضور نداشت و نتوانست در این مراسم هم حضور به عمل برساند. در عوض، لئوناردو دی‌کاپریو در کنار کوئنتین تارانتینو روی سن مخصوص پنل در سیزرز پالاس (Caesars Palace) حضور داشت و خطاب به مخاطبان حاضر در سالن مراسم گفت که این فیلم «به داشتن یکی از بهترین و هیجان انگیزترین فیلمنامه‌هایی که توسط این کارگردان و نویسنده مطرح هالیوودی نوشته شده است، به‌شدت به خود می‌بالد».

اگرچه در حال حاضر فیلم روزی روزگاری در هالیوود غرق در رمز و راز است و هیچ اطلاعات به‌خصوصی از آن منتشر نشده، اما کوئنتین تارانتینو عنوان کرد که این اثر در سال ۱۹۶۹ و در شهر لس آنجلس روایت می‌شود. شخصیت‌های اصلی فیلم ریک دالتون با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، ستاره سابق یک سریال تلویزیونی وسترن و کلیف بوث با بازی برد پیت، بدلکار و دوست قدیمی او هستند که سعی دارند در هالیوودی که این روز‌ها دچار تغییرات زیادی شده، جایی برای خودشان پیدا کنند. از آن طرف ریک یک همسایه مشهور هم دارد که همان شارون تیت است و داستان فیلم، پیرامون این شخصیت‌ها روایت می‌شود. ما در این اثر سینمایی شاهد نسل جدیدی از جوان‌هایی خواهیم بود که قیام می‌کنند و تصور جدید و البته انقلابی‌ای از مواد مخدر، راک اند رول و غیره را روی صفحه نمایش نقره‌ای سینماها به نمایش می‌گذراند. بخشی از تمرکز این فیلم قرار است روی قتل اسرارآمیز شارون تیت و چهار نفر از دوستانش توسط فرقه پیروان چارلز منسون، باشد. فیلم جدید تارانتینو قرار است در پنجاهمین سالگرد قتل شارون تیت و چهار دوستش اکران شود. این اتفاق در ۹ آگوست سال ۱۹۶۹ در شهر لس آنجلس آمریکا رخ داد. تارانتینو در این مراسم اینگونه درباره فیلم جدیدش صحبت کرد:

داستان این فیلم در دورانی که انفجار ضدفرهنگی یا پادفرهنگ در بالاترین حد خود قرار داشت، جریان دارد. داستان این فیلم در دورانی که جنبش انقلابی هیپی به روی کار آمده بود جریان دارد؛ در دورانی که نسل جدیدی از دنیای هالیوود در حال ساخته شدن بود.

او در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم اضافه کرد که این اثر بیشترین شباهت را به شاهکاری که در سال ۱۹۹۴ ساخته و اکران کرد، یعنی فیلم Pulp Fiction (پالپ فیکشن)، دارد. جالب است بدانید که کوئینتین تارانتینو در حال حاضر مالکیت نیو بورلی سینما (New Beverly Cinema)، سینمای تاریخی شهر لس آنجلس را که مجددا احیا شده است در اختیار دارد. او در طی این مراسم، خطاب به افراد حاضر عنوان کرد که خودش هم به‌نوعی یک نمایش یا ارائه دهنده محسوب می‌شود. او در طی این مراسم به این موضوع اشاره کرد:

من نه تنها فیلم‌ها را دوست دارم، بلکه تماشای این فیلم‌ها در سالن‌های سینما را هم دوست دارم. این دو مکان، دوست داشتنی‌ترین جاهایی هستند که من در زندگی خود دارم.

فیلم Once Upon a Time in Hollywood در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۱۳۹۸) که پنجاهمین سالگرد به قتل رسیدن شارون تِیت است، اکران خواهد شد.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *