در حال حاضر یکی از داغ‌ترین سبک‌های طراحی گوشی های هوشمند، استفاده از نمایشگرهایی خمیده بر روی آن‌ها است که حاشیه‌های دو سمت گوشی را نیز به جای فضای غیر قابل استفاده‌ی اضافی، به خود نمایشگر اختصاص می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که ال جی به این سبک اعتقادی ندارد و این سبک طراحی را مشکل ساز می‌داند. پرچمدار سال 2017 آنها، گوشی ال جی G6 اینک آماده‌ی عرضه به بازار است. محصولی که از یک نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح 2K در بدنه‌ای به اندازه گوشی G5 آنها با اندازه 5.3 اینچ جای گرفته است. نمایشگر این گوشی نیز مسطح است.

سامسونگ و احتمالا اپل، هر دو به سمت ارائه گوشی های هوشمندی با نمایشگر خمیده پیش می‌روند و قرار است گوشی‌های آینده آنها از چنین نمایشگرهایی برخوردار باشد. هرچند این دو شرکت بزرگ گوشی‌ساز این تصمیم را گرفته‌اند، اما عزم ال جی برای تولید گوشی‌هایی با نمایشگر فلت، راسخ است؛ حال چه خوشتان بیاید چه نیاید!

پنل های نمایشگر خمیده دارای یک مبحث پیچیده‌ای هستند: در حالی که آن‌ها بیشتر با هدف زیبایی به کار گرفته می‌شوند، اما به گفته‌ی کارشناسان این حوزه باعث می‌شوند نسبت ابعاد نمایشگر به گوشی نیز بیشتر شود که اجازه می‌دهد نمایشگر بزرگتری در یک بدنه کوچکتر به کار گرفته شود. این استدلالی است که تولیدکنندگان چنین گوشی‌هایی می‌کنند و معتقدند که حتی از لبه‌ی گوشی‌ها نیز می‌توان استفاده‌های مفیدی کرد. در هر صورت به نظر می رسد که ال جی به موارد دیگری می‌اندیشد و همچنان معتقد به استفاده از نمایشگرهای فلت در محصولاتش است. در زیر به دلایلی خواهیم پرداخت که به نظر تیم سازنده محصولات ال جی باعث شده‌اند این غول کره‌ای به سمت استفاده از نمایشگرهای خمیده در گوشی‌‌های جدیدش به خصوص ال جی جی 6 نرود.

دلیل نخست: لبه‌های خمیده نمایشگرها، نگه داشتن گوشی در دست را سخت می‌کنند

نمایشگر مسطح ال جی G6

به نقل از ال جی، لبه‌های خمیده نمایشگرهای نظیر صفحه نمایش گوشی گلکسی اس 7 اج سامسونگ باعث می‌شود تا نگه داشتن گوشی در دست سخت شود. در حالی که سامسونگ بهبودهای ملموسی را نیز از نظر راحتی در گوشی خود اعمال کرده است، اما همچنان گوشی خمیده هنوز هم نمی‌تواند تجربه ایده‌آلی را به کاربران ارائه کند. توجه داشته باشید که گلکسی نوت 7 در این بخش بسیار بهبود یافته‌تر نشان می‌داد، اما خیلی زود از دور کنار رفت.

به گفته این غول تکنولوژی کره‌ای، نه تنها لبه‌های خمیده ناراحتی در استفاده را به وجود می‌آورند، بلکه آن‌ها در استفاده‌های طولانی مدت باعث خستگی و ایجاد تنش زیاد در عضلات دست می‌شوند. به همین خاطر است که کاربران نیازمند تعامل با لبه‌های مسطحی هستند.

یکی دیگر از اثرات خاموش لبه‌های خمیده پنل‌ها، می‌تواند ضربات گاه و بی‌گاهی باشد که ممکن است به آن‌ها وارد شده و بسیار آزاردهنده باشد.

دلیل دوم: لبه‌های خمیده به آسانی می‌شکنند

نمایشگر مسطح ال جی G6

البته این دلیل سخت‌گیرانه‌ای است اما به هر حال ال جی معتقد است، لبه‌های خمیده نمایشگرها خیلی راحت می‌شکنند. به دلیل آنکه جنس این لبه‌ها از شیشه نمایشگر خواهد بود و با هر برخوردی مستعد ترک‌خوردگی و یا آسیب‌های جدی هستند. در صورت افتادن گوشی نیز ریسک شکسته شدن آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود. آیا زیبایی ارزش آن را دارد که گوشی‌ شما در خطر بزرگی قرار داشته باشد و مجبور شوید در صورت اتفاق افتادن چنین حادثه‌هایی، هزینه‌ی گزافی که بعضا به یک سوم قیمت خود گوشی می‌رسد را برای تعمیر یا تعویض آن بپردازید؟

استدلال ال جی برای نمایشگر مسطح گوشی ال جی G6 منطقی به نظر می‌رسد

بنابراین ال جی معتقد است که استفاده از نمایشگر لمسی فلت بر روی گوشی ال جی G6 باعث شده تا در دست‌گیری آن آسان باشد و کاربران یک گوشی قابل اعتمادی را در اختیار داشته باشند. هرچند هر دو این نکته‌ها حساس هستند، اما آنچه که ما را متعجب می‌کند، تصمیم‌گیری دو کمپانی بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند برای تولید چنین محصولاتی است که از طرفداران بی‌شماری نیز برخوردار هستند. زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد ولی ما نمی‌توانیم انکار کنیم که ال جی G6 با نمایشگر مسطح خودش بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *