توسعه وسایل نقلیه الکتریکی با سرعت هرچه تمام‌تر ادامه دارد و کمپانی تسلا با ساخت خودروی‌های برقی ثابت کرد که فن‌آوری می‌تواند جایگزینی جدید و مناسب را برای پیشرانه‌های احتراقی پیدا کند.

در حال حاضر تویوتا در حال پیوستن به صف انقلابیون ساخت خودروهای برقی بوده و تا سال 2022 محصولاتی متفاوت را عرضه می‌کند. تویوتا ادعا دارد که در صنعت تولید خودروی‌های برقی با استفاده از فناوری باتری‌های حالت جامد، روند بازی را تغییر خواهد داد!

فن‌آوری مذکور به طور چشمگیری به بهبود رانندگی و کوتاه شدن زمان شارژ خودروهای الکتریکی کمک می‌کند. به گفته برخی از منابع؛ کمپانی تویوتا مشغول طراحی و ساخت یک پلتفرم جدید برای تولید خودروهای الکتریکی است، بنابراین تغییر خودروهای الکتریکی کمپانی تویوتا تنها به مدل پریوس مرتبط نمی‌شود و تمام خودروهای برقی این خودروساز ژاپنی دست‌خوش تغییر خواهد شد.

اما باتری‌های حالت جامد چه هستند؟ اساسا در این باتری‌ها از الکترولیت‌های جامد به جای مایع استفاده شده و باعث افزایش چگالی انرژی نسبت به باتری‌های لیتیوم‌یون می‌شود. تویوتا تاکنون درباره این موضوع اظهار نظر نکرده؛ اما در عین حال تا سال 2020 از باتری‌های لیتیوم‌یون استفاده خواهد کرد.

تویوتا از 20 سال پیش طراحی و تولید خودروهای هیبریدی را آغاز کرده و اخیرا با استفاده از سوخت هسته‌ای هیدروژنی در مدل Mirai متوجه شده است که راهی طولانی برای تولید خودروهای برقی در پیش دارد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *