تصور اینکه در آینده سازه های آماده و خود سازه، طراحی شوند چیزی بعید و دور از ذهن نمی باشد.
طراحی های تاشونده که به نام شرکت (Ten Fold Engineering) معرفی شده است در انگلستان واقع شده است.
این ساختمان های توسعه یافته و آماده، با قابلیت جابجایی، که توسط این شرکت طراحی و تولید می شوند؛ در کمتر از ۱۰ دقیقه بر روی زمین گسترش می یابد و به کمک یک دریل شارژی و مته های مخصوص آن باز می شوند.

سازه های فشرده شرکت Ten Fold و قابل جابجایی در کمتر از ۱۰ دقیقه

ساختارهای ۶۸۹ فوت مربی این سازه ها می تواند به عنوان کلینیک های موقت پزشکی، هتل هایی که با محیط زیست سازگارند و یا حتی خانه های درختی مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت Ten Fold با ارائه نگاه اجمالی و آینده ی سازه ها، کاربر را از سازه ای که پیش رو دارد آگاه می سازد و این قابلیت را به کاربر می دهد که در صورت نیاز می تواند این ساختمان را با استفاده از کامیون های استاندارد از نقطه ای به نقطه ای دیگر انتقال داد.
همچنین با توجه به نیاز مشتری می توان از این سازه ها به عنوان سوپر مارکت و یا پناهگاه نیز استفاده کرد.

به گفته ی این شرکت، هیچ پایه و ستونی برای این ساختمان ها در نظر گرفته نشده است و به محض باز شدن به تمامی اثاثیه های لازم مجهز می باشند؛ حتی این سازه ها را می توان بر روی زمین های شیب دار و یا حتی ناهموار نیز مستقر نمود که یکی از ویژگی های مثبت آن ها محسوب می شود.

سازه های فشرده شرکت Ten Fold و قابل جابجایی در کمتر از ۱۰ دقیقه

با توجه به ماژولار بودن اجزای سازنده این ساختمان ها، می توان درب ها، پنجره ها و یا خدماتی دیگر را بر روی آن پیاده سازی کرد.
نکته ی دیگری که سبب محبوبیت این شرکت در این ساختمان های آماده شده است، طراحی و تجهیز انرژی های خورشیدی و مخازن آب است که زندگی در آن را راحت تر نموده است.
همچنین اذعان کرده است که این دستگاه طول عمر طولانی داشته و با متناسب با استاندارد های انرژی چون BREEAM و LEED طراحی شده اند.

سازه های فشرده شرکت Ten Fold و قابل جابجایی در کمتر از ۱۰ دقیقه

سازه های فشرده شرکت Ten Fold و قابل جابجایی در کمتر از ۱۰ دقیقه

اگر چه این سازه های کمی گران قیمت (۱۲۹,۳۳۰ هزار دلار) به نظر می رسد، اما از ساخت خانه های مسکونی با هزینه های هنگفت کمتر است. در ادامه برای مفهوم بهتر ویدئویی از این سازه ها در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *