تیم Team Secret فاتح مسابقات Captains Draft 4.0

سال ۲۰۱۷ با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش به پایان رسید و حال بازیکنان برجسته بازی Dota 2 پس از یک استراحت نسبتا کوتاه به میادین بازگشته و در مسابقات پیش رو با هم رقابت می‌کنند. مسابقات Captains Draft 4.0 اولین رویداد ماینور امسال است که ما را به واشینگتن دی‌.سی، پایتخت ایالات متحده می‌برد تا شاهد رقابت جذاب و نفس‌گیر ۸ تیم از سراسر جهان برای تصاحب جایزه ۱۰۸ هزار دلاری و ۱۵۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه نخست باشیم. اهمیت این تورنمنت به دلیل وجود «امتیار صلاحیت» در آن بر کسی پوشیده نیست و این موضوع خود یکی از دلایلی است که تیم‌های برجسته و خوبی را در این مسابقات شاهد هستیم. این تورنمنت با مجموع جایزه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری و ۳۰۰ امتیاز برای دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات The International 8، در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و تیم Team Secret با کنار زدن سایر حریفان در جایگاه اول ایستاد و قهرمان این دوره از مسابقات شد. اندرو کمبل (زایوری) و جیک کانر (سِراَکشن‌اِسلَکس) میزبانان این تورنمنت بودند و تفسیر بازی‌ها نیز برعهده براکسون پاولسون (براکس)، ترِنت مِکنزی (تِنت‌پَکس)، تراویس بوئنو (مات) و شانون اسکاتِن (سانس‌فَن) بود.

مرحله مقدماتی | ۶ تا ۲۴ آبان

در این دوره از مسابقات باری دیگر شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در شش منطقه امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، منطثه CIS، چین و جنوب‌شرقی آسیا بودیم و به این ترتیب به غیر از دو تیم Evil Geniuses و Team Secret که به صورت مستقیم از آنها برای شرکت در مسابقات دعوت به عمل آمد، سایر تیم‌ها از شانس برابری برای راهیابی به مرحله‌ی گروهی برخوردار بودند. پس از پایان مرحله مقدماتی شش تیم compLexity Gaming (امریکای شمالی)، paiN Gaming (امریکای جنوبی)، OG (اروپا)، Team Empire (منطقه CIS)، Vici Gaming (چین) و Mineski (جنوب‌شرقی آسیا) به مرحله بعدی صعود کردند تا بر سر کسب عنوان قهرمانی به رقابت بپردازند.

مرحله گروهی | ۱۴ دی

در مرحله گروهی ۸ تیم حاضر به دو گروه برابر تقسیم شده و با قرمت Best-of-One یک بازی مقابل سایر تیم‌های گروه خود انجام می‌دهند و بر این اساس امتیاز کسب می‌کنند. در پایان این مرحله هیچ تیمی از رقابت‌ها حذف نمی‌شود و امتیازات کسب‌شده تنها نحوه‌ی قرارگرفتن تیم‌ها در براکت مرحله اصلی را تعیین می‌کند.

تیم‌های راه‌یافته به مرحله گروهی در ابتدا به دو گروه تقسیم شدند که در گروه اول شاهد تیم‌هایMineski ، Vici Gaming، Team Secret و Team Empire بودیم و در گروه دوم تیم‌های OG، Evil Geniuses، compLexity Gaming و paiN Gaming حضور داشتند. تیم‌ها برخلاف مسابقات قبلی در حالت Captains Draft یک بازی مقابل هم انجام دادند و در پایان این مرحله، تیم Mineski از گروه اول و تیم OG از گروه دوم در صدر جدول قرار گرفتند. تیم‌های Vici Gaming، Team Secret و Team Empire به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم گروه اول را تصاحب کردند و در جایگاه‌ دوم تا چهارم گروه دوم نیز به ترتیب تیم‌های Evil Geniuses، compLexity Gaming و paiN Gaming جای گرفتند.

مرحله اصلی | ۱۵ تا ۱۸ دی

در اولین روز از مرحله اصلی سه دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم‌های Mineski و paiN Gaming به مصاف هم رفتند و نتیجه‌ی پیش‌بینی‌شده ۰-۲ به نفع تیم Mineski رقم خورد و تیم paiN Gaming از مسابقات خداحافظی کرد. دیدار دیگر این روز دو تیم نام‌آشنای Evil Geniuses و Team Secret را مقابل هم قرار داد که تیم Team Secret دو پیروزی در سه بازی خود به دست آورد و باری دیگر دست تیم EG از دستیابی به قهرمانی کوتاه ماند و با ایستادن در جایگاه پنجم-هشتم راهی خانه شد. در آخرین دیدار این روز هم تیم‌های پیروز دو دیدار اول با هم به رقابت پرداختند و نهایتا این Team Secret بود که رقیب خود را کنار زد و نام خود را به عنوان اولین فینالیست مسابقات به ثبت رساند.

روز دوم مرحله اصلی نیز با برگزاری سه دیدار پیگیری شد و در دیدار اول تیم Vici Gaming و تیم compLexity Gaming به جدال پرداختند و تیمVici Gaming  با کسب دو پیروزی به کار حریف امریکایی خود پایان داد و جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست آورد. دیدار دوم این روز میان دو تیم OG و Team Empire بود که تیم OG موفق شد تا با نتیجه ۰-۲ از سد Team Empire عبور کرده و این تیم را راهی خانه کند. دیدار نهایی این روز میان برندگان دیدارهای قبلی برگزار شد و تیم Vici Gaming در دو بازی تماشایی رقیب اروپایی خود را شکست داد و به عنوان دومین فینالیست به آخرین روز مرحله اصلی راه یافت.

فینال مسابقات در آخرین روز برگزار شد که نهایتا تیم Team Secret با نتیجه ۲-۳ رقیب خود را شکست داد و به قهرمانی مسابقات دست یافت. در اولین بازی این دیدار تیم Vici Gaming از همان ابتدا قدرتمندتر از Team Secret ظاهر شد و با چرخش‌های متوالی LaNm با هیروی Doom بازی را تحت کنترل درآورد. در درگیری دقیقه ۸ بازی Paparazi در نقش هیروی Faceless Void با یک Chorono چشم‌نواز یکی از هم‌تیمی‌های خود را نجات داد و درگیری را به نفع تیم خود به پایان برد. پس از آن بازیکن خط میانی Vici Gaming توسط تیم مقابل کشته شد ولی درگیری‌های بعدی به نفع تیم Vici Gaming رقم خورد و حتی در دقیقه ۱۷ شاهد یک درگیری زیر تاور بالایی Team Secret بودیم که باز هم Vici Gaming  آن را با پیروزی پشت سر گذاشت. بازی تا دقیقه‌ ۲۵ کاملا در اختیار Vici Gaming بود و این تیم چند فایت موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشت اما از دقیقه ۲۸ تیم Team Secret در کمال ناباوری یک درگیری بزرگ را به نفع خود به پایان رساند و برای این کار حتی وارد های‌گراند تیم حریف شد. این تیم با بای‌بَک بازیکنان Vici Gaming به عقب بازگشت اما درست از این زمان بازی وارد مسیر جدیدی شد و Team Secret که امید تازه‌ای یافته بود به سراغ روشان رفت. این پایان ماجرا نبود و در دقیقه ۳۵ یک فایت نفس‌گیر دیگر را شاهد بودیم که نتیجه‌ای برابر برای هر دو تیم در بر داشت. پس از آن تیم Vici Gaming تصمیم گرفت که به سراغ روشان رفته و با به دست آوردن Agies، بازی را به نفع خود به پایان برساند که با درگیری به موقع Team Secret موفق به این کار نشد. در این زمان Team Secret با یک نمایش زیبا Agies را تصاحب کرد و همه بازیکنان تیم حریف را از بین برد. پس از آن راهی های‌گراند Vici Gaming شد و با از بین بردن تمام تاورها و باراکس‌ها یک پیروزی شیرین را برای خود رقم زد.

بازی دوم این دیدار کاملا هجومی آغاز شد و در تک‌تک دقایق آن درگیری‌های زیادی را شاهد بودیم اما تا اواسط بازی هیچ تیمی بر دیگری برتری نداشت و بازی به صورت برابر دنبال می‌شد. تیم Vici Gaming در دقیقه ۲۳ به سراغ روشان رفت و پس از به دست آوردن Agies یک درگیری دیگر را آغاز کرد ولی با این وجود چندان موفق نبود. بازی از دقیقه ۲۹ رنگ و بوی تازه‌ای گرفت و از این زمان Vici Gaming بازی را در دست گرفت. در دقیقه ۳۴ این تیم باز هم سراغ روشان رفت اما با دخالت به موقع بازیکنان Team Secret برای لحظاتی از این کار منصرف شد و به عقب بازگشت. تیم Vici Gaming نهایتا با از بین بردن روشان راهی های‌گراند حریف شد و با فشارهای بی‌امان کار را به تساوی کشاند.

در بازی سوم هر دو تیم با چرخیدن در نقشه به برتری‌های نسبی دست یافتند و eLeVeN با هیروی تاینی بازی بسیار خوبی را از همان ابتدا به نمایش گذاشت. از دقیقه ۱۲ به بعد تیم Vici Gaming در درگیری‌ها موفق‌تر ظاهر شد و به این ترتیب تسلط بیشتری به بازی یافت. تیم Vici Gaming در دقیقه‌ی ۱۷ برای به دست آوردن Agies راهی روشان شد که موفق هم بود و به دنبال آن به لاین میانی Team Secret هجوم برد و تاور و یکی از باراکس‌های این خط را نابود کرد. این تیم فایت‌های بعدی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و سرانجام با فشار‌های بی‌امان در دقیقه ۲۳ به پیروزی رسید.

در بازی چهارم تیم Vici Gaming که خود را در شرف قهرمانی می‌دید، با تسلط بیشتری بازی را آغاز کرد و در طرف مقابل نمایش بی‌نظیری از Puppey با هیروی Earthshaker را شاهد بودیم که با پیوستن به موقع به لاین‌ها توازن را در بازی برقرار می‌ساخت. تیم Vici Gaming تا دقیقه‌ی ۳۰ به واسطه‌ی کشتن پیاپی روشان و درگیری‌های موفقیت‌آمیز، بازی را در دست داشت و پس از آن نیز با پیروزی در درگیری دقیقه ۳۵ فشار زیادی را به حریف وارد کرد. در این درگیری تیم Vici Gaming اکثر بازیکنان تیم حریف را از میان برداشت و در حالی که به نظر می‌رسید بازی به نفع آنها پایان‌یافته است، تیم Team Secret با یک کام‌بَک زیبا به جریان بازی بازگشت و با پیروزی در درگیری‌های بعدی نهایتا در دقیقه ۵۰ بازی را برای بار دوم به تساوی کشاند.

بازی نهایی این دیدار با سرعت بالایی کار خود را آغاز کرد و تیم‌ها از همان دقایق ابتدایی تمام تلاش خود را برای پیروزی در این بازی به کار گرفتند. این بازی پس از مدت کوتاهی ریتم آهسته‌تری به خود گرفت و تیم‌ها ترجیح دادند که به جای شروع درگیری به فارم کردن بپردازند. بازی به همین منوال ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۱۸ تیم Team Secret توانست تمام بازیکنان تیم حریف را کشته و راهی روشان شود. این تیم درگیری‌های بعدی خود را با موفقیت به پایان رساند و سپس به لاین میانی حریف هجوم برد. این روند موفقیت‌آمیز Team Secret ادامه‌دار بود و آنها نهایتا با فشارهای بی‌امان و نابود کردن تاورها و باراکس‌های حریف به کار آنها پایان دادند و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات ثبت کردند.

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبه تيم مبلغ جایزه امتیاز
اول Team Secret ۱۰۸.۰۰۰ دلار ۱۵۰
دوم Vici Gaming ۶۹.۰۰۰ دلار ۹۰
سوم-چهارم Mineski ۳۷.۵۰۰ دلار ۳۰
سوم-چهارم OG ۳۷.۵۰۰ دلار ۳۰
پنجم-هشتم paiN Gaming ۱۲.۰۰۰ دلار
پنجم-هشتم Evil Geniuses ۱۲.۰۰۰ دلار
پنجم-هشتم compLexity Gaming ۱۲.۰۰۰ دلار
پنجم-هشتم Team Empire ۱۲.۰۰۰ دلار

تانی کال

برگرفته از Liquipedia

زومجی

 

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *